Citat:
Ursprungligen postat av
Dontholdyourbreath
Eftersom issy aldrig träffat den här personen vet han inte om den här 28 åring kunde dagen efter bara åka till dom eller bestämma någon dag för att hälsa på dom.
Sen spelar det ingen roll om dom bara haft kontakt på telefon det är fortfarande onormalt. Man vet aldrig vad den andra personen tänker issy känner inte honom ens bara för att dom pratar den här 28 åringen kanske tror att issy flörtar utan att issy ens tänker på det själv och en dag kanske den här 28 åringen bestämmer sej för att träffa issy och står utan för deras dörr utan att den här 28 åringen har ens pratat med issy. Det är det som är risken
Och du måste vara riktig pantad om du tror det är ok för att en 28 åring och 14 åring har kontakt på det sättet
Hade inte du själv barn hade du tillåtigt dina barn umgås med 28 åring du inte känner?
Nej jag skulle inte tro det.
Det finns inget som gör som du skriver som kan till rätta att det är ok för en 28 åring och 14 åring har kontakt.
Risken är alltså att denna 28 åring ensidigt skulle bestämma sig för att hälsa på familjen? Varför blir den risken större av att ha kontakt innan, vad hindrar 28 åringen att hälsa på oavsett om Issy talat eller inte med honom?
Jag nekar inte att risken finns att denna 28åring är en sjuk jävel som väljer att mörda familjen, men ser inte att familjens beteende kan påverka den riskens storlek överhuvudtaget. Visst, de kan flytta långt ut i skogen och skaffa vapen för att skydda sig, men skulle det verkligen vara bättre att bli totalt paranoida?
När jag växte upp så hade jag kontakt med många som var äldre, när jag gick i gymnasiet hängde jag mest med folk från officersskolan, förutom de från min klass. Ser inte alls att det påverkade mig speciellt negativt, förutom att de var lite väl duktiga på att bjuda på sprit ;-) Mina föräldrar var inte helt överlycklig utav min alkoholkonsumtion, men förutom det hade jag väl inga restriktioner vad jag kommer ihåg.
Så nej, jag ser inget hinder att en 28åring och en 14åring har kontakt enbart baserat på deras ålder eller kön. Givetvis kan den relationen vara skadlig eller stärkande, men varken ålder eller kön påverkar jättemycket i det.
Och för att fortsätta med ett tema, att som yngre umgås mycket med mycket äldre människor, är också ett symtom på Autism.