2019-07-20, 00:59
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
De enda som förlorar på det här är Sverige och de som får betala är skattebetalarna dessutom tycker majoriteten av svenska folket att hela grejen är löjlig och att ASap borde släppas ur häktet

I helvete att en majoritet tycker det. Kanske i dina lowlife kretsar. Du är löjlig tycker nog de flesta. Naturligtvis ska en amerikansk kändis behandlas som alla andra tycker nog de flesta.
Citera
2019-07-20, 01:01
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej din förbannade jubelidiot. Man får inte sparka på någon som ligger ner till dess man försäkrat sig om att vederbörande är obeväpnad. Inte ens om det är en Afghan.

Jo, om det är nödvändigt för att skydda sig.
Det är samma sak som snyftbilderna på poliser som slår liggande med batong. Så länge de inte ligger stilla riskerar man ett motangrepp. Åtminstone poliser har friats från att agera då. Självfallet ingår det i nödväfnsrätten att hindra någon som försöker dra kniv även om han ligger ner.
Alla afghaner har kniv.
Citera
2019-07-20, 01:03
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Jo, om det är nödvändigt för att skydda sig.
Det är samma sak som snyftbilderna på poliser som slår liggande med batong. Så länge de inte ligger stilla riskerar man ett motangrepp. Åtminstone poliser har friats från att agera då. Självfallet ingår det i nödväfnsrätten att hindra någon som försöker dra kniv även om han ligger ner.
Alla afghaner har kniv.

Polisen får använda våld mot folk som ligger ner din patetiska rättshaverist. Du och dina idiotidoler får det icke. Du ska springa därifrån. Lev med det. Idiot.
Citera
2019-07-20, 01:05
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Självklart ska man ha rätt att försvara sig själv och andra vid behov. Men eftersom den rätten kan missbrukas för att tex slå ihjäl någon, så måste försvarsbehovet bevisas. Och eftersom det kan vara en väldigt svår sak att bevisa, så är rätten att försvara sig något man bara bör utnyttja i nödlägen. Alltså gäller: "Hellre fly än illa fäkta", i nästan alla lägen, även i krig förstås, och i ett sånt här läge i synnerhet.

Enligt din logik så har alla som har dött i bråk eller krig, förtjänat det för att de INTE kunde försvara sig. Eller hur menar du?

Jag ser INGEN anledning att diskutera antisemitism eller Israel i den här tråden.
Då är det mer väsentligt att diskutera vad som kan hända med svenskar som åker till USA i framtiden. Finns det risk att USA använder svenskar för att få hem ASAP Rocky?
Det är högst väsentligt att diskutera i den här tråden, eftersom svenskar behöver veta om det är säkert att åka till USA så länge ASAP Rocky är häktad i Sverige. Ensamma galningar kan även attackera svenskar i USA pga detta.

Jag tycker hur som helst att ASAP Rocky bör släppas fri omgående, och så får USA ta ansvaret för honom. Det är troligen för farligt att ha honom häktad i Sverige, och det är INTE värt riskerna.
Jag tänker inte besvara din hyperbola tolkning, för ingen har dött i det här fallet.
Det är helt enkelt en halmdocka och irrelevant för den här diskussionen.

Jag tycker dessutom att det verkar som att du inte sett de filmer som finns från ASAP Rockys besök på Max och utanför och då undrar jag vad det är du egentligen vill diskutera. Vad som hänt finns på film.
Vad försvarsadvokaten säger är också känt. Att kammaråklagare Daniel Sunesson nu vill göra sig själv till kändis med ännu ett fullständigt magplask, som nått hela världens medier vid det här laget, kommer han få äta upp med råge. Men det är hans problem.

Jag kommer förespråka att han blir av med sin tjänst pga inkompetens. Hans jobb är inte att statuera orimliga exempel och överdriva sin maktposition utan gå på det som är rätt och riktigt, by the book, och göra allt han kan för att inte åsamka onödigt lidande för de åtalade, för de är inte brottslingar förrän de dömts i domstol.

Det är den här typen av fall Sverige fått så mycket kritik för utomlands och anledningen till att t.ex USA har ett borgenssystem.
Citera
2019-07-20, 01:10
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag tänker inte besvara din hyperbola tolkning, för ingen har dött i det här fallet.
Det är helt enkelt en halmdocka och irrelevant för den här diskussionen.

