2019-07-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jewels är från Sorsele, men hamnade nere i Stockholm och har bott där ganska länge. Issy har nog bott där större delen av sitt liv. Norrköping var nog mer första lägenheten som inte är Sorsele så att säga. Stockholm vill de tillbaka till för att de tyckte de trivdes där.

Varför flyttade de ifrån Stockholm då om de trivdes?
Citera
2019-07-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
Varför flyttade de ifrån Stockholm då om de trivdes?

På något sätt var de tvingade, om det var ekonomi eller att kontraktet tog slut vet jag inte.
Citera
2019-07-21, 22:08
Medlem
Citat:
På något sätt var de tvingade, om det var ekonomi eller att kontraktet tog slut vet jag inte.

Men vad skulle vara annorlunda nu och varför letade dom inte efter ny lgh där ist för att flytta så långt? Och varför flyttade dom då inte tillbaka till Stockholm på en gång ist för Norrköping?
Citera
2019-07-21, 22:49
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Men vad skulle vara annorlunda nu och varför letade dom inte efter ny lgh där ist för att flytta så långt? Och varför flyttade dom då inte tillbaka till Stockholm på en gång ist för Norrköping?
Dom fick pengar av Jocke och Jonna sedan blev dom lovade tror jag att J & J skulle hjälpa Issy med kanalen. Trodde nog dom skulle växa med deras hjälp. Varför Jocke och Jonna backade vet inte jag? Vet inte varför folk backar och slutar hjälpa dom?
Citera
2019-07-21, 22:50
Medlem
geek12s avatar
Citat:

För att massa större YouTubers bor i Norrköping o är mindre stad än Stockholm, de trodde väl att de kunde få börja hänga med andra youtubers o växa
Citera
2019-07-21, 22:53
Medlem
Citat:

Faktiskt lite oklart allt det där med flytten från Sorsele, gick tillbaka och kollade, egentligen sägs det aldrig varför de flyttar från Nynäshamn, och inte heller varför till Sorsele. Skumt, kan ha gjort ett antagande där att det var för ekonomin. Orsaken till Norrköping är lättare, det var för att det var lägenheten de fick tag på. Börjar misstänka att det finns en annan orsak till alla dessa flyttar över landet.
Citera
2019-07-21, 23:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Sicket gnäll i den här tråden på dom... Fy fan för er ! Ni har ju större problem än dom vissa av er, Empati är ett av dem. Fb får inget högt betyg av mig i tråden nej...

Dom här två gör ju bara det bästa dom kan utifrån sina förutsättningar. Allt dom behöver är bara lite stöd och en extra slant i bland.

Kanske extrastöd av lite samtal ihop och var och en för sig. Med mera... Någon kanske kan ge dom en matlagningskurs. Dottern kanske behöver lite extra läxhjälp eftersom att mamman nog inte klarar av det där och lite annat här och där. Dom skulle haft en stödfamilj när hon växte upp men inte så mycket mer.

Tänk på att utan det här höga invandringen så hade dom här två fått med hjälp än det dom kan få nu. Eftersom att haha !!! man ju ställer grupper mot varandra. Här har alltså en invandrad kriminell fått alla resurser när dom här som är födda här skulle ha fått det.
om man dessutom tänker ett steg till, om man hjälpte mamman mer från början så kanske hon kunde hanterat vissa situationer bättre och då hade inte den här familjen särskilt dottern behövt en massa hjälp. Nu är det dotterns tur, Det blir en cirkel som måste brytas.

Tycker gott att man kan skänka pengar till dessa två. jag tycker att det snarare tvärt om är bra att dom lägger ut det här så att folk kan se hur "vanliga" svenskar kan ha det när det går illa. Och det som går illa ärvs...

Jag tycker iofs också att det är bra att dom visar hur vanliga Svenskar kan ha det när det går illa och hur lite hjälp som faktist finns. Dvs.. Det finns ingen hjälp. Hjälpen går till något annat.
Har du råd så donera en slant till dom då.
Pengarna lär nog gå till läsk och godis..
\\ Ckokladboll
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-07-21 kl. 23:30.
Citera
2019-07-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Dom fick pengar av Jocke och Jonna sedan blev dom lovade tror jag att J & J skulle hjälpa Issy med kanalen. Trodde nog dom skulle växa med deras hjälp. Varför Jocke och Jonna backade vet inte jag? Vet inte varför folk backar och slutar hjälpa dom?

