Citat:
Ursprungligen postat av
Pazzamo
En känd amerikansk rapneger och hans negergäng hamnar i bråk med några drogpåverkade afghaner i Sverige. Rapnegern grips för misshandel och sitter häktad. En svensk bögåklagare står på sig medans det stormar från den amerikanska kändisvärlden. Den biträdande amerikanska utrikesministern lägger sig i ärendet. Och till slut så går det så långt att den amerikanska presidenten twittrar att han ska ringa till den svenska statsministern i syfte att lösa situationen.
En ofattbar historia.. Helt otroligt egentligen. Vilken tid vi lever i alltså.. Verkligheten överträffar dikten. 
Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Nu måste åklagaren verkligen känna trycket mot sig? Detta har ju nu blivit ett problem på hög politisk nivå. Med presidenter och statsministrar inkopplade.
Detta alltså pga två stökiga afghaner och en rapstjärna. Vem kunde tro att det ska bli så stort?

Det handlar sannolikt inte om två afghaner och en häktad rapstjärna, utan ligger antagligen på ett djupare politiskt plan än så. Min gissning. I annat fall hade myndigheter i USA eller ambassadören i tysthet kontaktat svenska ansvariga och löst det utan publicitet. Publicitet skapar genast prestige i saken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sinclair
Jo, om det är nödvändigt för att skydda sig.
Det är samma sak som snyftbilderna på poliser som slår liggande med batong. Så länge de inte ligger stilla riskerar man ett motangrepp. Åtminstone poliser har friats från att agera då. Självfallet ingår det i nödväfnsrätten att hindra någon som försöker dra kniv även om han ligger ner.
Alla afghaner har kniv.
Precis. De har ju ingen aning om afghanerna hade kniv eller andra vapen, dessutom var afghanerna sannolikt påtända. Det är inget normalt beteende att ge sig på rapstjärnans sällskap. Lill-afghanen slog vid flera tillfällen det dubbelt så stora livvakten. Jag förutsätter att han lätt hade sänkt afghanerna om han velat och om de inte var drogpåverkade.
Jag har vänner som är poliser, bitiga poliser och de har berättat hur svårt det är att kontrollera någon som är drogpåverkad. Pepparsrpay biter inte alls. De påverkas inte av sådant våld som normala människor omedelbart går ner på knä för.
Om afghanerna var drogpåverkade skulle det förklara både att de valde att attackera en grupp med fler personer än dem själva som dessutom var större än dem själva, att de inte lyssnade på att de skulle lämna dem i fred samt våldet på slutet. Jag utgår från att rapstjärnan mött och slagits med drogpåverkade personer förr.