Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Jag tycker iofs också att det är bra att dom visar hur vanliga Svenskar kan ha det när det går illa och hur lite hjälp som faktist finns. Dvs.. Det finns ingen hjälp. Hjälpen går till något annat.
Har du råd så donera en slant till dom då.
Pengarna lär nog gå till läsk och godis..
\\ Ckokladboll
Fast om folk skänker lite lagon så gör det ju dom välldigt glada.
Såg en video där dom fick några tröjor och en annan med lite chipps och något kitt morotstårta. Det är ju inte grejerna i sig det är ju också det att dom får veta att folk bryr sig och att det finns vänlighet i världen.
En grej förövrigt... Att ha en mamma på sjukbidrag eller vad som nu är inkomsten och säkert något bidra för dom med tonårsbarn hemma.
Asså dom är så jävla ekonomiskt utsatt, och samtidigt så är det ju något? nån diagnosgrej som gör att man kanske inte alltid klarar av att hantera saker särskilt rationellt.
Som i den videon som heter vi ångrar oss...
Man vill av någon anledning flytta ? Varför vet inte jag men kanske för att komma närmre morfar?
man kan alltså inte göra som dom flesta av oss andra åka ner och titta på lägenheten.
Nä man har alltså kanske tittat på nätet och bara bestämt sig. åker ner och öppnar dörren och det luktar illa i lägenheten(Kan ju bero på en enkel grej som att någon inte spolat eller något men i alla fall... och sen en flyttfirma som hon betalat men som inte vill fullfölja sitt uppdrag och begär ännu mer pengar. Om möjligt så kanske någon skulle öppna men som inte var där... men som flyttfirma behöver man inte bete sig svinigt åt.
Mamman grät för hon hade inte en enda jävla krona till.
Hört att flyttfirmor kan vara lite så där, lova vitt och brett men sen så skyller dom på något och begär mer pengar och hotat folk på olika sätt.
Hon maman bröt ihop flera gånger och ville bara hem... Jag tyckte så synd om dom där. Hade jag träffat dom två så hade jag bara sagt ta det lugnt nu jag fixar det här... Sen hade jag åkt hem till den där flyttgubben och krävt att han fixar det på direkten.
Vilken jävla IDIOT!