Tror inte dem fick pengar av Jocke och Jonna, enligt dem själva så ska ju den enda kontakten bestått av att dem mejlat J & J typ 10 ggr om dagen utan få något svar i x antal månader. Men håller med om att de säkert flyttade till norrköping delvis pga den anledningen du sa.
Citera
2019-07-21, 23:47
Medlem
Sleepingbambis avatar
Citat:
Faktiskt lite oklart allt det där med flytten från Sorsele, gick tillbaka och kollade, egentligen sägs det aldrig varför de flyttar från Nynäshamn, och inte heller varför till Sorsele. Skumt, kan ha gjort ett antagande där att det var för ekonomin. Orsaken till Norrköping är lättare, det var för att det var lägenheten de fick tag på. Börjar misstänka att det finns en annan orsak till alla dessa flyttar över landet.

En anledning kan ju eventuellt vara att de behövde flytta för att finna trygghet.
Nu har ju då inte jag all info men som jag förstått det så var vell Jewels i ett förhållande där hon for illa och då är det nog inte så konstigt att kanske flytta pga både trygghet och förhoppning att läka psykiska trauman som följder.
Sedan som sagt har jag inte så mycket koll och vet då inte när detta förhållande utspelade sig.
Citera
2019-07-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag tycker iofs också att det är bra att dom visar hur vanliga Svenskar kan ha det när det går illa och hur lite hjälp som faktist finns. Dvs.. Det finns ingen hjälp. Hjälpen går till något annat.
Har du råd så donera en slant till dom då.
Pengarna lär nog gå till läsk och godis..
\\ Ckokladboll

Fast om folk skänker lite lagon så gör det ju dom välldigt glada.
Såg en video där dom fick några tröjor och en annan med lite chipps och något kitt morotstårta. Det är ju inte grejerna i sig det är ju också det att dom får veta att folk bryr sig och att det finns vänlighet i världen.

En grej förövrigt... Att ha en mamma på sjukbidrag eller vad som nu är inkomsten och säkert något bidra för dom med tonårsbarn hemma.

Asså dom är så jävla ekonomiskt utsatt, och samtidigt så är det ju något? nån diagnosgrej som gör att man kanske inte alltid klarar av att hantera saker särskilt rationellt.

Som i den videon som heter vi ångrar oss...

Man vill av någon anledning flytta ? Varför vet inte jag men kanske för att komma närmre morfar?

man kan alltså inte göra som dom flesta av oss andra åka ner och titta på lägenheten.

Nä man har alltså kanske tittat på nätet och bara bestämt sig. åker ner och öppnar dörren och det luktar illa i lägenheten(Kan ju bero på en enkel grej som att någon inte spolat eller något men i alla fall... och sen en flyttfirma som hon betalat men som inte vill fullfölja sitt uppdrag och begär ännu mer pengar. Om möjligt så kanske någon skulle öppna men som inte var där... men som flyttfirma behöver man inte bete sig svinigt åt.

Mamman grät för hon hade inte en enda jävla krona till.

Hört att flyttfirmor kan vara lite så där, lova vitt och brett men sen så skyller dom på något och begär mer pengar och hotat folk på olika sätt.

Hon maman bröt ihop flera gånger och ville bara hem... Jag tyckte så synd om dom där. Hade jag träffat dom två så hade jag bara sagt ta det lugnt nu jag fixar det här... Sen hade jag åkt hem till den där flyttgubben och krävt att han fixar det på direkten.

Vilken jävla IDIOT!
Senast redigerad av Brodrude 2019-07-22 kl. 00:03.
Citera
2019-07-22, 00:01
Medlem
Är det någon som kortfattat och logiskt kan sammanfatta alla turer.

Ungefär när hon separerade från den gubben.
Ungefär när dom flyttat hit och dit och vart. Jag själv upptäckte dom här filurerna i dag och såg just den där dom flyttar. Fy fan alltså.

Dom har en farfar man han är ju fan 78 eller nått... Han fick tömma sitt konto
Citera
2019-07-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepingbambi
En anledning kan ju eventuellt vara att de behövde flytta för att finna trygghet.
Nu har ju då inte jag all info men som jag förstått det så var vell Jewels i ett förhållande där hon for illa och då är det nog inte så konstigt att kanske flytta pga både trygghet och förhoppning att läka psykiska trauman som följder.
Sedan som sagt har jag inte så mycket koll och vet då inte när detta förhållande utspelade sig.

Av vad jag förstått så befinner han sig utomlands.

ja som om den hjälpen dom fick på ett ställe inte var bra, Dom kanske inte kom överens, en rabiat elak för jävlig sosstant som bara bestämt sig för något. Eller att en liten skithåla i norr inte har så där värt bra kompetenser.

I en del städer kan dom vara så otroligt duktiga och det finns så mycket mycket mer. Jag hoppas verkligen att dom får all hjälp dom har rätt till och förtjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in