2019-07-22, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
CarlJanne75 kan svara för sig själv, men med det jag fetat vill jag säga följande.
Ja, det är självklart att SD är den förste man skall kolla upp. Så har också därför gjorts och mot det finns inget att invända. Initialt korrekt hanterat av Polis, åkl och Örebro TR.

Men så försöker åkl Åsa Hiding sig på att, vid inte mindre än två tillfällen, övertyga Örebro TR att det är sannolikt att SD har mördat LW. Det anser inte Örebro TR.
Vill man vara lite spetsig och använda sig av brännvinsadvokatyr, skulle man kunna hävda att Örebro TR vid två tillfällen slagit fast att det är osannolikt att SD är LW:s mördare.
Håller du med Örebro TR?

Ytterligare en person du omyndigförklarar genom att först säga att den kan svara för sig själv och sedan svara du åt den. Minst tredje gången så vi får väl kalla detta en ovana ifrån din sida nu. Eller kanske mest ett behov utav att styra tråden?

Jag har ingen åsikt angående detta eftersom jag inte vet vilken bevisning man har lagt fram. Man kan väl konstatera att de var oense om bevisningens grad.

Skulle du påstå att SD därmed är oskyldig?
Citera
2019-07-22, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag känner inte till alla detaljerna i början och vad exakt man hittade. Men att något brott var begånget var rätt uppenbart ifrån allra första början. Sedan krävdes det förmodligen bara en slagning i registren eller samtal med någon utav LW:s närmare vänner för att misstankarna skulle riktas mot SD.

Stämmer att EGT uttryckt att det finns nära personer som borde blivit förhörda. Jag vet dock att EGT postat felaktigheter tidigare. Hen har ju heller aldrig preciserat vilken typ utav personer dessa skulle vara. Så för mig är det obekräftade uppgifter. Dessutom finns det ju inget som säger att utredningen inte kartlagt dem ändå fast de inte varit kallade till förhör.

Angående frågorna så är det väl rimligt att man ställer frågor om SD om allting pekar mot att han är den skyldige? De har ju dessutom hela tiden uppmanat eventuella vittnen att höra av sig så har man ytterligare någon info som är intressant så har man ju helt klart haft möjligheten att lämna denna.

Som sagt det där finns i tråden, sedan har vi olika åsikter vad gäller utredningens vara eller
icke vara.

SÄPO???
Citera
2019-07-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ytterligare en person du omyndigförklarar genom att först säga att den kan svara för sig själv och sedan svara du åt den. Minst tredje gången så vi får väl kalla detta en ovana ifrån din sida nu. Eller kanske mest ett behov utav att styra tråden?

Jag har ingen åsikt angående detta eftersom jag inte vet vilken bevisning man har lagt fram. Man kan väl konstatera att de var oense om bevisningens grad.

Skulle du påstå att SD därmed är oskyldig?
Ledsen att jag skriver långsammare än CarlJanne, så när jag postade mitt inlägg hade jag inte vetskap om att CJ redan hade replikerat. Det är klart att jag kunde ha gått in och editerat när jag såg att CJ svarat dig och det hade jag givetvis gjort om jag hade kunnat ana att jag skulle bli så oförskämt bemött med anklagelser om att "omyndigförklara" annan tråddeltagare. Du är inte lite fräck du!

OnT och som svar på din avslutande fråga:
Nej, jag ser naturligtvis inte SD som oskyldigförklarad. Jag skrev tydligt (men kanske inte tillräckligt ändå?), att: spetsigt och m h a brännvinsadvokatyr, skulle man kunna hävda att Örebro TR vid två tillfällen slagit fast att det är osannolikt att SD mördat LW.

Vi kan nog enas om att åkl Åsa Hiding inte på korrekt vis har kunnat värdera de "bevis" hon lade fram inför TR. Hade hon varit en mer kompetent jurist/åkl hade hon på förhand insett att det hon presenterade inte skulle hålla för 'sannolika skäl' för häktning. Att hon dessutom gör om försöket en vecka senare placerar henne för alltid i ett speciellt fack inom åklageriet. Bland dem som gjort dubbelfel. Men du kanske inte spelar tennis, så du kanske inte förstår?
Citera
2019-07-22, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som sagt det där finns i tråden, sedan har vi olika åsikter vad gäller utredningens vara eller
icke vara.

