2019-07-19, 14:48
Medlem
Är den här killen lik GM?
Fotot tagit nov 2016.

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/v_tNwnBKw1MHApeNcfMVXGuHaNU.jpeg?fit=crop&w=1200

Visserligen tre år sedan, men vissa kroppsdrag stämmer
Citera
2019-07-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Och du, är det inte det Sverige har gjort hela tiden både mot och för, jag menar bor du här ?
Menar du att vi inte bortser från svensk lag när det gäller invandrare, är du lobotomerad ?

Nej, jag syftar till att det är det han argumenterar för.

Jag kan inte stå för vad svenska politiker och rättsystem gör om de inte följer lagar. Men jag som svensk medborgare utgår ifrån att lagarna måste följas.
Citera
2019-07-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nja, jag försvarar ju inte ASAP utan anledning. Det är du som gör det.

Jag försvarar demokrati och Svearike, vad du gör vet jag ingenting om och är inte intresserad
Citera
2019-07-19, 14:50
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Och vad stod det om att ge nya passa till medborgare som inte är tillåtna att lämna demokratin de befinner sig i för att de där är misstänkta för ett våldsbrott?

Det var snarare att det inte fanns ett undantag för den situationen som jag drog slutsatsen av. USA håller nog öppet för detta då amerikanska medborgare är targets i många länder.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Absolut men det är SKILLNAD på vad som är MORALISKT rätt och RÄTT ENLIGT LAG. Hur jävla tröga är ni.

Jag medgår juh förhelvete att han gjort sig skyldig till RINGA MISSHANDEL men inget mer, för detta brott ska du inte sitta häktad! Att dom blev tre är inte hans ansvar!

/Provokatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andthereshewas
Fast där handlar det om en svensk som de svenska myndigheterna kan förhindra att han lämnar landet väl? Som någon sa innan så är det inte helt osannolikt att han skulle då ett nödpass av sitt lands myndigheter mht den starka amerikanska reaktionen där till och med presidenten lägger sig i... Det i sig ökar ju undanhållanderisken och borde leda till större skäl för häktning.

Sen kan man tycka vad man vill om nödvändigt och borgen och häktningar och vad man vill om brottsoffret. Men vi är i Sverige och lagen ser ut som den gör. Jag blir lite brydd eftersom rätt många verkar hänga upp sig på att det är en afghan som är BO och därmed att ANDRA utländska medborgare inte behöver följa svensk lag, ta seden dit man kommer och blabla bla. Vet ni hur ni vill ha det?

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Lite andra omständigheter där. Att en domstol släpper häktning med villkoret att passet ska lämnas in menar jag. Aldrig hört talas om det i Sverige.

Absolut, jag hänvisade bara att intaget pass är inget ovanligt i Svea rike.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Jag försvarar demokrati och Svearike, vad du gör vet jag ingenting om och är inte intresserad

Hur gör du det?
Genom att säga att Rocky som brutit mot svensk lag inte ska dömmas. Ok.
Citera
2019-07-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag medgår juh förhelvete att han gjort sig skyldig till RINGA MISSHANDEL men inget mer, för detta brott ska du inte sitta häktad! Att dom blev tre är inte hans ansvar!

/Provokatör

Det är inte hans ansvar att de blev tre, det är dock hans ansvar att han fortsatta misshandla när de var tre mot en.
Citera
2019-07-19, 14:51
Medlem
Farfarsfars avatar
Kärringen mot strömmen, måste inte domstolen väga in verkligheten, du vet det som faktiskt skett? Du verkar ju helt snurrig.

Varför försvara dessa drägg? Jag tycker de kom mycket lindrigt undan. En rimlig och inte ovanlig reaktion hade varit att skalla ner honom betydligt tidigare.
Senast redigerad av Farfarsfar 2019-07-19 kl. 14:54.
Citera
2019-07-19, 14:52
Medlem
Browndawgs avatar
Häktningbeslutet från Tingsrätten kan överklagas va?
Citera
2019-07-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Häktningbeslutet från Tingsrätten kan överklagas va?
Var väl vad som gjordes förra gången?
Citera
2019-07-19, 14:53
Medlem
Citat:
Det är inte hans ansvar att de blev tre, det är dock hans ansvar att han fortsatta misshandla när de var tre mot en.

Finns dock fortfarande inget bevis för det, eller besitter du material som vi andra inte gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in