2019-07-22, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
"Det handlar om en 20-årig man som tidigare är dömd för stöld och narkotikabrott."

Källa: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pLlgmW/uppgift-polisen-soker-brottsoffer-efter-motanmalan

Det finns inget, eftersom ingen vettig person skulle ha reagerat som Afghanerna gör i första klippet. De är uppenbart påtända, saknar impulskontroll, och har tidigare under kvällen begått sexuella övergrepp. Varför tar du dem i försvar med tanke på de fakta vi faktiskt känner till?
Det är dessutom ganska uppenbart vilka som filmat flertalet av de videor som visats och de tillhör inte ASAP Rocky med entourage.

Och därför är man automatiskt skyldig till allt man anklagas för, för att man har begått brott tidigare?

Var är de "faktiska faktabevisen" för att afghanen har begått sexuella övergrepp tidigare under kvällen, och för att han är påtänd?
Det kan lika gärna vara en hjärnskada han har.
Citera
2019-07-22, 15:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
ASAP Rocky är en väldokumenterat kriminell individ. Han är ytterst våldsbenägen, har suttit i fängelse i USA och sålt crack till minderåriga i USA.

Att Assefa Communication vill förknippas med en så klandervärd person som ASAP Rocky är ett ännu olöst mysterium.

Det är inte ett mysterium, det handlar om pengar och PR, om Assefa kan få folket att få en bild av ASAP som den nye 2Pac eller Biggy Smalls så har Assefa för all framtid stora kunder.
Citera
2019-07-22, 15:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hur är det nedlagt menar du?

Han blandar ihop det. Utredningen mot afghanen är nedlagd. Han (BO)/har det för övrigt svårt läser jag i blaskorna.

”– Mycket dåligt. Det handlar om skadorna han utsatts för, men också den enorma pressen på grund av att många reagerar och spekulerar. Han känner sig inte trygg eller säker.”

https://www.dn.se/kultur-noje/advokaten-forundersokningen-mot-malsaganden-i-asap-rocky-fallet-nedlagd/
Senast redigerad av Mindbusiness 2019-07-22 kl. 15:39.
Citera
2019-07-22, 15:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Hur skulle denna bevisning kunna se ut?

Jag har ställt samma fråga till flera som har hävdat samma sak som du men ingen har hittils gett något svar. Om inte du ger ett adekvat svar så kan vi konstatera att ni bara är ute efter att göra damage control å statens vägar.

Den kan till exempel visa att det är asap som startar alltihop. Eller så kan den visa att det är asaps livvakt som tar första steget till fysisk konfrontation. Bara att välja och vraka, du vill att jag ska beskriva för oss okänd hypotetisk bevisning. Kan vara vad som helst som gör att åklagaren inte anser afghanen gjort något brottsligt.
Citera
2019-07-22, 15:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
1. De kan ha tillgång till material som visar på att det inte skedde något sexuellt övergrepp, vi har bara en röst som säger att någon slog någon på rumpan.

2. Jag säger inte att de är små pojkar, det är du som lägger ord i munnen på mig då du klart och tydligt har en agenda.

3. Du har själv erkänt att han inte borde ha häktats för att han är känd.

No shit Sherlock! Att någon här har en (betald) agenda kan vi "bara vara sams" om!
Citera
2019-07-22, 15:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Ärtsoppa. Jag vet. USH.

På en måndag?

Ja usch, det känns faktiskt bara fel men om man ska servera det så är det på torsdagen med fläsk, och då tycker jag inte ens om skiten
Citera
2019-07-22, 15:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Han blandar ihop det. Utredningen mot afghanen är nedlagd. Han (BO)/har det för övrigt svårt läser jag i blaskorna.

Vad har BO svårt med? Länka gärna tack!
Citera
2019-07-22, 15:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness

Han kommer få det betydligt svårare när Slobodan ska grilla honom i en eventuell rättegång, med dessa videos.
Citera
2019-07-22, 15:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Den kan till exempel visa att det är asap som startar alltihop. Eller så kan den visa att det är asaps livvakt som tar första steget till fysisk konfrontation. Bara att välja och vraka, du vill att jag ska beskriva för oss okänd hypotetisk bevisning. Kan vara vad som helst som gör att åklagaren inte anser afghanen gjort något brottsligt.

Det ska bli fruktansvärt spännande och se vad FUP:en säger när den väl kommer dock, för om det finns bevis som visar på att ASAP började bråket innan videoklippen så kommer det att presenteras.
Citera
2019-07-22, 15:41
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Videoklipp som visar på en helt annan start av bråket än det som har presenterats eller som tydligare visar på ett övervåld från ASAPs sida, filmbevis som tydligare visar på en överenskommelse mellan de två olika parterna som sedan spårade ur, kanske även rent av att urspårningen skedde från ASAPs sida.

Det kan även vara så att det finns material som visar på hur afghanerna faktiskt inte förföljde dem osv.

Det kan vara hur mycket och vad som helst som visar på en helt annan bild än den som vi har fått presenterad för oss
Samtliga av sakerna som du räknar upp är helt irrelevanta för huruvida hazaren har gjort sig skyldig till misshandel eller ej.

Material som visar hur hazarerna faktiskt inte förföljde dem? Nu gör du bara bort dig. Det där var den dummaste teorin på hela Flashback. Ingen köper der där, men du får gärna utveckla hur det materialet skulle kunna se ut. Kan bli stor humor om inte annat.
Citera
2019-07-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Finns det anledning att misstänka att vårt svenska rättssystemen kan vara korrupt eftersom ASAP Rocky-fallet plötsligt blev så hastigt nedlagt..?

"Jaaaaa absolut" under kortare tid än 1 månad har helt plötsligt samtliga aktörer i detta fall: svenskt åklagarväsen, svensk polis, Tingsrätten, Hovrätten OCH Högsta Domstolen blivit korrupta.
(Att du ens tror på detta själv är ju pinsamt!)

Det är inte såhär då: En fristående/självständig åklagare (tillsammans med polis) har under en tid utrett personerna ifråga. Han har under denna tid INTE kunnat styrka brott och lägger då ned utredningen. Hur svårt kan det vara?

P.S Vet du vad det bästa är? Jo, att svenska rättssystemet inte är mer korrupt än att ASAP Rocky och livvakten har rätt att begära en sk "överprövning" av den nedlagda förundersökningen.
Citera
2019-07-22, 15:44
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Inget av det där håller. Klipper pågår ett bra tag innan hazaren tar till våld, han hade bara kunnat gå därifrån och ringa polisen, eller åtminstone försöka, vilket han inte gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in