Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Såklart. Man kan inte döma honom till mord baserad på tidigare hot enbart. Detta har jag aldrig påstått. Frågan till dig var om det inte är rimligt att från början ha SD som huvudmisstänkt. Du får gärna svara på den. Sedan har man, som jag skrev, tillsynes jobbat brett och kollat upp samt förhört massvis med folk runt LW.
Ja, från början kan det ha varit rimligt att ha SD som huvudmisstänkt.
MEN eftersom man låste fast sig
enbart vid honom riskerade man att missa andra spår och därmed även eventuell teknisk bevisning som, under tiden man envist uppehöll sig vid SD, kunde försvagas, försvinna eller förstöras vartefter som tid, väder och andra omständigheter blir till försvårande faktorer.
Om dina argument liknar det minsta de argument som framställdes till TR för att yrka på sannolik misstankegrad, så förstår jag alltmer varför TR inte köpte motiveringarna.
Det är intressant att du ständigt lyfter fram SD's historik i registren som ett tungt vägande skäl att han snabbt blev huvudmisstänkt. Kanske borde man även ha utrett just den/de person/-er i BO's umgängeskrets som kände till de tidigare anmälningarna? Eftersom just kännedomen rörande anmälningarna kan ha skapat en situation av förhastade slutsatser i utredningens inledningsfas.