2019-07-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vad snackar du om? Det du säger är att man ska göra undantag i lagen för höginkomsttagare
Proportionalitetsprincipen är inte kopplad till inkomst på det sättet.

Ditt korkade resonemang är att "killen tjänar feta stålar då ska han inte häktas för att de förlorade stålarna står inte i proportion till brottet". Proportionen ska beräknas procentuellt. Eller ska det vara rättvist att Svensson förlorar 50% av sin årsinkomst och häktas, men rik som också skulle förlorat 50% av sin årsinkomst inte får häktas?

Det är mega flyktrisk, speciellt när han har planerade turnedatum för världen över.
Alla vet att det är 0 chans att han kommer återvända.

Fel och fel. Helt absurt resonerande från din och efterblivna juristers sida. Att x ska undangå rättvisan då denne är höginkomsttagare och ska behandlas förmånligare. Vem i helvete bryr sig om hans turne.
Han är enbart häktad pga flyktrisk normalt blir man inte häktad för detta brottet så de har helt rätt i att det är oproportioneligt om man väger in fler aspekter.
Citera
2019-07-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Expert om USA-ministerns besök: Synnerligen ovanligt

https://www.dn.se/kultur-noje/expert-om-usa-ministerns-besok-synnerligen-ovanligt/

Fast han har fel. USAs system är ju värre. Det här är en Hollywood film för USAs styre där de gör en rescue operation för en kändis. Inget annat.

Ena stunden skriker de ut att det är inhumana villkor som ASAP lever under. 2 veckor senare ger de en diskret kommentar att förhållandena är godkända och under EU-konventionens regler.

Och alla efterblivna WT svarta som vita går på det. "Our president will bring him back" "long live America" "fuck Sweden" bla bla bla. Får.. Bäheheeee bäähehehehe
Citera
2019-07-19, 18:47
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
”Dags för rättvisa för Rocky”, twittrar Stewart.

https://twitter.com/rodstewart/status/1151293303205314563

Ja sorgligt att läsa ännu en rik person som inte vet vad rättvisa innebär han och Kardashian
Citera
2019-07-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Han är enbart häktad pga flyktrisk normalt blir man inte häktad för detta brottet så de har helt rätt i att det är oproportionerligt om man väger in fler aspekter.

Precis. Det är oproportionerligt om man väger in fler aspekter, men nu gör man inte det.
Citera
2019-07-19, 18:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
.
Fel och fel. Helt absurt resonerande från din och efterblivna juristers sida. Att x ska undangå rättvisan då denne är höginkomsttagare och ska behandlas förmånligare. Vem i helvete bryr sig om hans turne.

Jag har mer förtroende för utbildade jurister som kommer med kritik än någon som gör efterblivna utfall på flashback. Svar ja.
Citera
2019-07-19, 18:48
Medlem
Citat:
Vad snackar du om? Det du säger är att man ska göra undantag i lagen för höginkomsttagare
Proportionalitetsprincipen är inte kopplad till inkomst på det sättet.

Ditt korkade resonemang är att "killen tjänar feta stålar då ska han inte häktas för att de förlorade stålarna står inte i proportion till brottet". Proportionen ska beräknas procentuellt. Eller ska det vara rättvist att Svensson förlorar 50% av sin årsinkomst och häktas, men rik som också skulle förlorat 50% av sin årsinkomst inte får häktas?

Det är mega flyktrisk, speciellt när han har planerade turnedatum för världen över.
Alla vet att det är 0 chans att han kommer återvända.

Du har en otrevlig ton och dessutom har du fel i nästan allt du skriver. Juridik kan du inte heller.

Proportionalitetsbedömningen ska göras mot alla tänkbara relevanta omständigheter, det kan vara en turné, en tenta, ett hemmavarande barn som behöver tillsyn eller vad som helst annat. Hur bedömningen blir är en annan sak.
Citera
2019-07-19, 18:51
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ge hiphop- pajasen en fet bot o skicka hem honom asap så staten slipper slänga ut pengar på eländet.

