2019-07-22, 15:28
Medlem
Musik.mannens avatar
Det är nog inte så lätt att driva forum som Flashback om man hela tiden blir blockerad av google så att ingen kommer in på denna sida genom att söka då dom flesta sökresultat som har med forumet att göra är blockerade!
Jag vet inte hur det är med andra sökmotorer eller facebook.
Citera
2019-07-22, 15:30
Moderator
Humbugs avatar
Det här gillar jag! Kommer nog sätta upp en stående överföring.
Men - lite merch skulle vara kul! Inga jäkla skitgrejer som telefonskal och musmattor, utan användbara och snygga kvalitetsprylar!
Citera
2019-07-22, 15:31
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag donerar hellre än blir utsatt för reklam.

Det "mer" som Flashback skulle kunna göra, går det att beskriva det lite mer ingående?

Om man slår ut alla Flashbacks kostnader för en månad på alla som postar,
eller alla som läser, vad skulle det bli ungefär?

Vad händer med flashback.se?
Citera
2019-07-22, 15:31
Medlem
Jag tycker Flashback fungerar väl idag. Vilka skillnader skulle vi som vanliga användare se om Flashback fick starkare finansiell ställning?
Citera
2019-07-22, 15:34
Som det står i Vår världs ekonomiska historia av Johan Söderberg:

Citat:
Institutioner är sega, sådan är deras natur. De måste ligga oförändrade under ganska lång tid för att vara effektiva - om de ändras ofta kan de inte tjäna syftet att skapa stabilitet och förutsebarhet. Därigenom kan det uppstå en motsättning mellan institutionerna och alla de faktorer som förändras i en annan och snabbare takt i ekonomin - tekniken, innovationerna, marknaderna.

Skynda långsamt. M a o kanske det var bra att det tog 15 år, samt att man ska både vara innovationsbenägen men trogen sin historia.
Citera
2019-07-22, 15:37
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Men det citerade reagerade jag lite på. Vill minnas att det var specifikt du, inte någon av de andra admins:en, som bestämt sagt att Flashback inte är något community. Jag förstår vad som menas med det och jag vet inte om jag själv heller önskar att det är en riktining forumet ska drivas mot, men samtidigt har det under mina 11 år på forumet känts ofrånkomligt att lära känna andra användare mer eller mindre, särskilt om man besöker ett och samma delforum i stor utsträckning.

I nästa mening, i inlägget du citerar, skriver jag att "jag tycker att skillnaderna mellan Reddit och Flashback är ganska stora". Men jag utvecklade aldrig vilka skillnaderna är, och inte heller kommenterade jag beskrivningen om att vara ett "användarskapat community".

Flashback är inte någon community, och har inte heller till syfte att bli någon community. Vi är främst ett diskussionsforum, och vårt fokus ligger på själva debatten. Detta är också den utveckling som är planerad långsiktigt. I relationen kunskapsbank vs gemenskap., så är det kunskapen som är vårt fokus.

admin
Citera
2019-07-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det här gillar jag! Kommer nog sätta upp en stående överföring.
Men - lite merch skulle vara kul! Inga jäkla skitgrejer som telefonskal och musmattor, utan användbara och snygga kvalitetsprylar!
Precis, typ som dyrkpistoler, Gretaflätor, miljövänliga tygkassar i plast, vuxenblöjor med valfritt politikerporträtt i tryck på insidan, choklad och kanske isglass. edit; bärkassar i latex! att ingen har kommit på det innan, det borde bli en hit, med Axel i tryck på sidorna, kan säljas i både rött för vänstervridna och i svart för oss coola.

Jag är varken rik eller fattig och inte precis snål, men jag kommer välja rätt tillfällen att donera, när flashback gör något bra. Införandet av notifieringar hade fått en donation t ex.
Senast redigerad av ompiliompi 2019-07-22 kl. 15:43.
Citera
2019-07-22, 15:39
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollhesten
Det går att lösa! Alltså med en lägsta summa på själva betalningen. Swish har något som kallas för ”Swish för handel” och där initieras köpet och köpesumman av företaget. Om du testar att gå till kassan i exempelvis SJ:s app och väljer Swish så får du själv inte välja vilken summa som ska betalas.

Vore enklast rent användarmässigt.
Men öppnar för säkerhetsrisker med, teoretiskt går det koppla ihop köp till användare genom mjukvara på FB eller korsköra transaktioner med loggar då swish för e-handel initieras från FB

Probl 2
Banknr tillika swish kräver att personer registreras med förvaltningen. Detta skapar yta att kunna angripa de som driver flashback.
Tycker Admin mfl ska beakta deras exponering med detta beslut, säkerhet främst för FB fortlevnad
Citera
2019-07-22, 15:41
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somna-om
Sen en fråga till: Rubriken är lite kryptisk. Om du inte får in tillräckligt med deg via donationer, lägger du hela FB bakom en betalvägg då?

Nej, det finns inga planer på att lägga Flashback bakom betalvägg. Se mitt tidigare inlägg.

"Vi tänker fortsätta att erbjuda en fri samhällsdebatt, utan yttre påverkan, som är öppen och tillgänglig för alla."

(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

admin
Citera
2019-07-22, 15:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Då jag alltid varit flitig att stödja allternativ media så ska jag skicka lite bidrag.

Låt servrarna spinna som katter.

Noterar att jag postat drygt 8100 gånger. Vilket tyder på att jag måste uppskatta forumet.

Med 10 cent per inlägg skulle det bli pengar. 😃
Senast redigerad av Sam.Boyd 2019-07-22 kl. 15:50.
Citera
2019-07-22, 15:51
Medlem
Funderat på ett konto på Patreon med möjlighet att sätta upp stående donationer?
Citera
2019-07-22, 15:53
Medlem
Nicke08s avatar
Bra där Admin!
Blir en slant då och då!

Länge leve yttrandefriheten!

Nicke08
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto