2019-07-22, 12:07
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Det finns filmbevis även på att afghanen gör utfall med sina hörlurar mot vakten, hur kan det läggas ned?

Är det brist på bevis anledning till att FUP:en läggs ner eller vad är fallet? Åtalsunderlåtelse?

Nej självklart läggs det ned för att att ASAP inte ska kunna häva självförsvar. Det hade kostat för mycket pengar. Sverige är korrupt.
Såklart, att jag inte tänkte på det. Jag var så dead set på att de inte skulle kunna få det till nödvärn i vilket fall som helst så jag tänkte aldrig på att hazarens misshandel kunde ha någon betydelse för fallet, men nu när du säger det så låter det mycket troligt.

Dessutom går ju ännu en hazar fri så det blir win-win för staten. Sverigebilden får sig en rejäl törn dock men det tror jag inte ens att staten fattar. De har ju räddat en hazar, de mest förtyckta små stackarna på hela jorden, hur kan det vara någonting dåligt?
Citera
2019-07-22, 12:11
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är inte bevis för ett brott, om så hade varit fallet skulle inte en rättegång behövas.
Det finns bevis för att det är sannolikt att Asap har begått ett brott. Vilket är beviskravet för häktning. Vad är det du inte förstår?

För övrigt så pågår det en rättegång just i detta nu. Häktningsförhandlingarna är en del av rättegången som troligtvis avslutas med en huvudförhandling där skuldfrågan slutligen prövas. Inget skiljer häktningen av Asap mot häktningen av t.ex. Akilov i det här avseendet. Men du kanske Menar att även Akilov satt felaktigt häktad utan bevis?
Senast redigerad av Invandrargrabb 2019-07-22 kl. 12:15.
Citera
2019-07-22, 12:12
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag är oroad för att Löfven inte lovade Trump att ASAP Rockys entourage också ska få en rättvis behandling.

Vad är det för tidsfrist som Trump har gett Löfven? Ska den tidigare fängelsekunden, dokumenterat våldsamme, kriminelle, drogbrukaren och tidigare crackförsäljaren ASAP Rocky särbehandlas tycker du?

Jag känner samma oro.
Tidsfristen var den som först utannonserades på twitter av Trump själv. Den går ut inom en timme!

https://www.tmz.com/2019/07/22/asap-rocky-sweden-race-assault-case/

Att lägga ner brottsmisstanke när flertalet brott dokumenterats innebär en direkt risk med tanke på hur det afrikanska/afroamerikanska folket brukar reagera på svensk rasism. Ta den rasistiska H&M-tröjan som exempel. Det ledde till upplopp i bl a Sydafrika där man attackerade svenska butiker. Detta som handlar om riktiga afroafrikanska människor inspärrade utan rättegång av en rasistisk regering är givetvis flera gånger värre.
Som sagt, detta kan bli startskottet för en revolution! Eller kanske ett krig...

Citat:
I det här läget är det bara bra om amerikaner tror att hazarerna är svenskar. För nu kommer rasistanklagelserna hagla över Stefan Löfven, och om det finns någonting i hela världen som Stefan räds, så är det att bli kallad rasist.

Sverige är i mångas ögon redan ett grovt rasistiskt land. Men de styrande i Sverige bryr sig inte så länge de själva anser sig ha kontroll över kaoset. Att vara den rätta sortens rasist har länge varit bättre än att vara totalt anti-rasist.
https://www.refinery29.com/en-us/2019/07/237347/h-m-racist-hoodie-controversy-diversity-problem
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-22 kl. 12:14.
Citera
2019-07-22, 12:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Det är bevis för att det är sannolikt att Asap har begått ett brott. Vilket är beviskravet för häktning. Vad är det du inte förstår?

För övrigt så pågår det en rättegång just i detta nu. Häktningaförhandlingarna är en del av rättegången som troligtvis avslutas med en huvudförhandling där skuldfrågan slutligen prövas. Inget skiljer häktningen av Asap mot häktningen av t.ex. Akilov i det här avseendet. Men du kanske Menar att även Akilov sätt felaktigt häktad utan bevis?

Det som diskuterades var inte om det fanns tillräckliga skäl för häktning utan om det fanns bevis för ett brott och detta slås fast i en rättegång. Finns det ingen gräns för hur korkade människor är i detta land?
Citera
2019-07-22, 12:18
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Det som diskuterades var inte om det fanns tillräckliga skäl för häktning utan om det fanns bevis för ett brott och detta slås fast i en rättegång. Finns det ingen gräns för hur korkade människor är i detta land?
Det finns bevis för att det är sannolikt att ett brott har begåtts. Något annat har ingen påstått. Det finns alltså bevis. Huruvida dessa är tillräckliga för att det ska vara ställt utom rimligt tvivel prövas senare. Du begriper ingenting. Vid häktning prövar rätten om det finns bevis (tillräckliga för sannolika skäl) för att ett visst brott har begåtts. Alltså finns det bevis för att ett brott har begåtts.

Kanske ska jag upprepa mig en miljon gånger till så kanske du begriper.

Du påstår att det inte finns bevis för brott. Vilket är helt fel.
Citera
2019-07-22, 12:18
Medlem
JustZlatans avatar
Är det bara jag som tror att om Rocky hade misshandlat två vita svenskar hade allt varit tvärtom. Då hade Rocky släppts ur häktet redan dagen efter och alla som nu försvarar Rocky hade velat se honom fängslad.
Citera
2019-07-22, 12:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det finns bevis för att det är sannolikt att ett brott har begåtts.

Hör du inte själv hur korkad du låter, det finns bevis för något som är sannolikt...
Är det sannolikt eller ett faktum?
Citera
2019-07-22, 12:20
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det bara jag som tror att om Rocky hade misshandlat två vita svenskar hade allt varit tvärtom. Då hade Rocky släppts ur häktet redan dagen efter och alla som nu försvarar Rocky hade velat se honom fängslad.
Det hade inte gjort någon som helst skillnad.
Citera
2019-07-22, 12:23
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Hör du inte själv hur korkad du låter, det finns bevis för något som är sannolikt...
Något faktum är det aldrig. Rätten prövar aldrig vad som är faktum.

Sannolika skäl är ett beviskrav. Det är alltså bevisat att det är sannolikt att Asap begått ett brott. Alltså finns det bevis. Däremot är det inte prövat ännu om de är tillräckliga för fällande dom.

Eftersom du är sjukt trögfattad lämnar jag dig åt dina egna fantasier om hur det fungerar framöver. Svårt att förklara för någon som ingenting begriper.
Citera
2019-07-22, 12:23
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Det är nog många som tror detta. Jag själv påstod samma sak senast i följande inlägg: (FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019
Hela den här cirkusen bygger på att ASAP Rocky med entourage vågade stå emot regeringens utvalda folks härjningar. Det är i grund och botten en politisk markering från en grovt rasistisk regering, att man rör inte dennes utvalda folk oavsett vad de tar sig till. Hade det varit en etnisk svensk narkoman som härjat på samma sätt som den s k BO hade man hade sett mellan fingrarna på vilken typ av självförsvar som situationen nu krävde av ASAP Rocky med entourage.
Citera
2019-07-22, 12:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Något faktum är det aldrig. Rätten prövar aldrig vad som är faktum.

Sannolika skäl är ett beviskrav. Det är alltså bevisat att det är sannolikt att Asap begått ett brott. Alltså finns det bevis. Däremot är det inte prövat ännu om de är tillräckliga för fällande dom.

Eftersom du är sjukt trögfattad lämnar jag dig åt dina egna fantasier om hur det fungerar framöver. Svårt att förklara för någon som ingenting begriper.

Lika bra att vi struntar i rättegångar då när det redan när en person häktas finns bevis för brott.
Citera
2019-07-22, 12:28
Medlem
Citat:

Problemet är att du inte har tillräckliga kunskaper i juridik för att förstå det han säger.

Det finns tillräckliga bevis för att nå upp till misstankesgraden ”på sannolika skäl”. Det betyder inte att det finns tillräckliga bevis för fällande dom.

Generellt sett tycks det i stort saknas folk med juridisk kunskap i denna tråd då praktiskt taget allt som påstås är ren rapparkalja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in