2019-07-22, 14:18
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Borgen eller inte så garanterar Trump personligen att ASAP inte bara drar, hur du sedan värderar det löftet är helt och hållet upp till dig, personligen anser jag att Trumps ord borgar för ganska mycket, iaf i just detta fall. Oddset för att ASAP skulle dra är ger ca 1.0001 hos Betsson.

/Provokatör

Dessutom så skrev Trump uttryckligen "vouch for his bail, or an alternative...."
Det här med alternativ lösning har försvunnit i alltför många rapporteringar som bara vill göra sig lustiga över amerikas president.
Citera
2019-07-22, 14:18
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Att artister inte skulle vilja komma hit efter detta är idioti. Är det så omöjligt att låta bli att misshandla folk? Ja då kanske man inte ska komma hit.
Jag har bott i Sverige i en jävlans massa år, blivit irriterad på folk, trakasserad på gatan, förföljd, taffsad på, kallad hora på gatan. Inte fan har jag misshandlat någon för det. Jag har gått därifrån som normala människor gör.

Du blir alltså verbalt trakasserad , fysiskt förföljd , sexuellt antastad och allmänt kränkt och du blir irriterad och går därifrån , nej du är inte normal och borde inte gå därifrån i en rättstat som fungerar, du har rätt att freda dig.
Detta är ett otroligt ynkligt beteende du ger uttryck för.

ASAP ”livvakt” blir även fysiskt attackerad och angriparna ger inte sken av att ge sig av. Tills sist gå därifrån? , var det inte det vi såg att dom försökte göra.
Citera
2019-07-22, 14:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Den bästa summeringen jag kan ge är att ASAP Rocky enbart sitter häktad därför att den rasistiska regeringen ville skicka en politisk signal att ingen ska motsätta sig viljan hos dennes utvalda folk, oavsett vad de tar sig till. Man häktade sedan ASAP Rocky med entourage genom att vantolka en föråldrad lag.

Kortfattat hade ASAP Rocky aldrig häktats om han vore svensk medborgare. Att man inte ens kan anpassa lagen till att ge samma rättigheter till gästarbetare med den Europeiska Unionen som arbetsplats är minst sagt bakåtsträvande när vi varit medlemmar i EU i snart 25 år.

Att ASAP Rocky därtill skulle ha agerat för att förstöra eller försvåra utredningen är föga troligt då han hade planer på att lämna landet för en spelning i Norge efter polisförhöret som hölls under synnerligen mystiska former.
Den flyktfara som sedan hänvisats till har aldrig existerat då ASAP Rocky skulle ha befunnit sig på Europaturné till mitten av augusti. Det förstår du väl själv att befinna sig på förutbestämda platser vid förutbestämda tidpunkter i länder som har utlämningsavtal med Sverige är motsatsen till att försöka fly undan lagens gång. Dessutom har han erbjudit sig att lämna in pass, med mera vid varje turnéstopp. Man har heller inte tagit hänsyn till att ASAP Rocky har ett säsongsarbete (spelningarna var inbokade på sommarfestivaler) där det var tänkt att han skulle intjäna en stor andel av hela sin årsinkomst. Allt är bullshit, endast för att staten ska kunna göra en alltför långt gången politisk poäng.
Som skrivits många gånger tidigare - det här hade inte ens lett till åtal om det varit etniska svenskar istället för regeringens utvalda folk med exakt samma händelseförlopp.

Slutligen kan du fundera på vilket syfte lagen har. Om lagen inte syftar till att skydda folket utan snarare ställer sig på de som ofredar folkets sida, då kanske det inte är värt att hänvisa till den som om den betydde något.
Principiellt blir det totalt felaktigt när någon som tidigare är dömd för flera brott och utgör ett hot mot alla (BO) släpps på fri fot direkt medan någon som uppenbarligen har ett enormt tålamod och inte utgör en fara för någon (förutom då han likt en superhjälte ingriper för att skipa rättvisa med den mängd våld lagen bör tillåta) häktas och låses in på obestämd tid utan rättegång.

1. En utländsk artist på turné är ingen 'gästarbetare'.

2. Om artisten i fråga riskerade fängelsestraff i Sverige skulle det den inte tveka 2 sekunder innan turnén ställdes in och artisten skulle återvända till friheten i NYC.
Citera
2019-07-22, 14:22
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Anger världens mäktigaste man antalet timmar som finns till förfogande innan nästa samtal med en premiärminister i ett 'vänligt' sinnat land med bara 10 miljoner invånare så kan man välja att tolka det som man vill.

Men Stefan kan liksom inte att skylla på att han inte har hittat ett tyst mötesrum, det är en uppmaning man hörsammar och jag utgår ifrån att dom redan pratat om ASAP för andra gången.

Trump har sedan för vana att basunera ut valda delar, dels för att blidka hemmaopinionen, trolla och flytta fokus från annat.

Dom där 48 timmarna var en direkt order och inget annat.

/Provokatör

Trump har troligen redan glömt om gangstarapparen

Nu handlar allt om Mueller som kommer att frågas ut nu på onsdag. ASAP får vänta tills Mueller-nyhetscykeln är över
Citera
2019-07-22, 14:24
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
1. En utländsk artist på turné är ingen 'gästarbetare'.

Där går våra åsikter isär. En artist som inte spelar gratis är givetvis här för att arbeta.

Citat:
2. Om artisten i fråga riskerade fängelsestraff i Sverige skulle det den inte tveka 2 sekunder innan turnén ställdes in och artisten skulle återvända till friheten i NYC.

Inte undra på att du inte håller med mig när du inte vet hur verkligheten ser ut. Sverige har ett bilateralt utlämningsavtal med USA så där har du bestämt fel.

Citat:
En amerikan som begått ett brott i Sverige och därefter återvänt till USA kan således i allmänhet inte lagföras för detta brott i USA. Endast Sverige har jurisdiktion för att lagföra honom, och för att lagföring skall ske måste han alltså först utlämnas till Sverige. Eftersom det också är ett amerikanskt intresse att amerikaner som begått grova brott utomlands inte går fria från straff, ser USA positivt på att utlämna dem till de länder där brotten begåtts.

Källa: https://svjt.se/svjt/1982/631

Edit: Tillägg: Sen är själva poängen också att det inte lär bli någon dom förrän tidigast i augusti - varför jag från början alltså hävdat att denna häktning inte bara är rättsvidrig utan totalt onödig. De enda som ser ett syfte i denna är den rasistiska svenska regeringen som känner sig nöjda med att ha gjort en politisk markering för att försvara sitt magnum opus.
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-22 kl. 14:28.
Citera
2019-07-22, 14:30
Medlem
Nu lades misstankarna ner mot "brottsoffret", alltså den som man klart ser på bild slår vakten med sina hörlurar.

Hur går det till, det syns ju klart och tydligt på filmen.....

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/LAmP4x/asap-rockys-livvakts-motanmalan-nedlagd
Citera
2019-07-22, 14:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Där går våra åsikter isär. En artist som inte spelar gratis är givetvis här för att arbeta.

Inte undra på att du inte håller med mig när du inte vet hur verkligheten ser ut. Sverige har ett bilateralt utlämningsavtal med USA så där har du bestämt fel.

Jodu tjena. Du ser ju själv i texten du länkar att det isf skulle handla om 'grova brott'. Tror du på allvar att USA skulle utlämna en av sina egna för en misshandel som inte ens den anses som grov.

Ja visst ja, det är du som kallar artisten för gud, och tror att det finns risk för militärt engrepp på Sverige - samt att det kanske blir revolution. Lallare.
Citera
2019-07-22, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Men detta är inte självförsvar:

https://www.youtube.com/watch?v=cnhAYBriRZ8&feature=youtu.be&t=21

Det vet jag INTE eftersom jag INTE var där när allt började. Jag tittar INTE på filmer och tror att det är sanningen längre.
Men rättsväsendet vet förstås INTE heller vad som hände, så därför bör ASAP Rocky släppas omgående.
Sen har han också haft det svårt och bott på härbärge, enligt nedan:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/ASAP_Rocky#Uppv%C3%A4xt

Så det är också ett skäl till att man bör ta extra hänsyn till honom, ungefär som med afghanerna/hazarerna.

Sverige har även bedrivit slavhandel i Afrika och Karibien, enligt artikeln nedan:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svensk_slavhandel

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svenska_Sankt_Barth%C3%A9lemy

Så man kan tycka att vi har en skuld att betala tillbaka till afrikaner och karibier, som är ASAP Rockys förfäder, enligt artikeln nedan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/ASAP_Rocky#Early_life
Citera
2019-07-22, 14:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jodu tjena. Du ser ju själv i texten du länkar att det isf skulle handla om 'grova brott'. Tror du på allvar att USA skulle utlämna en av sina egna för en misshandel som inte ens den anses som grov.

Ja visst ja, det är du som kallar artisten för gud, och tror att det finns risk för militärt engrepp på Sverige - samt att det kanske blir revolution. Lallare.

Om brottet inte ens anses vara grovt ska han förstås inte sitta inspärrad vecka efter vecka medan Sverige har semester. Inte ens killen som göt in sin f.d. flickvän i betong och blev dömd för det behövde sitta inspärrad i väntan på en fängelseplats utan kunde fritt lämna Sverige vilket han förstås gjorde.

Citat:
Är det där hangarfartyget på väg genom Öresund? Black Hawks över Värmdö?

Vi kan väl åtminstone hoppas så att vi har chans att få en ledare som är vald av folket istället för denna pajas till statsminister som 60% av väljarna har röstat för att avsätta.
Citera
2019-07-22, 14:34
Medlem
Citat:

Edit: Tillägg: Sen är själva poängen också att det inte lär bli någon dom förrän tidigast i augusti - varför jag från början alltså hävdat att denna häktning inte bara är rättsvidrig utan totalt onödig. De enda som ser ett syfte i denna är den rasistiska svenska regeringen som känner sig nöjda med att ha gjort en politisk markering för att försvara sitt magnum opus.
Sverige har visserligen utlämningsavtal med USA, men det är villkorat till över 6 månaders fängelse (rätta mig om jag har fel).

Det vore även intressant att höra ditt resonemang om att häktningen är "rättsvidrig" ur ett juridiskt perspektiv.
Citera
2019-07-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det finns ju bildbevis på afghanens attack.
Nu tycker jag inte att sådana här tillfälliga gruff där ingen blir skadad ska belasta rättsväsendet i onödan.
När det gäller Asap är det förstås annorlunda när ett antal personer ger sig på den liggande afghanen och som det ser ut på senare sekvens fortsätter att ge sig på honom bakom en pelare på andra sidan gatan, även då ser det ut som om afghanen ligger ner.
De må ha varit mycket befogat irriterade över afghanens envetna förföljelse men en viss impulskontroll kan man begära av vuxna människor. Men som GW sa så är häktningshanteringen oproportionerlig och hade så skett i alla liknande fall hade det behövts mångdubbelt fler häktningsplatser än vi har. Det hela är relativt sett en struntsak och det lär inte bli mer än böter och Asap kunde lika gärna dömts i sin frånvaro om han nu inte kommit till ev. rättegång.

Håller med när det gäller rapparen. Undrar dock en sak, blev bara han misstänkt? Kompisarna verkar ju sparka BO lika mycket.
Citera
2019-07-22, 14:38
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:

Klantigt resonemang! Det var du själv som skrev att ASAP Rocky skulle undfly fängelsestraff i ditt tidigare inlägg. Misshandel av normalgraden resulterar i princip aldrig i fängelse för den som tidigare är ostraffad, det borde du känna till. För att påföljden ska bli ett fängelsestraff krävs alltså i princip att ASAP Rocky med entourage döms för grov misshandel, dvs grov brottslighet.

Citat:

Det är inte jag utan du som sänker debattnivån med dina totalt onödiga personangrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in