2019-07-22, 14:38
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Håller med när det gäller rapparen. Undrar dock en sak, blev bara han misstänkt? Kompisarna verkar ju sparka BO lika mycket.

Två andra är också häktade .
Citera
2019-07-22, 14:40
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Sverige har visserligen utlämningsavtal med USA, men det är villkorat till över 6 månaders fängelse (rätta mig om jag har fel).

Det vore även intressant att höra ditt resonemang om att häktningen är "rättsvidrig" ur ett juridiskt perspektiv.

Skrev detta precis i ett annat inlägg:

Citat:
Misshandel av normalgraden resulterar i princip aldrig i fängelse för den som tidigare är ostraffad, det borde du känna till. För att påföljden ska bli ett fängelsestraff krävs alltså i princip att ASAP Rocky med entourage döms för grov misshandel, dvs grov brottslighet.

(Påföljden för grov misshandel är fängelse i lägst ett år.)
Citera
2019-07-22, 14:40
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Sovit under en sten?

Missat Trumps uttalanden om Sverige? Även Kanada och England har varnat för Sverige.

Källa: https://24malmo.se/lander-varnar-for-malmos-gangkriminalitet-i-officiella-reserad
Jag gick in och tittade på respektive länders motsvarighet till Utrikesdepartementet, länkar fanns artikeln, och nej de varnar inte för att resa till Sverige.
Du får påminna mig vad Trump sa om Sverige enda jag kommer ihåg är att han bad oss " titta vad som hände i Sverige igår". Men ingen förstod vad han syftade på.
Citera
2019-07-22, 14:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakka
Nu lades misstankarna ner mot "brottsoffret", alltså den som man klart ser på bild slår vakten med sina hörlurar.

Hur går det till, det syns ju klart och tydligt på filmen.....

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/LAmP4x/asap-rockys-livvakts-motanmalan-nedlagd

Det gick snabbt. Där ser man ju faktiskt blod också. Återstår att se om åklagaren har något mer att gå på. Att bråket startade redan innan klippet startade.
Citera
2019-07-22, 14:41
Avslutad
enl. någon juridisk kunnig på radion vid lunchtid idag finns det troligen fler filmer på det hela än de publicerade i de häktades mobiler. Filmer som friar personen som anmäldes av livvakten. Man började inte filma där filmerna som lagts ut började.
Citera
2019-07-22, 14:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Sverige har visserligen utlämningsavtal med USA, men det är villkorat till över 6 månaders fängelse (rätta mig om jag har fel).

Det vore även intressant att höra ditt resonemang om att häktningen är "rättsvidrig" ur ett juridiskt perspektiv.

Och misshandel som han är misstänkt för har ett maxstraff på 2 år så det uppfyller väl dessa krav.
Citera
2019-07-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Du blir alltså verbalt trakasserad , fysiskt förföljd , sexuellt antastad och allmänt kränkt och du blir irriterad och går därifrån , nej du är inte normal och borde inte gå därifrån i en rättstat som fungerar, du har rätt att freda dig.
Detta är ett otroligt ynkligt beteende du ger uttryck för.

ASAP ”livvakt” blir även fysiskt attackerad och angriparna ger inte sken av att ge sig av. Tills sist gå därifrån? , var det inte det vi såg att dom försökte göra.

Vem sitter i häktet och vem sitter hemma på soffan just nu? Mitt ego är inte så ömtåligt att jag måste slåss.
Citera
2019-07-22, 14:45
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Borgen eller inte så garanterar Trump personligen att ASAP inte bara drar, hur du sedan värderar det löftet är helt och hållet upp till dig, personligen anser jag att Trumps ord borgar för ganska mycket, iaf i just detta fall. Oddset för att ASAP skulle dra är ger ca 1.0001 hos Betsson.

/Provokatör
Hur jag eller Bettson värderar det är rätt ointressant mer intressant är hur rättsväsendet ska värdera alla som påstår sig garantera liknande saker. Ska vi lita lika mycket på Putin och Afewerki?
Citera
2019-07-22, 14:47
Avslutad
Ponera att Asap Rocky blir dömd till 3 månaders fängelse för misshandel. Han får räkna av tiden han suttit häktad. Blir han fängslad direkt? hur fungerar det då med överklagan till Hovrätt?
Citera
2019-07-22, 14:47
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
enl. någon juridisk kunnig på radion vid lunchtid idag finns det troligen fler filmer på det hela än de publicerade i de häktades mobiler. Filmer som friar personen som anmäldes av livvakten. Man började inte filma där filmerna som lagts ut började.

Vad skulle dessa filmer kunna innehålla som friar (i flertalet fall tidigare dömda) BO från åtal om:
- sexuella övergrepp
- olaga hot
- misshandel
- störning av den allmänna ordningen
(- narkotikabrott)

Det är uppenbarligen så att staten försöker skydda denne individ pga att han tillhör det utvalda folket.
Citera
2019-07-22, 14:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota

Det är väl lite det vissa utav oss misstänker också, det skulle vara jävligt intressant att få se mer av bevisen men det lär vi inte få göra i dagsläget.
Citera
2019-07-22, 14:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Hur jag eller Bettson värderar det är rätt ointressant mer intressant är hur rättsväsendet ska värdera alla som påstår sig garantera liknande saker. Ska vi lita lika mycket på Putin och Afewerki?

Garantier från en President till vår statsminister bör förstås ses som en garanti av det landet till vårt land och det väger förstås mycket tungt. Dessutom finns det som sagt redan utlämningsavtal mellan US och Sverige så dessa i sig skulle förstås räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in