2019-07-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Istället för att spela fortnite sent på kvällarna så kan väll jewles ha koll på vad issy gör om på dagarna och vem han snackar med på telefon. Tydligen hade issy sagt att Jewles har sagt att det är ok att han får prata med en 28 åring på i sina lives. Då han ringde meja och pratade med någon snubbe då för några månader sen.

Det märks att det lixom inte är helt ok där hemma vilken föräldrar låter sitt barn prata med en 28 åring i mobilen som dom inte har ens träffat och som tydligen jewles hade haft kontakt med tidigare på telefon.

Varför vill ens en 28 åring prata med två fjortonåringar på mobilen vad har två fjortonåringar och en 28 åring gemensamt.
Någon som vet vem jag pratar om?

Vad skulle kunna hända om Issy talar med en 28 åring via telefon?? Vad har Jewels att oroa sig över, när det kommer till det samtalet? Alltså riktiga risker, inte påhittade saker. Vilka samtalsämnen de har haft, eller gemensamma punkter för kommunikationen har jag mindre aning om, vet inte heller riktigt vad det skulle spela för någon roll. Men jag håller med Jewels, det är inte så att Issy lider av ett för stort socialt liv utanför YT, så skulle inte försöka begränsa den sociala träningen om den inte kommer med en påtaglig risk, vilken jag har svårt att se här.
Citera
2019-07-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tycker inte de ska bo i hus öht. Mamman är för lågfungerande, så en lättskött lägenhet vore perfekt.

Och Istället för att stressa upp sig över en YouTubekarriär, är det FK och bostadsbidrag som gäller. Kan man inte ha ett vanligt knegarjobb så kan man inte förvänta sig kometkarriär på YouTube, det kräver mer än ett vanligt jobb! Acceptans över sina begränsningar är vad mamman behöver. Vi bor ju i Sverige, så de har allt som behövs!

Till en viss del håller jag med dig. Men, om familjen hyr ett hus minskar ju skötseln oerhört, nästan till den nivån att det går att likställa med en lägenhet. Uppvärmning och snöröjning är det jag kommer på som går utanför lägenhetsboende, men även viss snöröjning kan ju förekomma i en lägenhet. Men familjen ska absolut inte äga ett hus utan att Jewels får mycket hjälp, av god man eller förvaltare. När det kommer till YT, så känner nog jag att det beror mycket på att Jewels accepterat sina begränsningar, samhället har det inte, vilket gör att hon inte har den hjälpen som behövs, Jewels skulle må mycket bra av förvaltare eller god man. Men jag tycker nästan att förvaltare skulle vara bättre i hennes fall. Någon som ser till att det ekonomiska sköts, så skulle nog YTandet minska ganska radikalt i den där familjen.
Citera
2019-07-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad skulle kunna hända om Issy talar med en 28 åring via telefon?? Vad har Jewels att oroa sig över, när det kommer till det samtalet? Alltså riktiga risker, inte påhittade saker. Vilka samtalsämnen de har haft, eller gemensamma punkter för kommunikationen har jag mindre aning om, vet inte heller riktigt vad det skulle spela för någon roll. Men jag håller med Jewels, det är inte så att Issy lider av ett för stort socialt liv utanför YT, så skulle inte försöka begränsa den sociala träningen om den inte kommer med en påtaglig risk, vilken jag har svårt att se här.

Vad det finns för risker hört talas om pedofiler som håller kontakt med ens föräldrarn och låtsas vara snäll och sedan talar med issy då som är en tonårig/barn.
Och det spelar ingen roll vad dom har för konivisoner en 28 åring ska inte ha kontakt med 14 åring som den här 28 åringen gjorde utan jewels närvarande. Det är inte ett normalt beteende och speciellt skriva på rask senaste video att den här jj vill att rask gör en video om den här tråden och att dom ska få ännu mera hat till sin kanal vad tror du denna 28åring hade för åsikter då?
Citera
2019-07-19, 14:36
Medlem
Citat:
Det är absolut inte fakta, faktiskt precis tvärt om. Finns extremt mycket forskning som pekar på att varje människa har en individuell dygnsrytm som passar den individen. Om man tvingas lämna den dygnsrytmen så tar det mycket energi. För mig själv till exempel, jag kan vara död hela dagen igenom om jag börjar jobba mellan 0530 till 0700. Får jag bara börja efter 7 blir jag betydligt mycket mer effektiv och vaken dagen. Är det så att jag kan ha min egen dygnsrytm så jag sover när jag är trött och vaknar när jag känner för det, så lägger jag mig vid 04 och vaknar vid 12. Kan jag göra så under en längre tid, så kan jag halvera mitt sömnbehov nästan, eller i varje fall minska det drastiskt. Dock finns det fördelar med att ha en struktur, och att fungera i ett samhälle, så det är inte helt värdelöst att sova på nätterna och vara vaken på dagen.

