2019-07-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Om det är 2 eller 4 åklagare som varit involverade är helt IRRELEVANT, det som är relevant är om det är faktiskt grov misshandel och vad brottsrubriceringen är. Jag hade rätt där.

Vad har du haft rätt med?

För att du påstod motsatta? Der vill säga att du hade fel?

Brottsrubricering kommer med all sannolikhet att ändras igen, så höj inte flaggan än för det kommer bita dig i rumpan.

Det är inte grov misshandel, det är vad en sketen åklagare yrkar på efter påtryck. Tro mig, jag har rätt där. Du är bara en skrikig imbecill som ingen tar på allvar - och tro mig, jag har rätt där med
Senast redigerad av egenvilja 2019-07-19 kl. 14:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
"Det finns hur många dokumentärer" Ja men nu pratade vi inte om det, utan om Louis Theroux olika dokumentärer. Sen finns det ingen i USA som sitter fängslad i 3år utan rättegång, uttryck dig inte om saker du inte har koll på. Du har antagligen aldrig lämnat Sverige, och du har absolut inte varit i USA eller upplevt deras rättsystem. Du har gått på svensk propaganda från barnafödseln om att USA är ont.

Sverige mottar även kritik både från FN och EU år efter år.

Se t.ex.

"Interpellation 2014/15:172 FN-kritik mot långa häktningstider och omfattande restriktioner"

"Han spärrades in som 20-åring och har nu hunnit fylla 24. Med sina 1 427 dagar är han en av dem som suttit allra längst i häkte. 20 individer på landets häkten har suttit mer än ett år. Inom kort kan FN:s tortyrkommitté ta upp Sveriges kritiserade långa häktestider igen."

"Efter 19 månader i isolering, för brott där minimistraff är 6 månaders fängelse, är jag medveten om att kritik från min sida kan uppfattas som en partsinlaga."

Så va bara tyst din patetiska lilla nolla, du har ingen koll så försök inte att framstå som att du har det. Möter jag sånna som dig på gatan spottar jag på dig där du ligger.

Haha vad vet du om det? VAD VET DU OM DET? Har du koll på hela USAs rättsystem? Nej. Så knip käft dumjävel. Och din teori var inte 3 år utan det är att de inte sitter fängslade alls.

Hur är USA inte ont när Obama införde en ny lag 2013 där de får fängsla människor i evighet utan rättegång? Jävla retard.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Det är du som får ta på dig dumstruten, det har vart fyra olika åklagare inblandade och det är tredje brottsrubriceringen...

Den 5:e Juli skrevs åtalet ner från grov misshandel till misshandel.
Häktning skedde pga flyktrisk.
Så det har alltså uppgraderats nu igen till grov.
https://www.svt.se/kultur/i-dag-kan-atal-vackas-mot-asap-rocky
Verkligen förtroendeingivande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Åklagarsidan har väl alltid hävdat "grov misshandel"? Är väl inte åklagaren som sänkte till "misshandel"?

Vem sänkte till misshandel då? Advokaten?
Citera
2019-07-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
För att du påstod motsatta? Der vill säga att du hade fel?

Brottsrubricering kommer med all sannolikhet att ändras igen, så höj i flaggan än för det kommer bita dig i rumpan.

Det är inte grov misshandel, det är vad en sketen åklagare yrkar på efter påtryck. Tro mig, jag har rätt där. Du är bara en skrikig imbecill som ingen tar på allvar - och tro mig, jag har rätt där med

Haha fel inom något helt irrelevant.

"Vid bedömningen av om misshandeln är grov, ska särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Grov misshandel kan utgöras av att sparka på någon som ligger, eller att flera gärningsmän angriper någon som är hjälplös.[3]"

håll käft. "det är inte grov misshandel" gå och grina. Du vet inte ett piss om svensk lag.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
När sker häktningsförhandlingarna mot afghanen?
Vet dom ens var han finns?

Lustigt att Sveriges rättssystem inte anser att det finns någon flyktfara för afghanen som misshandlade ASAP Rockys säkerhetsvakt? Varför blev han inte anhållen? Anser de att han har så mycket bidrag och förtjänster av sin knarkförsäljning här att han inte vill fly landet?

Var han finns? Förmodligen på något flyktingboende och ligger och knullar med en batikhäxa.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Skälet till att det rådde lyckta dörrar vid förhandlingen beror på att den afghanska målsägandens identitet ska behållas hemlig.

Samtliga inblandade har fått yppandeförbud vad gäller honom, och pressen fått uppdrag att inte efterforska i målsägandes identitet och förehavanden.

