2019-07-22, 20:04
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du menar ifall åklagaren är korrupt? Verkar det troligt?
Med tanke på att han la ner ett solklart fall av misshandel där GM, som av en händelse, råkade tillhöra regeringens utvalda folk så finner jag det mycket troligt. Och efter vänsterns marsch genom institutionerna finns det nog inte många icke-korrumperade åklagare kvar.
Citera
2019-07-22, 20:05
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Klart är att du gjorde ett tvärsäkert uttalande utan att kunna backa upp det. Du drog en fuling och blev påkommen.
Läste lite av din historik i tråden. Gör reflektionen att bli anklagad av dig för att uttrycka sig för säkert är ungefär som att bli anklagad av Schyman för att man är för vänster. Du har uppenbara problem och jag ska inte spä på något eller få dig att må sämre. Till skillnad från vissa aktuella rapartister, sparkar jag inte på de som ligger.

Vad gäller mitt påstående om att det är bortklippt så finns möjligheten att Rockys film börjar där och att sekvensen inte är bortklippt. Jag tror att den är bortklippt. Vi får väl se.
Citera
2019-07-22, 20:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Har inte andra filmer som då är oklippta? Misshandel ska ju bedömas hur som helst men att sitta häktad för detta är underligt då nu "offret" verkar så frisk som en afghan kan vara men den frågan är ju tagen här tidigare så ingen mening att upprepa sig.

Utländska artister får nog ta en tankeställare varför dom ska ha livakter med i vårt land om dom inte får bruka någon form av våld för att freda sig. Polis hinner ju knappast till platsen som det ser ut idag. Att bli förföljd av människor dom knappt kan kommunicera med eller vet deras syfte är nog jäkligt obehagligt i ett främmande land, i USA blir ju rappare ibland skjutna så just dessa var nog lite mer på sin vakt. Självklart ska livakter och vanliga väktare också granskas om dom brukar våld men att frihetsberöva dom för att dom gör sitt jobb är tufft. Att artisten inte helt överlåter det till livakten var ju dumt men han blev väl också ur balans som alla inblandade här, vapen kunde ha funnits så man tar väl i extra. Jag tycker det är en hel del åklagare inte väger in i just detta fall då det gäller häktningen.
Bäst är nog för utländska artister att undvika landet eller stanna på hotellrummet för detta blir inte sista gången då en del fått upp ögonen hur lätt det kan vara att skapa kaos och få rubriker som man kan visa vänner för lite mer status. Ännu värre om dom nu också kommer att tjäna på det via skadestånd vilket verkar mer troligt nu.
jag är inte helt säker på meningen av ditt inlägg men det Rocky lagt upp på Instagram har han själv valt att lägga upp. Man kan anta att han inte lägger upp saker som är till hans nackdel. Åklagaren har, förmodligen, tillgång till material som inte de gripna själva hade valt att visa, eftersom att åklagaren kommer fram till slutsatsen att afghanen använt nödvärn (vilket verkar helt absurt utgånget från det material vi själva har tillgång till).
Citera
2019-07-22, 20:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Att freda sig bör vara en mänsklig rättighet. Om detta råkar ske med visst övervåld så bör det beaktas med översende.

Kan man bortse från att åklagaren hyser agg mot kommersiell afroamerikansk gettokultur?
O då specifikt rap.
Sexistiska texter, glorifierande av våldsbejakande o brottsligt levende, Rasistiskt o könsords fyllt språk.
Citera
2019-07-22, 20:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
jag är inte helt säker på meningen av ditt inlägg men det Rocky lagt upp på Instagram har han själv valt att lägga upp. Man kan anta att han inte lägger upp saker som är till hans nackdel. Åklagaren har, förmodligen, tillgång till material som inte de gripna själva hade valt att visa, eftersom att åklagaren kommer fram till slutsatsen att afghanen använt nödvärn (vilket verkar helt absurt utgånget från det material vi själva har tillgång till).

Det spelar ingen roll vad som är bortklippt, det är ändå inte nödvärn om man springer mot en kille och slår denne. Nödvärn ger dig rätt att använda våld för att kunna fly eller för att skydda dig, inte för att angripa eller hämnas på något som eventuellt hänt tidigare.
Citera
2019-07-22, 20:13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det spelar ingen roll vad som är bortklippt, det är ändå inte nödvärn om man springer mot en kille och slår denne. Nödvärn ger dig rätt att använda våld för att kunna fly eller för att skydda dig, inte för att angripa eller hämnas på något som eventuellt hänt tidigare.
Nej jag har redan skrivit i tråden att jag inte förstår att det kan vara nödvärn även om han blivit lyft innan. Typ inget är nödvärn i Sverige men helt plötsligt får man slå någon i huvudet när man lätt hade kunnat backa. Jag är lärd att om det är ett rimligt alternativ att fly så kan man inte utöva nödvärn. Det är nog inte helt sant (uppenbarligen) men det är så jag förstått det tidigare.
Citera
2019-07-22, 20:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej jag har redan skrivit i tråden att jag inte förstår att det kan vara nödvärn även om han blivit lyft innan. Typ inget är nödvärn i Sverige men helt plötsligt får man slå någon i huvudet när man lätt hade kunnat backa. Jag är lärd att om det är ett rimligt alternativ att fly så kan man inte utöva nödvärn. Det är nog inte helt sant (uppenbarligen) men det är så jag förstått det tidigare.

Jo det gäller fortfarande om du är en vit man men inte om du är en afghanhanne eller kvinna.
Citera
2019-07-22, 20:17
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Jo det gäller fortfarande om du är en vit man men inte om du är en afghanhanne eller kvinna.
Jag vet inte om det föreligger en sådan diskriminering i rättsväsendet men jag är helt säker på att det förekommer diskriminering mot laglydiga svenskar på många sätt inom rättsväsendet, så det hade inte förvånat mig om du har rätt.
Citera
2019-07-22, 20:18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Att freda sig bör vara en mänsklig rättighet. Om detta råkar ske med visst övervåld så bör det beaktas med översende.

Kan man bortse från att åklagaren hyser agg mot kommersiell afroamerikansk gettokultur?
O då specifikt rap.
Sexistiska texter, glorifierande av våldsbejakande o brottsligt levende, Rasistiskt o könsords fyllt språk.
Den första åklagaren (Liberace) benämnde ju Rocky som en "så kallad artist". Vore väl inte helt förvånande om den nya åklagaren hyser samma agg mot subkulturen.
Citera
2019-07-22, 20:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Det där att som påhoppad så ska man springa är mycket svenskt.
Citera
2019-07-22, 20:20
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Sexuellt ofredande går under allmänt åtal så det har åklagaren skyldighet att driva om han får kännedom om det.
Men han kan inte ha kännedom om det om ingen anmäler. Han lär knappast utreda utan några bevis eller nån aning om vilka tjejer det handlar om.
Citera
2019-07-22, 20:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Men han kan inte ha kännedom om det om ingen anmäler. Han lär knappast utreda utan några bevis eller nån aning om vilka tjejer det handlar om.

Skrev inte någon att det fanns med på filmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in