Citat:
Ursprungligen postat av
crocodilelilo
Framkommer låter lite väl luddigt, på vilket sätt, är BO identifierade och har de gjort polisanmälan?
De här tjejerna som med gråten i halsen förklarar framför kameran vad de utsatts för har kanske inte vågat polisanmäla. Det är därför det är konstigt att polisen inte agerat för att hjälpa dem på plats. Men som sagt, det är inte
så konstigt med tanke på att det är regeringens utvalda folk som härjat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
1. De kan ha tillgång till material som visar på att det inte skedde något sexuellt övergrepp, vi har bara en röst som säger att någon slog någon på rumpan.
Ett slag på rumpan
är ett sexuellt övergrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
2. Jag säger inte att de är små pojkar, det är du som lägger ord i munnen på mig då du klart och tydligt har en agenda.
Du skrev uttryckligen att de inte var
oskyldiga små pojkar. Varför ens benämna dem som små pojkar när de är kortvuxna män?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
3. Du har själv erkänt att han inte borde ha häktats för att han är känd.
Erkänt? Det har jag aldrig skrivit. Jag har skrivit att alla borde vara lika inför lagen och att om det krävs att man ska vantolka en föråldrad lag för att kunna häkta någon då är det ett rättsvidrigt ingrepp av en rasistisk regering som vill göra en politisk markering.
Citat:
Ursprungligen postat av
a987
Och därför är man automatiskt skyldig till allt man anklagas för, för att man har begått brott tidigare?
Var är de "faktiska faktabevisen" för att afghanen har begått sexuella övergrepp tidigare under kvällen, och för att han är påtänd?
Man är inte automatiskt skyldig bara för att man tidigare begått brott, men rättsväsendet och polisen borde se helt annorlunda på de som tidigare är lagförda gentemot de som tidigare är ostraffade. ASAP Rocky med entourage är sedan tidigare helt ostraffade i Sverige.
Bevisen är ju kvinnornas egen utsago som finns med på en av filmerna. Påtänd tycker jag är ganska uppenbart, men för att svara på din sistnämnda teori:
Citat:
Ursprungligen postat av
a987
Det kan lika gärna vara en hjärnskada han har.
Om en gangster har en hjärnskada som gör honom labil, impulsiv och våldsam då borde han omyndigförklaras och inte få vistas fritt i det offentliga rummet.