Det ser man också om man läser tidningarna. Många tidningar skriver om fallet men INGEN verkar intressera sig för målsäganden, vem det är, hur han ställer sig till saken, om han varit i klammeri med rättvisan tidigare, osv. Och pressen lyder mangrant de direktiv de fått. Här ligger locket på lika tätt som vid en spionrättegång.
Citera
2019-07-19, 14:02
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Det centrala i hans inlägg var att våra individuella rättigheter i Sverige är väldigt minimala i jämförelse med andra länder. Ringa narkotikabrott är ett allvarligare brott i USA än nödvärnsrätt. Det är det som är poängen. I Sverige så har du till exempel inte samma rättigheter att försvara ditt hem mot inbrott som du har i USA. En annan sak är att du har rätt att försvara dig i USA om du blir provocerad. I Sverige så ska du tåla att bli provocerad, du får inte använda våld förrän någon först utövar våld mot dig.

Får man försvara sig fysiskt om man blir provocerad i USA?
Citera
Medlem
HerrMannlichtManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Innan var jag för Rocky att det var självförsvar men nu börja jag ångrar mig, för nu börja det bli en cirkus om det hela.

Det artisterna håller på med är löjligt och nu ber dom Trump om hjälp det är ju helt sjukt.
Så nu ska han få speciell treatment. Att hamna i ett fängelset eller i häktet i Sverige, du kan inte få det bättre om man jämför med utanför Europa.
Man hamnar i PK Sverige och ändå gnäller, det är ju fan sjukt det där.
Ännu sjukare blir det om han släpps för att USA sätter press men det där lär vi aldrig få veta utan dom kommer med en annan anledning.

Kanske inte är hans fel att dom runtom kring håller på men ändå.

Hur kan du vara så jävla blind att du med nästan en religiös övertygelse tror Sverige är det bästa land som mänskligheten någonsin skapat. Det är pinsamt att han hålls mot sin vilja för att ett fyllo kom fram till honom och bråkar. Han är dessutom inte Svensk medborgare och har inte kunskap om svenska lagar och regler. I staterna betalar man borgen och sen är man fri från sådana här löjliga incidenter som slagsmål under påverkan (en skitgrej egentligen).

Det är löjligt hur det här tycks bli en slags psykologisk case study för svenska folket och nationen där var och en ska tycka och tänka sitt i varje kafferum. ASAP används som en halmgubbe av staten för att visa hur man "visst står upp mot laglöshet" (från utlänningar och svartingar - vilket man såklart inte säger rakt ut) så att folket fortsätter rösta "social" -demokratiskt. Man har alltså - katastrofalt nog - köpt nättrollen, de privilegierade självgoda männen och idioternas narrativ om att Sverige är att land i totalt förfall med skyhög kriminalitet, vilket incidentalt nog är de grupper som har något att förlora på "PK-Politiken".

PS. (notera utseendet/bakgrunden/livssituationen på alla ni känner som tycker han ska vara fängslad)
Senast redigerad av HerrMannlichtMann 2019-07-19 kl. 14:04.
Citera
Bannlyst
Även målsäganden i fallet är nu delgiven misstanke om brott, uppger hans advokat Magnus Strömberg enligt TT.

– Sedan i går, (torsdag) är han delgiven misstanke om brott. Rubriceringarna är inte klara enligt åklagaren, men det är misshandel alternativt ringa misshandel, försök till misshandel och ofredande. Min klient förnekar brott. Hans uppfattning är att han har utsatts för brott, berättar Magnus Strömberg för TT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det har inte någonting med saken att göra.
Anledningen till att han är misstänkt för misshandel är för att han med största sannolikhet misshandlade en afghan.
Man kan inte ha speciella regler där det är tillåtet att misshandla afghaner bara för att den gruppen beter sig dåligt i Sverige.

Vad fiiint, "beter sig dåligt", är det det vi tänker om dem nu....intressant.

Pratar inte om speciella regler för Afghanerna det har ju Svergie sett till att de har haft sedan dag ett, även i detta fallet, när letar man efter "en målsägande" som inte ens är medborgare för att kunna hålla en annan individ häktad, alltså allvarligt.

Jag har undrat hur Sverige har kunnat rasa som land länge, nu börjar jag förstå varför.
Citera
2019-07-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Haha fel inom något helt irrelevant.

"Vid bedömningen av om misshandeln är grov, ska särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Grov misshandel kan utgöras av att sparka på någon som ligger, eller att flera gärningsmän angriper någon som är hjälplös.[3]"

håll käft. "det är inte grov misshandel" gå och grina. Du vet inte ett piss om svensk lag.

Visa mig vart med all sannolikhet ASAP Rocky har sparkat på någon som ligger tack.

Enda som finns på film där man kan antyda till misshandel är när ASAP kastade afghanen, vilket är fullt rimligt agerande vid nödvärn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in