För den delen slutar livarna inte allt för sent, kring 0100, okej att man inte somnar direkt, men säg att Issy somnar kring 0300, får väl ändå inte betraktas som helt udda på ett sommarlov ändå.

Sen kan det också vara så enkelt som Issy säger, hon har den mängden ångest som skapar trötthet, hon har ju länge haft svårt att sova, lägg på ångest på det, kan det bli omöjligt att sova. Och sover man inte på två tre nätter då blir man övertrött. Så det är något att kolla upp för Issy känner jag.

Att mamman inte tänker på vad hon säger, är ju återigen ett väldigt vanligt symtom på hennes diagnos, och här kan det klart vara en nackdel med att även Issy har samma diagnos, för det är inte helt säkert att de skickar tillräckligt tydliga signaler mellan varandra. Vilket i sin tur ger att de inte kan förbättra sin kommunikation genom att lära sig och utvecklas.
Det är också en viktig parameter att tänka på att Issy KANSKE inte regerar på samma sätt som andra gör av Jewels prat. I många fall är det en social norm att man ska bli sur, eller ta illa upp, och det är inte säkert att Issy orkar följa den normen med sin mor.

Jävlar vad efterbliven du är. Ursäktar du alla fel du gör själv också med att du har autism? Sluta upp med det isåfl, funkar inte så.

Om man är uppe hela nätterna och sen blir upptvingad på dagen, vilket Issy trots allt blir för där tar hennes morsa ansvar, så är man trött. Man sover för få timmar.
Det är ren fakta ditt jävla mongo.
Citera
2019-07-19, 14:49
Medlem
Citat:
Vad det finns för risker hört talas om pedofiler som håller kontakt med ens föräldrarn och låtsas vara snäll och sedan talar med issy då som är en tonårig/barn.
Och det spelar ingen roll vad dom har för konivisoner en 28 åring ska inte ha kontakt med 14 åring som den här 28 åringen gjorde utan jewels närvarande. Det är inte ett normalt beteende och speciellt skriva på rask senaste video att den här jj vill att rask gör en video om den här tråden och att dom ska få ännu mera hat till sin kanal vad tror du denna 28åring hade för åsikter då?

Vad jag kan se finns det enbart en risk med pedofil, det är att Issy och pedofilen träffas. En risk som måste bedömas som abnormt liten, Issy träffar ju för fasen inte ens Meja, en person som betraktas som Issys närmaste vän.
Och sedan, en pedofil vill inte träffa Issy, för Issy är inte det minsta förpubertal, det är ju bara att kolla på någon av klädvideona, Issy har ganska stora lökar, än så länge. Och fundering två, finns det så stort antal sexförbrytare, att Issy ska hållas borta från omvärlden på grund av det?
Citera
2019-07-19, 14:52
Medlem
Citat:
Vad jag kan se finns det enbart en risk med pedofil, det är att Issy och pedofilen träffas. En risk som måste bedömas som abnormt liten, Issy träffar ju för fasen inte ens Meja, en person som betraktas som Issys närmaste vän.
Och sedan, en pedofil vill inte träffa Issy, för Issy är inte det minsta förpubertal, det är ju bara att kolla på någon av klädvideona, Issy har ganska stora lökar, än så länge. Och fundering två, finns det så stort antal sexförbrytare, att Issy ska hållas borta från omvärlden på grund av det?

Sluta tänk med arslet och tänk med huvudet.
Citera
2019-07-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jävlar vad efterbliven du är. Ursäktar du alla fel du gör själv också med att du har autism? Sluta upp med det isåfl, funkar inte så.