Är inget fan av den kulturen personligen, men antingen är du svagbegåvad eller så bör du läsa de trådar du väljer att dilla i. Förklara för mig varför en fet bot är berättigad och befogad. Motbevisa mitt påstående om ditt nedsatta intellekt.
Citera
2019-07-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Du har en otrevlig ton och dessutom har du fel i nästan allt du skriver. Juridik kan du inte heller.

Proportionalitetsbedömningen ska göras mot alla tänkbara relevanta omständigheter, det kan vara en turné, en tenta, ett hemmavarande barn som behöver tillsyn eller vad som helst annat. Hur bedömningen blir är en annan sak.

Mm, precis. Som att GM ska resa från landet dagen efter.

Du är ju helt efterbliven.

GM misstänks för grov misshandel, ska resa från landet dagen efter med inga skyldigheter att komma tillbaka och man ska bara låta denne gå för att han är höginkomsttagare haha.

Har man starka grunder för att GM ska bli dömd ska han häktas. Inget mer snack. Nu kniper du käft.
Senast redigerad av kajusi 2019-07-19 kl. 18:54.
Citera
2019-07-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Tack för att du hjälpte mig att förstå vad jag själv har skrivit.

Jag vet att det inte var jag som skrev just det inlägget, men ditt Afghanvurmande har ju du och jag debatterat om redan...eller kommer du inte ihåg, så jag hängde på resonemanget, alltså du måste steppa upp ditt game.

Jag har inte försvarat de i ett enda inlägg. Däremot så kan jag vara saklig och argumentera för rätt och fel utan att blanda in känslor om etnicitet. Det är en nivå sådana som du aldrig kommer nå till för du måste ursäkta din patetiska existens med att "skylla på invandrarna" i varje diskussion.
Citera
2019-07-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Vad är problemet? Trevlig kväll mot betalning, utbud och efterfrågan. Du däremot känner dig nödgad att ge dessa hedervärda afghaner ditt fulla stöd. Du kallar dem också flyktingar. Dömda kriminella är vad de är, med faiblesse för droger och vad som framkommit även tafsande. Vad är det för fel på dig?

Återigen, hänvisa till ett enda inlägg där jag har försvarat afghanerna.

Bara för att ASAP gjort sig skyldig till brott betyder inte det att afghanerna gjort rätt? Det är inte det åklagare och domstol säger heller.
Men jag förstår att icke juridiska kunniga människor inte förstår det resonemanget. Du kanske har missat att i ett bråk kan båda parter bli dömda för misshandel? Det är åklagares jobb att konstatera om brott har begåtts eller inte och sedan sätta dit denne.

Men eftersom han tjänar bra med pengar, är känd och våldförde sig på just flyktingar ska han tydligen gå fri enligt vissa.
Citera
2019-07-19, 19:13
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:

Bara för att ASAP gjort sig skyldig till brott betyder inte det att afghanerna gjort rätt? Det är inte det åklagare och domstol säger heller.
Men jag förstår att icke juridiska kunniga människor inte förstår det resonemanget. Du kanske har missat att i ett bråk kan båda parter bli dömda för misshandel? Det är åklagares jobb att konstatera om brott har begåtts eller inte och sedan sätta dit denne.

Men eftersom han tjänar bra med pengar, är känd och våldförde sig på just flyktingar ska han tydligen gå fri enligt vissa.

Ditt sista stycke. Våldförde. Flyktingar. Är du inte riktigt navlad? Kriminella utan gränser är vad det handlar om.
Citera
2019-07-19, 19:15
Medlem
Citat:

Återigen, vad pratar du om ???

Varför fortsätter jag att fråga när du uppenbarligen är oförmögen att svara, jag vet inte, vad säger man.."det sista som överger en är hoppet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in