2019-07-19, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja nu får faktiskt Iran skylla sig själva. De borde ha hållit en låg profil. Tror de flesta i världen ledsnat på dem.

Å andra sidan tycker jag inte att vara less på mullorna rättfärdigar USA, Israel och Saudiarabiens egna krigshetsande skitbeteende på något sätt.

Kom också ihåg vad det är för pack Bolton och gänget vill ersätta mullorna med i Iran.

https://youtu.be/fWDoTfLxvEY

Mullorna är en söndagsskola i jämförelse, hur jävla mycket CIA, Trump-administrationen och väst-MSM än shillar för hur "demokratiska" de blivit genom åren. Typisk jävla psyop charad det där.
Citera
2019-07-19, 23:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ja nu får faktiskt Iran skylla sig själva. De borde ha hållit en låg profil. Tror de flesta i världen ledsnat på dem.

Det var ju UK som började. De har också ett ansvar att inte trappa upp situationen.
Citera
2019-07-19, 23:22
Medlem
TSK1453s avatar
Jag är kanske sen med det här men..

https://uk.reuters.com/article/uk-mideast-iran-tanker-britain-second/second-tanker-in-gulf-turns-sharply-towards-iran-refinitiv-data-shows-idUKKCN1UE2BY

Förödmjukelse efter förödmjukelse för de anglosaxiska-sionistiska-wahhabitiska axelmakterna. Iranierna visar hur de ska tas. Men det var ju väntat efter att till och med talibananerna gav dem en käftsmäll så de satte sig vid förhandlingsbordet kvickt efter ett decennium.
Senast redigerad av TSK1453 2019-07-19 kl. 23:33.
Citera
2019-07-19, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det var ju UK som började. De har också ett ansvar att inte trappa upp situationen.

Detsamma gäller väl ändå galningarna i Teheran? Att hålla på och tramsa på detta vis är precis vad britterna, fransmännen, USA, Israel och saudierna vill att Iran ska göra.
Citera
2019-07-19, 23:37
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Precis som det är brittiska och amerikanska idioter med piratambitioner.

Tragiskt att se hur många amerikarunkare det är på FB. USA kommer knulla oss alla i röven om de får hjälp att besegra de enda som vågar stå emot Vita Husets terrorister.

Vad har Amerika med detta att göra? Eller menar du vad som händer i världen är det alltid Amerikas (jag antar att du då skyller både på Argentina och Kanada?) fel?

Men varför inte även dra in judarna i Israel också? något måste vara deras fel tycker jag :-)
Citera
2019-07-19, 23:41
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Det var inte UK som började. I grunden är det EU som står bakom allt. Fartyget misstänks ha varit på väg med olja till Syrien och skulle därmed ha brutit mot EU:s sanktioner. Så EU är roten till allt ont!
Citera
2019-07-19, 23:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Osäker på hur det skulle ha hjälpt. Att sakta svältas ut, eller snabb vedergällning mot fientliga makters aktioner.
Jag förstår att dom gjorde detta. Och det är inte säkert at det blir krig av detta. Risken finns att Saudi sätts helt i brand, och den risken tror jag inte väst vill ta.

Jag brukar ändå ha vissa sympatier för Iran då de är i mitten av proxykriget, men nu tycker jag nog de skitit i skåpet.
Citera
2019-07-20, 00:01
Medlem
Citat:
Jag brukar ändå ha vissa sympatier för Iran då de är i mitten av proxykriget, men nu tycker jag nog de skitit i skåpet.
Väst borde ha mest att förlora på ett storkrig mot Iran. Men allt kan hända. Trumps grej är ju också att inte vara förutsägbar, så vi får se helt enkelt.
Citera
2019-07-20, 00:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Å andra sidan tycker jag inte att vara less på mullorna rättfärdigar USA, Israel och Saudiarabiens egna krigshetsande skitbeteende på något sätt.

Kom också ihåg vad det är för pack Bolton och gänget vill ersätta mullorna med i Iran.

https://youtu.be/fWDoTfLxvEY

Mullorna är en söndagsskola i jämförelse, hur jävla mycket CIA, Trump-administrationen och väst-MSM än shillar för hur "demokratiska" de blivit genom åren. Typisk jävla psyop charad det där.

Citat:

Jag tycker inte att USA:s proxykrig är rätt, men även om tankern utanför Gibraltar nu hölls på felaktiga grunder, så gav man en till synes adekvat förklaring. Iran har väl inte ens uttalat sig ännu?
Citera
2019-07-20, 00:04
Medlem
Fris avatar
Ett gott råd är att när de börjar kasta skarpa bomber på varandra, å börskurser rasar 10%+, köp köp köp! Det finns inget i den regionen som har något värde. Inget i denna konflikt som kan orsaka någon skada på världsekonomin.
Citera
2019-07-20, 00:07
Bannlyst
Det har pratats om att USA skjutit ner en drönare, men det är väl lite fel beskrivning, lite mer en teknisk punktering som gör att den slutar fungera.
Finns bilder på maskinen ombord på USS Boxer i artikeln.
" Buggy uses sensitive radar and signal jamming technology to down drones "
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7264167/Drone-killer-buggy-equipped-signal-jammer-attack-Iranian-aircraft.html

Sen vet man aldrig vart gränsen går för Trump, han har ju sagt att han har sin plan och den har han bara i sitt huvud (kanske säkrats så inte staben läcker ut hans planering). Så rätt som det är smäller det.

Men redan nu bör väl oljepriset påverkas av oron, tufft för os i svedala med redan vänstrig politisk skatt på drivmedel.

Skall bli intressant och se sveriges regerings ställningstagande, såvida inte löfven gör sig osynlig igen.
Citera
2019-07-20, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Men varför inte även dra in judarna i Israel också? något måste vara deras fel tycker jag :-)

För Israel har ju inte frenetiskt krigshetsat mot Iran i över 20 års tid vid det här laget?

Vilken sten har du levt under egentligen?
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-07-20 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in