Om man är uppe hela nätterna och sen blir upptvingad på dagen, vilket Issy trots allt blir för där tar hennes morsa ansvar, så är man trött. Man sover för få timmar.
Det är ren fakta ditt jävla mongo.

Ja, det är ren fakta, att om man sover för lite relativt mot sitt sömnbehov blir man trött. Resten av ditt inlägg är bara nonsens. Till exempel har jag svårt att se att det skulle finnas ett behov av att tvinga upp Issy, om det är så att hon sover. Har Issy insomningsproblem beroende på ångest, har jag svårt att se lösningen är att beröva Issy sömn.
Citera
2019-07-19, 14:56
Medlem
Citat:
Sluta tänk med arslet och tänk med huvudet.

Okej, men då kanske du kan berätta för mig hur hög tror du risken är att den totalt isolerade Issy, skulle ge sig på att träffa random telefonsnubbe, för att där och då bli våldtagen? Issy, som alltså träffar två människor per dag ungefär, förutom kanske lärare under skoldagarna. Ta gärna med i beräkningen att Issy inte ens går själv genom skolan, då social kontakt vissa ggr upplevs som ångestfyllt.

Hur troligt tycker du det låter, Issy som träffar max tre personer per dag, ger sig hux flux på att träffa en internetdejt?
Citera
2019-07-19, 15:07
Medlem
Citat:
Okej, men då kanske du kan berätta för mig hur hög tror du risken är att den totalt isolerade Issy, skulle ge sig på att träffa random telefonsnubbe, för att där och då bli våldtagen? Issy, som alltså träffar två människor per dag ungefär, förutom kanske lärare under skoldagarna. Ta gärna med i beräkningen att Issy inte ens går själv genom skolan, då social kontakt vissa ggr upplevs som ångestfyllt.

Hur troligt tycker du det låter, Issy som träffar max tre personer per dag, ger sig hux flux på att träffa en internetdejt?

Eftersom issy aldrig träffat den här personen vet han inte om den här 28 åring kunde dagen efter bara åka till dom eller bestämma någon dag för att hälsa på dom.
Sen spelar det ingen roll om dom bara haft kontakt på telefon det är fortfarande onormalt. Man vet aldrig vad den andra personen tänker issy känner inte honom ens bara för att dom pratar den här 28 åringen kanske tror att issy flörtar utan att issy ens tänker på det själv och en dag kanske den här 28 åringen bestämmer sej för att träffa issy och står utan för deras dörr utan att den här 28 åringen har ens pratat med issy. Det är det som är risken

Och du måste vara riktig pantad om du tror det är ok för att en 28 åring och 14 åring har kontakt på det sättet
Hade inte du själv barn hade du tillåtigt dina barn umgås med 28 åring du inte känner?
Nej jag skulle inte tro det.

Det finns inget som gör som du skriver som kan till rätta att det är ok för en 28 åring och 14 åring har kontakt.
Citera
2019-07-19, 15:31
Medlem
Citat:
Eftersom issy aldrig träffat den här personen vet han inte om den här 28 åring kunde dagen efter bara åka till dom eller bestämma någon dag för att hälsa på dom.
Sen spelar det ingen roll om dom bara haft kontakt på telefon det är fortfarande onormalt. Man vet aldrig vad den andra personen tänker issy känner inte honom ens bara för att dom pratar den här 28 åringen kanske tror att issy flörtar utan att issy ens tänker på det själv och en dag kanske den här 28 åringen bestämmer sej för att träffa issy och står utan för deras dörr utan att den här 28 åringen har ens pratat med issy. Det är det som är risken

Och du måste vara riktig pantad om du tror det är ok för att en 28 åring och 14 åring har kontakt på det sättet
Hade inte du själv barn hade du tillåtigt dina barn umgås med 28 åring du inte känner?
Nej jag skulle inte tro det.

Det finns inget som gör som du skriver som kan till rätta att det är ok för en 28 åring och 14 åring har kontakt.

