2019-07-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Ditt sista stycke. Våldförde. Flyktingar. Är du inte riktigt navlad? Kriminella utan gränser är vad det handlar om.

Det spelar ingen roll. Tråden handlar om en specifik händelse där en rappare är anklagad för grov misshandel mot flyktingar, vill du diskutera flyktingars beteende i allmänhet stick till en annan tråd.

Det ironiska med det hela är att jag är själv ett fan av Rocky.. men som sagt, jag olikt er, kan vara saklig och ta bort mina känslor ur resonemanget.
Citera
2019-07-19, 19:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig

Proportionalitetsbedömningen ska göras mot alla tänkbara relevanta omständigheter, det kan vara en turné, en tenta, ett hemmavarande barn som behöver tillsyn eller vad som helst annat. Hur bedömningen blir är en annan sak.

Vid villken inkomstnivå menar du att svensk lag bör upphöra att gälla?
Citera
2019-07-19, 19:20
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det spelar ingen roll. Tråden handlar om en specifik händelse där en rappare är anklagad för grov misshandel mot flyktingar, vill du diskutera flyktingars beteende i allmänhet stick till en annan tråd.

Det ironiska med det hela är att jag är själv ett fan av Rocky.. men som sagt, jag olikt er, kan vara saklig och ta bort mina känslor ur resonemanget.

Har du aldrig fått eller gett en smäll? Förtjänat ellet inte? Vilken jävla värld lever du i. Hur kan det här överhuvudtaget beröra dig? Varför hyser du så starka känslor för centralasiatiska bedragare?
Citera
2019-07-19, 19:21
Medlem
Citat:
Du kajusi.... Doktorn ordinerar lite manliga könshormoner åt dig. Så du förstår dels den självklara rätten att freda sig mot drägg och även att prostitution är världens äldsta yrke. Du verkar gilla uddlösa idiotlagar, gissar pp att du även förespråkar lagen mot hmf?

Jag gillar inte idiotlagar, men jag bor i Sverige och vill jag bo här måste jag anpassa mig till de.
Precis som utländska kändisar och flyktingar ska göra.

Du verkar däremot vilja förespråka primitivt, där alla gör vad fan de vill. Stick till Afrika med dig i så fall.
Citera
2019-07-19, 19:23
Medlem
Citat:
Har du aldrig fått eller gett en smäll? Förtjänat ellet inte? Vilken jävla värld lever du i. Hur kan det här överhuvudtaget beröra dig? Varför hyser du så starka känslor för centralasiatiska bedragare?

Absolut. Det som berör mig är hur ni vill ursäkta en människas beteende för att det är mot människor av en specifik etnicitet. Det är primitivt resonerande. Precis som vissa smutsflyktningar kommer till Sverige och tror att de kan göra vad fan de vill för att de tar sig rätten till det. Du är inte ett dugg bättre än de då du förespråkar exakt lika primitivt förhållningssätt.
Citera
2019-07-19, 19:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Jag upplever mig som hyffsat saklig i detta. Och jag är varken fan av Rocky eller afghaner. Jag tycker inte detta är en grov misshandel. På grund av avsaknaden av skador på offret (vilket är det primära av vikt i domstol). Jag tycker det är en misshandel av normalgraden. Sett klippen hundra gånger och även dina frames. Men hans nödvärn eller inte nödvärn lämnar jag till rätten att bestämma.

Jag är ju knappast ensam om att tycka detta. Juridiskt mycket kunniga personer tycker likadant. Så jag undrar mig, du har aldrig reflekterat över att du möjligen kan ha fel om grov misshandel? Bara undrar när alla andra är så rörande överens, förutom du och eventuellt åklagaren.
Citera
2019-07-19, 19:24
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Jag gillar inte idiotlagar, men jag bor i Sverige och vill jag bo här måste jag anpassa mig till de.
Precis som utländska kändisar och flyktingar ska göra.

Du verkar däremot vilja förespråka primitivt, där alla gör vad fan de vill. Stick till Afrika med dig i så fall.

