2019-07-21, 17:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det har jag förklarat i ett tidigare inlägg.

Trots det så återkommer du till samma nonsens, likt en ping pong boll. Varför?
Citera
2019-07-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Cirkushundarna just nu är de fyra klantiga kvinnorna som hoppar runt och dansar medans vanliga amerikaner skäms. De har i princip sänkt förtroendet för hela representanthuset och demokraterna så pass att många inte ens vill rösta vid nästa val.

Jihad-Omar kommer vara ett rejält röstsänke.

Kan väl vara. Har inte försvarat dem på något sätt eller sagt att jag tycker de är duktiga politiker. Jag sa till Enoch att jag inte är lika imponerad av politiker som gör tricks. Jag vill veta vad de vill åstadkomma och vad de har tänkt sig försöka med för att komma dit. Trumps mur som Mexiko skulle betala är ju också ett av hans tricks. Jag hade föredragit en övergripande plan för att bevaka gränsen och hur det skulle betalas. Gärna en överenskommelse över partigränserna för att få en långsiktig lösning. Att han attackerar fyra bruna kvinnor är som Enoch skrev ett tricks. Jag kan omöjligen bli imponerad över det.
Citera
2019-07-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nu var du generaliserane och rasistisk. Mer än Trump fatiskt. Han sa aldrig något om bruna kvinnor.

På vilket sätt är det rasistiskt att beskriva fyra bruna kvinnor som fyra bruna kvinnor?
Citera
2019-07-21, 18:45
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
På vilket sätt är det rasistiskt att beskriva fyra bruna kvinnor som fyra bruna kvinnor?
.

Tja, att bunta samman fyra vitt skilda etniska och kulturella bakgrunder till någon slags formlös "brum" biomassa låter minst sagt rasistiskt. Sen ser inte AOC särskilt "brun" ut heller.
Citera
2019-07-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
.

Tja, att bunta samman fyra vitt skilda etniska och kulturella bakgrunder till någon slags formlös "brum" biomassa låter minst sagt rasistiskt. Sen ser inte AOC särskilt "brun" ut heller.

Sade/skrev han bruna överhuvudtaget? nämnde han hudfärg ?
Citera
2019-07-21, 18:58
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Sade/skrev han bruna överhuvudtaget? nämnde han hudfärg ?

Trump? Det kan jag knappast tänka mig. JonMill och de så kallade antirasisterna har gjort det däremot.
Citera
2019-07-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Trump? Det kan jag knappast tänka mig. JonMill och de så kallade antirasisterna har gjort det däremot.

ah ok, hade gärna sett bevis för att han gjort det om han gjort det, men är det mer att andra läser in sina åsikter i vad han säger är det inte konstigt
Citera
2019-07-21, 19:12
Medlem
Citat:
ah ok, hade gärna sett bevis för att han gjort det om han gjort det, men är det mer att andra läser in sina åsikter i vad han säger är det inte konstigt

Fast vad ska man läsa in i, att amerikanska medborgare som bor och arbetar i USA ska åka till USA och fixa USA och sen när de är klara med det ska de lämna USA och vara välkomna åter till USA?
Citera
2019-07-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Fast vad ska man läsa in i, att amerikanska medborgare som bor och arbetar i USA ska åka till USA och fixa USA och sen när de är klara med det ska de lämna USA och vara välkomna åter till USA?
'
Nej?

Om man inte gillar landet och enbart talar illa om det, så kanske logiken säger att man borde flytta till annat land där man trivs bättre? Det är iaf ett alternativ, man kan också göra livet bättre där man är. Trump sade ett av alternativen helt enkelt, sedan får de välja vad de vill, han har aldrig sagt han ska tvinga dem
Citera
2019-07-21, 19:23
Medlem
Citat:
'
Nej?

Om man inte gillar landet och enbart talar illa om det, så kanske logiken säger att man borde flytta till annat land där man trivs bättre? Det är iaf ett alternativ, man kan också göra livet bättre där man är. Trump sade ett av alternativen helt enkelt, sedan får de välja vad de vill, han har aldrig sagt han ska tvinga dem

Det kan du ha rätt i. Människor från Mexiko och Centralamerika tänker har ibland de tankegångarna. De här fyra kvinnornas föräldrar var av den åsikten uppenbarligen också.
Citera
2019-07-21, 19:27
Avstängd
Citat:
Om man inte gillar landet och enbart talar illa om det, så kanske logiken säger att man borde flytta till annat land där man trivs bättre?
Om man inte gillar ett lands politik kanske man skall gå med i ett parti och försöka ändra den...
Citera
2019-07-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Om man inte gillar ett lands politik kanske man skall gå med i ett parti och försöka ändra den...

Absolut, är inget som varken jag eller någon annan sagt att man inte får
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in