2019-07-21, 19:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slug2
Ja, jag tror han har satt sig själv i ett dilemma. Om han inte har medborgarskap men ansökt om det, riskerar han kanske att få avslag om han döms? Om han inte samarbetar och flyr under jord riskerar han också sin ansökan. Om han inte är medborgare borde ju också flyktrisken vara minst lika hög som Rockys i lagens ögon?

Finns nog ännu fler variabler ovanpå det, men hur som så utgår vi på tok för mycket från att han ligger lågt pga att han skulle vara smart nog att inse att han enbart dra nytta av det eller något annat liknande.

Han lär plockas in relativt snart och om han inte blir det så lär han inte behövas för ASAPs ärende, men han lär inte hålla sig borta för alltid.
Citera
2019-07-21, 19:29
Medlem
Slug2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns nog ännu fler variabler ovanpå det, men hur som så utgår vi på tok för mycket från att han ligger lågt pga att han skulle vara smart nog att inse att han enbart dra nytta av det eller något annat liknande.

Han lär plockas in relativt snart och om han inte blir det så lär han inte behövas för ASAPs ärende, men han lär inte hålla sig borta för alltid.

Sant. En tung variabel kan nog vara uppståndelsen kring ärendet. Målsägandebiträdet gick tidigt ut och uttryckte att hans klient typ "tyckte det var väldigt jobbigt".
Citera
2019-07-21, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Men din jävla idiot. Håll dig till fakta. Dina uppdiktade fantasier med OM och MEN är TOTALT oväsentliga.

Nej, eftersom orsaken till att många står på ASAP Rockys sida i det här fallet, det är att "angriparen" råkade vara afghan (om det nu ens är bekräftat att han var afghan eller bara en trådsanning???). Om han hade varit blond svensk förståndshandikappad som kommit ifrån sina föräldrar, då hade ASAP Rocky troligen blivit hatad av de flesta här på Flashback.

Och ni som säger att man INTE ska ringa polisen i en sådan här situation, ni har helt enkelt FEL!
Ju fler som ringer polisen i såna här situationer, desto snabbare får man bort människor som har problem från gatorna. Jag har själv blivit utsatt för "gatubarn", och då INTE ringt polisen av hänsyn till dem. Men det bästa du kan göra för dessa "gatubarn", det är att ringa polisen om de INTE kan sköta sig, som du skulle gjort med förståndshandikappade. Och som jag förstår det, så ringde ASAP Rocky INTE polisen.

Men mitt råd till Trump och Löfven, det är att så fort som möjligt lösa den här situationen på ett så omärkligt sätt som möjligt. Annars tror jag det blir total katastrof för dem båda.
Senast redigerad av a987 2019-07-21 kl. 20:18.
Citera
2019-07-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Nej, eftersom orsaken till att många står på ASAP Rockys sida i det här fallet, det är att "angriparen" råkade vara afghan (om det nu ens är bekräftat att han var afghan eller bara en trådsanning???). Om han hade varit blond svensk förståndshandikappad som kommit ifrån sina föräldrar, då hade ASAP Rocky troligen blivit hatad av de flesta här på Flashback.

Och ni som säger att man INTE ska ringa polisen i en sådan här situation, ni har helt enkelt FEL!
Ju fler som ringer polisen i såna här situationer, desto snabbare får man bort människor som har problem från gatorna. Jag har själv blivit utsatt för "gatubarn", och då INTE ringt polisen av hänsyn till dem. Men det bästa du kan göra för dessa "gatubarn", det är att ringa polisen om de INTE kan sköta sig, som du skulle gjort med förståndshandikappade. Och som jag förstår det, så ringde ASAP Rocky INTE polisen.

Men mitt råd till Trump och Löfven, det är att så fort som möjligt lösa den här situationen på ett så omärkligt sätt som möjligt. Annars tror jag det blir total katastrof för dem båda.
Att du jämför Afghaner med förståndshandikappade säger ju ganska mycket om dig och din syn på människor..
Citera
2019-07-21, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Att du jämför Afghaner med förståndshandikappade säger ju ganska mycket om dig och din syn på människor..