Sunt förnuft och självständigt tänk är inget för dig? Stick till Nordkorea säger jag till dig. Du verkar gilla att bli matad. Som människa i en verklighet måste väl även du förstå att många lagar är rena dumheterna och inte avsedda att tolkas bokstavligt. Håller du hastighetsbegränsningar slaviskt och anser dig därmed vara en god bilförare och bättre medborgare?
Citera
2019-07-19, 19:28
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
Typ det roligaste jag läst på ett tag på Flashback.

En svart snubbe uppvuxen i Harlem har inte "dom bollarna som vi i Sverige har". Svensson är tung akta er.
Ja han skulle ju tydligen rymma från landet? Tycker du man har bollar då Eller? 😂
Citera
2019-07-19, 19:28
Bannlyst
Det är bra att han sitter inlåst. Dessa djur måste buras in ibland, de kan ju inte behärska sig för fem öre.
Citera
2019-07-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag upplever mig som hyffsat saklig i detta. Och jag är varken fan av Rocky eller afghaner. Jag tycker inte detta är en grov misshandel. På grund av avsaknaden av skador på offret (vilket är det primära av vikt i domstol). Jag tycker det är en misshandel av normalgraden. Sett klippen hundra gånger och även dina frames. Men hans nödvärn eller inte nödvärn lämnar jag till rätten att bestämma.

Jag är ju knappast ensam om att tycka detta. Juridiskt mycket kunniga personer tycker likadant. Så jag undrar mig, du har aldrig reflekterat över att du möjligen kan ha fel om grov misshandel? Bara undrar när alla andra är så rörande överens, förutom du och eventuellt åklagaren.

Jag kan absolut ha fel om grov misshandel. Men, enligt det som står på papper i lagen är det grov misshandel. Sen vet vi ju alla att tingsrätter dömmer olika från dag till dag så vilket det blir är en slump.

Nödvärnsargumentet kommer aldrig gå igenom såvida det inte finns ytterligare bevisning. Det hade gått igenom om det inte fanns video, men nu finns det video.
Citera
2019-07-19, 19:31
Medlem
Citat:
Sunt förnuft och självständigt tänk är inget för dig? Stick till Nordkorea säger jag till dig. Du verkar gilla att bli matad. Som människa i en verklighet måste väl även du förstå att många lagar är rena dumheterna och inte avsedda att tolkas bokstavligt. Håller du hastighetsbegränsningar slaviskt och anser dig därmed vara en god bilförare och bättre medborgare?

Jag är väl en av få i denna tråd som har självständigt tänk då du joinar idealet av en flashbackare, delvis inte kunna föra en enda diskussion utan att klaga på etnicitet.
Citera
2019-07-19, 19:32
Medlem
Provokatörs avatar
Den här åklagarcirkusen förbryllar. Det inkommer ett ärende rörande ett vardagligt misshandelsfall till åklageriet kryddat med att den ena parten är en känd amerikansk rappare.

Vi får ju hela tiden veta att man lottar ut varje ärende men i detta fall verkar lotten ha fallit på självaste chefsåklagaren som själv formulerade häktningsframställan initialt.

"Hmm nu sitter jag här med ett högprofilmål som kan få politiska komplikationer i likhet med Assangefallet, näe det vill jag inte ha, jag får lotta detta vidare efter att jag lämnat in häktningsframställan."

Vem ska nu få fallet och agera förundersökningsledare som beräknas ta minst två veckor till och det kan förväntas offentliga framträdanden? Jo nu faller 'lotten' på en glamouråklagare från ett annat distrikt, han har längtat efter just ett sånt här ärende det blir perfekt för att visa vår värdegrund...eller?

Nä det blev inget bra och han byts ut med hänvisning till en semester som absolut inte kan ha varit okänd vi den första förhandlingen.

Nä, jag köper inte detta det är något lurt dessutom har riksåklagaren gått in och föregripit hanteringen av handläggning mitt i utredningen. Och som bonus så går en ambassadör in och kommenterar hanteringen av ASAP 'utan att kommenterat det enskilda ärendet' .

Hela ärendet börjar lukta mycket, mycket illa och när politiskt tillsatta riksåklagare och ambassadörer lägger sig i för att rädda Sverigebilden så förvånar det mig inte om diskussioner förts även på ministernivå.

Det svenska åklageriet verkar vara en riktig djävla cirkus och rättsosäker.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2019-07-19 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in