Risken är alltså att denna 28 åring ensidigt skulle bestämma sig för att hälsa på familjen? Varför blir den risken större av att ha kontakt innan, vad hindrar 28 åringen att hälsa på oavsett om Issy talat eller inte med honom?
Jag nekar inte att risken finns att denna 28åring är en sjuk jävel som väljer att mörda familjen, men ser inte att familjens beteende kan påverka den riskens storlek överhuvudtaget. Visst, de kan flytta långt ut i skogen och skaffa vapen för att skydda sig, men skulle det verkligen vara bättre att bli totalt paranoida?

När jag växte upp så hade jag kontakt med många som var äldre, när jag gick i gymnasiet hängde jag mest med folk från officersskolan, förutom de från min klass. Ser inte alls att det påverkade mig speciellt negativt, förutom att de var lite väl duktiga på att bjuda på sprit ;-) Mina föräldrar var inte helt överlycklig utav min alkoholkonsumtion, men förutom det hade jag väl inga restriktioner vad jag kommer ihåg.

Så nej, jag ser inget hinder att en 28åring och en 14åring har kontakt enbart baserat på deras ålder eller kön. Givetvis kan den relationen vara skadlig eller stärkande, men varken ålder eller kön påverkar jättemycket i det.

Och för att fortsätta med ett tema, att som yngre umgås mycket med mycket äldre människor, är också ett symtom på Autism.
Citera
2019-07-19, 15:41
Medlem
Citat:
Risken är alltså att denna 28 åring ensidigt skulle bestämma sig för att hälsa på familjen? Varför blir den risken större av att ha kontakt innan, vad hindrar 28 åringen att hälsa på oavsett om Issy talat eller inte med honom?
Jag nekar inte att risken finns att denna 28åring är en sjuk jävel som väljer att mörda familjen, men ser inte att familjens beteende kan påverka den riskens storlek överhuvudtaget. Visst, de kan flytta långt ut i skogen och skaffa vapen för att skydda sig, men skulle det verkligen vara bättre att bli totalt paranoida?

När jag växte upp så hade jag kontakt med många som var äldre, när jag gick i gymnasiet hängde jag mest med folk från officersskolan, förutom de från min klass. Ser inte alls att det påverkade mig speciellt negativt, förutom att de var lite väl duktiga på att bjuda på sprit ;-) Mina föräldrar var inte helt överlycklig utav min alkoholkonsumtion, men förutom det hade jag väl inga restriktioner vad jag kommer ihåg.

Så nej, jag ser inget hinder att en 28åring och en 14åring har kontakt enbart baserat på deras ålder eller kön. Givetvis kan den relationen vara skadlig eller stärkande, men varken ålder eller kön påverkar jättemycket i det.

Och för att fortsätta med ett tema, att som yngre umgås mycket med mycket äldre människor, är också ett symtom på Autism.

Lägg ner och skyll allt på autism jag själv har det och jag söker inte efter äldre människor att umgås med eller yngre så varför skulle det ha med autism göra förutom att jewels inte har någon koll på issy gör för att hon är upptagen med spela fortnite etc.

Att issy söker kontakt med 28 åring är bara ett rop på hjälp mer eller mindre och Jewels blundar för det och spelar fortnite istället för att ta itu med det

Sluta skyll allt på autismen för jag känner inte igen mej i det du skriver.

Och det är väldigt konstigt att du skriver likadant som den som skriver i deras beskrivningar på deras videos och du verkar veta exsagt vilka tider och hur svårt det är med issys tider etc 🤔
Citera
2019-07-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ja, det är ren fakta, att om man sover för lite relativt mot sitt sömnbehov blir man trött. Resten av ditt inlägg är bara nonsens. Till exempel har jag svårt att se att det skulle finnas ett behov av att tvinga upp Issy, om det är så att hon sover. Har Issy insomningsproblem beroende på ångest, har jag svårt att se lösningen är att beröva Issy sömn.

Det är skitsamma vad DU ser för behov i det,
i flera videos väcker morsan Issy, antingen tvingar hon upp Issy eller går in då och då och väcker på nytt. Men det har morsan slutat med tror du? Sista månaderna då eller?
Du hänvisar till dig själv hela tiden, ingen bryr sig om dina problem och erfarenheter av din autism. Tråden handlar inte om dig, dina gissningar är inte intressanta när det finns videos att utgå ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in