Jag jämför människor som är "drogpåverkade", "tafsar på tjejer" och "förföljer andra människor på stan", med förståndshandikappade människor. Och det är en fullt rimlig jämförelse, som ASAP Rocky borde ha gjort, och därför ringt polisen.
Senast redigerad av a987 2019-07-21 kl. 20:47.
Citera
2019-07-21, 20:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är nog ingen svensk praxis. Har gått flera självförsvarskurser och alla med budskapet att undvika konfrontation. Inget svenskt påfund. Ledarna har två av tre varit USA-ättade.

Det är standard att man tjänar mer på att fly än att slåss, är situationen sådan att ett vasst föremål (kniv, krossat glas osv) är inblandat så säger alla som lär ut självförsvar och närstridskunskap att man ska fly, för du kommer aldrig och kunna gå oskadd ur en sådan situation
Citera
2019-07-21, 20:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är standard att man tjänar mer på att fly än att slåss, är situationen sådan att ett vasst föremål (kniv, krossat glas osv) är inblandat så säger alla som lär ut självförsvar och närstridskunskap att man ska fly, för du kommer aldrig och kunna gå oskadd ur en sådan situation

På kort sikt helt klart men på lång sikt havererar samhället när ingen säger ifrån utan bara låter ligisterna härja fritt.
Citera
2019-07-21, 20:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
På kort sikt helt klart men på lång sikt havererar samhället när ingen säger ifrån utan bara låter ligisterna härja fritt.

Säger inte att man inte ska säga ifrån utan det jag säger är att det bästa i en sådan situation är att fly från platsen, ring polisen och ge polisen så mycket information som de behöver.

Men ge dig aldrig in i ett knivslagsmål, det är 100% garanti till grova skador eller att man dör.
Citera
2019-07-21, 20:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987

Intressant aspekt. Men är det verkligen så? Vi antar att det var två blonda pursvenska vi säger normalt funtade skulle de ens ha hett sig in i en situation som detta? Men ok vi säger de hade det. Två helt oskyldiga Kalles kaviar som blir brutalt nedslagna av ASAP och hans gäng.

Skulle jag gissa här skulle det åtminstone varit en rad krönikor som skulle påstå att ASAP blivit utsatt för rasism här och att de här här två Kalles kaviar var förtjänta av stryk.

Problemet för samtliga här är att det inte går att skylla på rasism. Ett par islamister till afghaner slår en svart neger i kort vem som är värd mest.
Citera
2019-07-21, 21:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Säger inte att man inte ska säga ifrån utan det jag säger är att det bästa i en sådan situation är att fly från platsen, ring polisen och ge polisen så mycket information som de behöver.

Men ge dig aldrig in i ett knivslagsmål, det är 100% garanti till grova skador eller att man dör.

Jo jag håller med dig bortsett från den där detaljen att ringa polisen för det har ingen effekt i dagens samhälle. För personlig del är det bättre att titta bort när ligister misshandlar, våldtar eller vad de än gör.
Citera
2019-07-21, 21:31
Medlem
dialektikers avatar
Sköts ärendet upp, därför att den första åklagaren gick på semester?

Ni har inte diskuterat det. Det har inte diskuterats i pressen heller.
Om så fallet, så är det under all kritik (anser jag) och det BORDE vara mer kritik om det i media!

Dessutom så dras väl ärendet ut på tiden för att jänkarna är så dumma att de försöker påverka utgången. Jag tänker hela tiden att häktestiden blir förlängd därför. Av ren prestige ska vi visa här i Sverige "att man inte kan påverka rättens gång"?
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-21 kl. 21:35.
Citera
2019-07-21, 21:32
Medlem
absolut-justices avatar
Donalds tweet efter samtalet med svetsarn var Lördag klockat 06:52EST = 12:52 CET
Det ger Deadline imorgon måndag 21/7 12:52 svensk tid (06:52 Washington)
Kanske man ska sälja popcorn utanför Kungsbron 21 för alla som vill se röran live på ÅKM.

<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="sv"><p lang="en" dir="ltr">Just had a very good call with <a href="https://twitter.com/SwedishPM?ref_src=twsrc%5Etfw">@SwedishPM</a> Stefan Löfven who assured me that American citizen A$AP Rocky will be treated fairly. Likewise, I assured him that A$AP was not a flight risk and offered to personally vouch for his bail, or an alternative....</p>&mdash; Donald J. Trump (@realDonaldTrump) <a href="https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1152577020594917376?ref_src=twsrc%5Etfw">20 juli 2019</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-21 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in