SÄPO???
Om Strof är insatt i utredningen... tror du verkligen att hen skulle svara på dina tre ?
Citera
2019-07-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ledsen att jag skriver långsammare än CarlJanne, så när jag postade mitt inlägg hade jag inte vetskap om att CJ redan hade replikerat. Det är klart att jag kunde ha gått in och editerat när jag såg att CJ svarat dig och det hade jag givetvis gjort om jag hade kunnat ana att jag skulle bli så oförskämt bemött med anklagelser om att "omyndigförklara" annan tråddeltagare. Du är inte lite fräck du!

Nej, jag ser naturligtvis inte SD som oskyldigförklarad. Jag skrev tydligt (men kanske inte tillräckligt ändå?), att: spetsigt och m h a brännvinsadvokatyr, skulle man kunna hävda att Örebro TR vid två tillfällen slagit fast att det är osannolikt att SD mördat LW.

Vi kan nog enas om att åkl Åsa Hiding inte på korrekt vis har kunnat värdera de "bevis" hon lade fram inför TR. Hade hon varit en mer kompetent jurist/åkl hade hon på förhand insett att det hon presenterade inte skulle hålla för 'sannolika skäl' för häktning. Att hon dessutom gör om försöket en vecka senare placerar henne för alltid i ett speciellt fack inom åklageriet. Bland dem som gjort dubbelfel. Men du kanske inte spelar tennis, så du kanske inte förstår?

Kan tala om att jag inte känner mig ett dugg omyndigförklarad, allt lugnt
Citera
2019-07-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om Strof är insatt i utredningen... tror du verkligen att hen skulle svara på dina tre ?

Vad nu da, omyndigförklarar du Strof
Citera
2019-07-22, 09:07
Medlem
Citat:
Vad nu da, omyndigförklarar du Strof
Jag har inte för vana att omyndigförklara andra trådskrivare (det fixar andra postare)...!

Du svarade inte på min fråga... tror du att någon i tråden (insatt eller ej) skulle svara på en fråga ang om SÄPO var inblandade?
Citera
2019-07-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har inte för vana att omyndigförklara andra trådskrivare (det fixar andra postare)...!

Du svarade inte på min fråga... tror du att någon i tråden (insatt eller ej) skulle svara på en fråga ang om SÄPO var inblandade?

Allt SÄPO gör är inte hemligstämplat.

Du kanske vet vad Springare menade när han sa
att det inledningsvis låg under en "annan organisation".
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-07-22 kl. 09:13.
Citera
2019-07-22, 09:14
Medlem
Citat:

Så du var bara en hjälpsam samarit om han skulle råka missa svara? Det vore inte i sin rimlighet då att ge hen lite tid och utrymme att svara först? Alla kanske inte bor här i tråden. Och som sagt så har du gjort detta till en vana. Varför kan man fråga sig.

Ibland är det bra att få raka frågor och raka svar. Trots allt så valde du ändå att skriva ut detta, fast med en brasklapp, och jag utgår ifrån att folk inte hänger här och skriver enbart för skojs skull utan med ett syfte.

Om du nu kan din tennis så vet du också att man inte förlorar en match på ett dubbelfel. Samt att domarna ibland gör fel.
Citera
2019-07-22, 09:22
Medlem
Citat:
Allt SÄPO gör är inte hemligstämplat.

Du kanske vet vad Springare menade när han sa
att det inledningsvis låg under en "annan organisation".
Hur skulle jag kunna veta det?

Utredningen är under sekretess så oavsett om jag (eller någon annan) skulle veta så kommer det självklart inte fram i denna tråd! Det är vad jag tror... vad tror du?
Citera
2019-07-22, 09:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag känner inte till alla detaljerna i början och vad exakt man hittade. Men att något brott var begånget var rätt uppenbart ifrån allra första början. Sedan krävdes det förmodligen bara en slagning i registren eller samtal med någon utav LW:s närmare vänner för att misstankarna skulle riktas mot SD.

Du har flertalet gånger hävdat att du anser att "utredningen har bedrivits brett".

Mitt fetade: definierar du verkligen det beskrivna tillvägagångssätt som att den har bedrivits brett? Jag uppfattar din beskrivning av utredningsförfarandet snarare som en mycket snäv inriktning.
Citera
2019-07-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Du har flertalet gånger hävdat att du anser att "utredningen har bedrivits brett".

Mitt fetade: definierar du verkligen det beskrivna tillvägagångssätt som att den har bedrivits brett? Jag uppfattar din beskrivning av utredningsförfarandet snarare som en mycket snäv inriktning.

Någonstans måste man börja. Tycker inte du att SD borde vara huvudmisstänkt ifrån start?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in