2019-07-20, 00:09
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja så tänkte jag också på bilden ser det nästan ut som om någon snittat med ett rakblad om man nu ska tro på Bali så kanske det kan tänkas att de har snittat precis så djupt att det bara återstår ett lager som håller luft sedan när däcket utsätts för påfrestning så blistrar det eller går isär, men det torde krävas mycket övning för att vet hur djupt man ska skära.

Du har fel om lastbilsdäcken det beror oftast inte alls på nötning eller snålhet, i 98% av fallen beror det på smygpunktering och när trycket blir för lågt överhettas däcket och exploderar till slut. Att köra en lastbil/tradare med utslitna däck ger inte någon bra ekonomi eftersom man regummerar sina egna stommar så att förstöra dessa är mycket dumt då de kan återregummeras upp till fyra gånger.

Du har säkert rätt på det sista. Är som sagt ingen expert på däck.

Men vi verkar eniga i uppfattningen om att det inte är helt simpelt att skära i ett däck så det blir punktering först när det börjar rulla.
Citera
2019-07-20, 00:22
Medlem
dovAkins avatar
Folk har erbjudit sig swisha för självrisken men han skänker de pengarna till våra veteraner i stället. Bra initiativ!
Citera
2019-07-20, 02:01
Medlem
S-hund temporärs avatar
Inte nog med punktering och repning, något sadistiskt svin har dessutom bytt ut karlns bil mot en modern Golf, till på köpet med negerfälgar!
Citera
2019-07-20, 02:48
Medlem
Kan vara pojkstreck, det är väl vanligare att lossa på bultarna så hjulen släpper i farten
om de velat skada honom
Citera
2019-07-20, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys

Men vi verkar eniga i uppfattningen om att det inte är helt simpelt att skära i ett däck så det blir punktering först när det börjar rulla.
Ja är helt enig med dig när det gäller att skära däck.
Citera
2019-07-20, 06:04
Medlem
Herostratoss avatar
Vänsterpartiets stormtrupper i farten igen. Här finns inget att se. Cirkulera!
Citera
2019-07-20, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Var ser man bilden på repan som löper längs hela långsidan ?
Jag ser bara några repor på hjulhusets kant och dom tycks uppstått genom att bilen skrapat emot ngt under färd, kanske när han parkerat ?

https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/67403990_10156543148690686_2406830334726373376_n.j pg?_nc_cat=110&_nc_oc=AQnfUneDzwkT_nPjfR_QeBRPvJAn 4rz6TnkvndMeOvcvynnTAuiB4LktG6r_dgjaCVA&_nc_ht=sco ntent.farn1-1.fna&oh=861102843e94a4f5c75086fd1e09ffe8&oe=5DA50 ADC

Tror denna länk ska funka... hojta annars.
Citera
2019-07-20, 13:00
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Han behöver inte bluffa, men det händer faktiskt att andra än politiker får sin egendom utsatt för skadegörelse.

Det kan vara slumpen att det var hans bil, eller så kan han ha retat upp något rent privat, eller så kan någon ha tagit fel på bil.

Eller så är det som han tror, att det är politiskt motiverat. Det är i så fall illa, men många politiker från höger till vänster drabbas av detta. Hatet mot politiker på nätet drabbar vänstersidan mest, men hur det är med skadegörelse vet jag inte. Det är i så fall någon som inte förstår hur en går tillväga för att få tyst på hatpolitikern Hanif Bali den fredliga och demokratiska vägen.
Citera
2019-07-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Han behöver inte bluffa, men det händer faktiskt att andra än politiker får sin egendom utsatt för skadegörelse.

Det kan vara slumpen att det var hans bil, eller så kan han ha retat upp något rent privat, eller så kan någon ha tagit fel på bil.

Eller så är det som han tror, att det är politiskt motiverat. Det är i så fall illa, men många politiker från höger till vänster drabbas av detta. Hatet mot politiker på nätet drabbar vänstersidan mest, men hur det är med skadegörelse vet jag inte. Det är i så fall någon som inte förstår hur en går tillväga för att få tyst på hatpolitikern Hanif Bali den fredliga och demokratiska vägen.
Fick min cykel vandaliserad för ett tag sedan, inte gick jag och twittrade som ett offer för det. Han vill ha uppmärksamhet bara.
Citera
2019-07-20, 15:37
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Fick min cykel vandaliserad för ett tag sedan, inte gick jag och twittrade som ett offer för det. Han vill ha uppmärksamhet bara.

Är du verkligen s¨där dum? Förstår du inte att det är allvarligare att den riksdagsman får bilen förstörd för att tysta honom än att du får cykeln vandaliserad av en slump.

Och ja, det sannolika är att just han har utsats medvetet.

Men jag antar detta inte går in då du argumenterar med en ideologi i bakfickan.
Citera
2019-07-20, 15:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa

Min kusin fick hakkors inristade på sin bil en natt. Så visst händer det att idioter får för sig sådant.

Men för att vara ärlig nu, så är högerpolitiker och särskilt SD-politiker de mest utsatta för hets, hat och hot.
Citera
2019-07-20, 16:09
Medlem
Rotums avatar
Kanske dags för honom att lyssna på svensk polis uppmaningar...

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6996420
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in