Jag tycker dessutom att det verkar som att du inte sett de filmer som finns från ASAP Rockys besök på Max och utanför och då undrar jag vad det är du egentligen vill diskutera. Vad som hänt finns på film.
Vad försvarsadvokaten säger är också känt. Att kammaråklagare Daniel Sunesson nu vill göra sig själv till kändis med ännu ett fullständigt magplask, som nått hela världens medier vid det här laget, kommer han få äta upp med råge. Men det är hans problem.

Jag kommer förespråka att han blir av med sin tjänst pga inkompetens. Hans jobb är inte att statuera orimliga exempel och överdriva sin maktposition utan gå på det som är rätt och riktigt, by the book, och göra allt han kan för att inte åsamka onödigt lidande för de åtalade, för de är inte brottslingar förrän de dömts i domstol.

Det är den här typen av fall Sverige fått så mycket kritik för utomlands och anledningen till att t.ex USA har ett borgenssystem.

Hmmm. Men är inte ASAP Rocky den där filuren i gröna shorts som först slänger idioten i marken och sedan springer fram och sparkar honom i bröstet? Det är inte nödvärn, sorry.
Citera
2019-07-20, 01:10
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Polisen får använda våld mot folk som ligger ner din patetiska rättshaverist. Du och dina idiotidoler får det icke. Du ska springa därifrån. Lev med det. Idiot.

Så är inte lagstiftningen. Det finns ingenting i nödvärnsrätten som kräver att man ska låta en knivbeväpnad resa sig.
Sedan tror jag du skulle blodtrycket något och inte bli fullt så obalanserad och tourettelik.
Citera
2019-07-20, 01:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Så är inte lagstiftningen. Det finns ingenting i nödvärnsrätten som kräver att man ska låta en knivbeväpnad resa sig.
Sedan tror jag du skulle blodtrycket något och inte bli fullt så obalanserad och tourettelik.

På vilket sätt var motståndaren knivbeväpnad din förbannade idiot? Man har inte rätt att sparka tills man är säker. Innan du bedömer mitt blodtryck kanske du skulle räkna dina hjärnceller. Det är lätt. 1, 2, vakuum.
Citera
2019-07-20, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Vill också veta mer, vilket media hörde/såg du detta i , länk ?

Direktsändningen i TV4.
Citera
2019-07-20, 01:27
Medlem
Citat:
Hmmm. Men är inte ASAP Rocky den där filuren i gröna shorts som först slänger idioten i marken och sedan springer fram och sparkar honom i bröstet? Det är inte nödvärn, sorry.

Jag ser en person som är fasthållen i tröjan och som för att göra sig fri sliter till varpå angriparen, dvs afganen (om han nu är afgan) åker i backe därefter går ASAP fram och böjer sig för att säga något då blir han fast i brallan och för att slita sig loss ser det ut som om han sparkar.
Citera
2019-07-20, 01:28
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:

Du har fel, ASAP slänger iväg honom ja, men det du ser är inte en spark utan en stampande markering vid hans arm, inte på armen eller kroppen utan vid hans arm.

/Provokatör
Citera
2019-07-20, 01:30
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jo, det är det. De har fått stå ut med trakasserier länge före det där, de har fått ta emot slag med lurar och de har film på hur de bett de här afghanbarnen lämna dem i fred. Och du, spark i bröstet?
Tidstämpel?
Varför sitter inte de häktade?
Jo, Daniel Sunesson.
Senast redigerad av GaylordYanker 2019-07-20 kl. 01:33.
Citera
2019-07-20, 01:30
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag ser en person som är fasthållen i tröjan och som för att göra sig fri sliter till varpå angriparen, dvs afganen (om han nu är afgan) åker i backe därefter går ASAP fram och böjer sig för att säga något då blir han fast i brallan och för att slita sig loss ser det ut som om han sparkar.

Om du eller din kompis slänger någon i marken och sedan går fram för att tala med vederbörande. Om denne då håller fast dig i byxan så är det inte nödvärn att sparka sig loss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in