Citat:
Ursprungligen postat av
kajusi
Är du HELT JÄVLA PANTAD. Det finns hur många dokumentärer som helt om USA där folk sitter fängslade i 1-3 år för pissbrott (ringa narkotikabrott ex) utan ha haft rättegång bara för att de inte har råd att betala bail och deras advokat skiter i de. Du vet inte mycket du.
"Det finns hur många dokumentärer" Ja men nu pratade vi inte om det, utan om Louis Theroux olika dokumentärer. Sen finns det ingen i USA som sitter fängslad i 3år utan rättegång, uttryck dig inte om saker du inte har koll på. Du har antagligen aldrig lämnat Sverige, och du har absolut inte varit i USA eller upplevt deras rättsystem. Du har gått på svensk propaganda från barnafödseln om att USA är ont.
Sverige mottar även kritik både från FN och EU år efter år.
Se t.ex.
"Interpellation 2014/15:172 FN-kritik mot långa häktningstider och omfattande restriktioner"
"Han spärrades in som 20-åring och har nu hunnit fylla 24. Med sina 1 427 dagar är han en av dem som suttit allra längst i häkte. 20 individer på landets häkten har suttit mer än ett år. Inom kort kan FN:s tortyrkommitté ta upp Sveriges kritiserade långa häktestider igen."
"Efter 19 månader i isolering, för brott där minimistraff är 6 månaders fängelse, är jag medveten om att kritik från min sida kan uppfattas som en partsinlaga."
Så va bara tyst din patetiska lilla nolla, du har ingen koll så försök inte att framstå som att du har det. Möter jag sånna som dig på gatan spottar jag på dig där du ligger.