2019-07-21, 19:41
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Nej, det är ingen slump. Väktare med MENA-bakgrund får antagligen mer respekt av stökiga invandrarungdomar än vad svenska väktare får.
Det är ju skitbra att de har hittat ett jobb där de för en gångs skull gynnas av sin härkomst. Vad är problemet?

Precis, "respekt på dig mannen- annars jag vet vart din brevlåda bor", är nog ett bra bättre bemötande än att syrier/syrianer snorungarna ger sig på en "svenne"-väktare.

Har nog upplevt ganska tydligt att juggar, araber och "romer" är betydligt mer stöddiga än somalier/afrikaner när det gäller i stort sett vad som helst. De tre förstnämda i "klientelet" verkar ha mindre respekt för i stort sett alla andra och knappt för sina egna landsmän ens.

Däremot kan jag se en förvånandsvärt trevligare sätt från afrikaner, varför vet jag inte men har någon ett bra svar på detta så välkommen i tråden och besvara min undran...
Citera
2019-07-21, 19:42
Avslutad
Citat:
Du kan väl ta och flytta till Ungern då om du är så jävla skraj för att stöta på människor med annan etnicitet i din vardag.

Jag är tveksam till ungern.
60% korean så har lite skeva ögon
Tror inte dom gillar det i ungern.

Men man skulle ju kunna flytta till sydkorea
Citera
2019-07-21, 19:43
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Nej, det är ingen slump. Väktare med MENA-bakgrund får antagligen mer respekt av stökiga invandrarungdomar än vad svenska väktare får.
Det är ju skitbra att de har hittat ett jobb där de för en gångs skull gynnas av sin härkomst. Vad är problemet?

Eller hur. Spelar ju ingen roll vad invandrarna gör, puckon som TS ska ständigt gnälla, oavsett vilket. Är det inte invandraren så är det grannkärringen eller något annat påhitt. TS sort behöver komma ut lite och träffa nytt folk.
Citera
2019-07-21, 19:45
Medlem
TraXzmans avatar
Låt invandrar väktarna bara få hålla sig i områden där dom själv kan kamera övervakas 24/7 så får vi se om dom duger till det dom är utsänd att göra... Utbildningen är typ skitkort som ordningsvakt ... så hur kan man veta att dom är stabil över huvudtaget
Citera
2019-07-21, 19:47
Medlem
Apollinaires avatar
Älskar du svartmannaväktarna?

Är fenomenet svartmannaväktare vår tids motsvarighet till 70-talets vurm för chilenare?

Borde vi bara ”ge upp” och ”anamma och älska” svartmannaväktarna?

Är svartmannaväktarna det ”nya svarta”?

Tror ni Lööf blir upphetsad av tanken på svartmannaväktare?
Citera
2019-07-21, 19:48
Medlem
Det är väl bra att dom är integrerad och vill se över säkerheten då dom också bor här.
Det jag stör mig på är att dom flesta invandrare skiter i vad som händer i Sverige.
Dom flesta invandrare utan dom som har bott här minst 2 generationer vill ha fri invandring. Då kan man inte bryr sig speciellt mycket om Sverige.
Citera
2019-07-21, 19:49
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Låt invandrar väktarna bara få hålla sig i områden där dom själv kan kamera övervakas 24/7 så får vi se om dom duger till det dom är utsänd att göra... Utbildningen är typ skitkort som ordningsvakt ... så hur kan man veta att dom är stabil över huvudtaget

Undrar hur många av dem kör rå-pimpade BMW Audi på en väktarlön, de kanske har sidoinkomster under nätterna
https://vaktare.nu/lonetabell/
Citera
2019-07-21, 19:51
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Älskar du svartmannaväktarna?

Är fenomenet svartmannaväktare vår tids motsvarighet till 70-talets vurm för chilenare?

Borde vi bara ”ge upp” och ”anamma och älska” svartmannaväktarna?

Är svartmannaväktarna det ”nya svarta”?

Tror ni Lööf blir upphetsad av tanken på svartmannaväktare?

"Svartmannaväktare"???
Jobbar de svart menar du, eller var detta en etnisk-utmärkelse?
Citera
2019-07-21, 19:51
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Hade en väktare bakom mig i kön till konsum i går. Dock var han väldigt svensk.

Klassiskt argumentationsfel du använder dig av. Men för att hålla mig till ämnet ja det finns många araber som luktar kriminell lång väg som söker sig till yrket troligen vill de känna sig mäktiga i sin låtsaspolis uniform. Samma sak med dörrvakter mycket aggroblattar som utnyttjar sin position till att trakassera svenskar.
Citera
2019-07-21, 19:55
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
"Svartmannaväktare"???
Frågorna gällde etniciteten. Svartmannaväktare är ett samlingsnamn för kompetensregnet som jobbar som väktare.
Citera
2019-07-21, 19:57
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Undrar hur många av dem kör rå-pimpade BMW Audi på en väktarlön, de kanske har sidoinkomster under nätterna
https://vaktare.nu/lonetabell/

Skulle inte förvåna... med en överdriven oförtjänt auktoritet relativt en kort enkel utbildning kan vissa friheter bli ett frestande skrovmål att kliva över gränsen...mutning, korruption mm
Senast redigerad av TraXzman 2019-07-21 kl. 20:04.
Citera
2019-07-21, 20:00
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
"Svartmannaväktare"???

Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Frågorna gällde etniciteten. Svartmannaväktare är ett samlingsnamn för kompetensregnet som jobbar som väktare.

Aha, då har jag fått svar på frågan, tackar och bockar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in