Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Ytterligare en person du omyndigförklarar genom att först säga att den kan svara för sig själv och sedan svara du åt den. Minst tredje gången så vi får väl kalla detta en ovana ifrån din sida nu. Eller kanske mest ett behov utav att styra tråden?
Jag har ingen åsikt angående detta eftersom jag inte vet vilken bevisning man har lagt fram. Man kan väl konstatera att de var oense om bevisningens grad.
Skulle du påstå att SD därmed är oskyldig?
Ledsen att jag skriver långsammare än CarlJanne, så när jag postade mitt inlägg hade jag inte vetskap om att CJ redan hade replikerat. Det är klart att jag kunde ha gått in och editerat när jag såg att CJ svarat dig och det hade jag givetvis gjort om jag hade kunnat ana att jag skulle bli så oförskämt bemött med anklagelser om att "omyndigförklara" annan tråddeltagare. Du är inte lite fräck du!
OnT och som svar på din avslutande fråga:
Nej, jag ser naturligtvis inte SD som oskyldigförklarad. Jag skrev tydligt (men kanske inte tillräckligt ändå?), att:
spetsigt och m h a
brännvinsadvokatyr, skulle man kunna hävda att Örebro TR vid två tillfällen slagit fast att det är osannolikt att SD mördat LW.
Vi kan nog enas om att åkl Åsa Hiding inte på korrekt vis har kunnat värdera de "bevis" hon lade fram inför TR. Hade hon varit en mer kompetent jurist/åkl hade hon på förhand insett att det hon presenterade inte skulle hålla för 'sannolika skäl' för häktning. Att hon dessutom gör om försöket en vecka senare placerar henne för alltid i ett speciellt fack inom åklageriet. Bland dem som gjort dubbelfel. Men du kanske inte spelar tennis, så du kanske inte förstår?