2019-07-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Hur är jag dumstruten när jag sa att det var grov misshandel och den slutgiltiga rubriceringen är grov misshandel? Dumma jävel.

Du framstår bara ännu mer korkad än vad du gjorde innan med att slänga dig med påhopp.

Jag sa att åklagarmyndigheten lider av borderline med ett frågetecken, med tanke på att de svängt mellan normalgrad och grov flera gånger.

Du slänger ut dig något bisarrt rop att någon är korkad för att man ifrågasätter att rubriceringen ändras lika ofta som ASAP Rocky har möjlighet att byta kalsonger...

Vad för nya bevis har kommit min flagranta vän?

Dessutom pratar du om två olika åklagare när fyra har vart inblandade..
Citera
2019-07-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Eh han är en man och vill försvara sig...?

Din fråga är svaret på varför vi kvinnor inte längre går säkra i vårt eget land, för att "våra män" inte kan försvara oss mot våldsverkare, verkar liksom inte finnas i er, det han gjorde tycker jag är helt naturligt för en man, och jag skulle önska att det fanns ett uns av den driften här hemma, att försvara sig själv som man om det går för långt och försvara kvinnor om de blir ansatta.

Hur kan du inte förstå det,ja just det därför befinner vi oss i den situation vi gör, där vi kvinnor knappt vågar gå ut i vårat egen land längre. Men tack, svenska man, verkligen TACK !

Men visst hacka på honom, skriv en bok, vad vet jag.

"för att han vill va en man", du menar förlora miljontals miljoner för att ni kvinnor inte kan försvara er själva. Han lekte white night och nu får han sitta inne pga han valde att försvara några hoes.
Lär dig att försvara dig själv. Antingen så sätter ni dit män för våldtäkt eller så sätter ni dit men genom att skapa konflikter där män måste försvara er medan ni går fria.

Om du nu tycker att det är så "naturligt" trots att det är emot svensk lag, försvinn. Stick till Afrika. Där får män göra vad de vill, även våldta kvinnor.
Citera
2019-07-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Du framstår bara ännu mer korkad än vad du gjorde innan med att slänga dig med påhopp.

Jag sa att åklagarmyndigheten lider av borderline med ett frågetecken, med tanke på att de svängt mellan normalgrad och grov flera gånger.

Du slänger ut dig något bisarrt rop att någon är korkad för att man ifrågasätter att rubriceringen ändras lika ofta som ASAP Rocky har möjlighet att byta kalsonger...

Om det är 2 eller 4 åklagare som varit involverade är helt IRRELEVANT, det som är relevant är om det är faktiskt grov misshandel och vad brottsrubriceringen är. Jag hade rätt där.

Vad har du haft rätt med?
Citera
2019-07-19, 13:55
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Brottsrubriceringen är nu SKÄRPT till GROV MISSHANDEL

Vad var det jag sa, ditt jävla pucko.
Min poäng kvarstår, du är full av skit.
Citera
2019-07-19, 13:56
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:

Ja vad vet du vad för mer bevisning som åklagaren och utredarna fått in i efterhand? Kanske är nya övervakningsbilder mm . Inget konstigt att brottsrubriceringen ändras i så fall
Citera
2019-07-19, 13:56
Medlem
Citat:
Är du HELT JÄVLA PANTAD. Det finns hur många dokumentärer som helt om USA där folk sitter fängslade i 1-3 år för pissbrott (ringa narkotikabrott ex) utan ha haft rättegång bara för att de inte har råd att betala bail och deras advokat skiter i de. Du vet inte mycket du.

"Det finns hur många dokumentärer" Ja men nu pratade vi inte om det, utan om Louis Theroux olika dokumentärer. Sen finns det ingen i USA som sitter fängslad i 3år utan rättegång, uttryck dig inte om saker du inte har koll på. Du har antagligen aldrig lämnat Sverige, och du har absolut inte varit i USA eller upplevt deras rättsystem. Du har gått på svensk propaganda från barnafödseln om att USA är ont.

Sverige mottar även kritik både från FN och EU år efter år.

Se t.ex.

"Interpellation 2014/15:172 FN-kritik mot långa häktningstider och omfattande restriktioner"

"Han spärrades in som 20-åring och har nu hunnit fylla 24. Med sina 1 427 dagar är han en av dem som suttit allra längst i häkte. 20 individer på landets häkten har suttit mer än ett år. Inom kort kan FN:s tortyrkommitté ta upp Sveriges kritiserade långa häktestider igen."

"Efter 19 månader i isolering, för brott där minimistraff är 6 månaders fängelse, är jag medveten om att kritik från min sida kan uppfattas som en partsinlaga."

Så va bara tyst din patetiska lilla nolla, du har ingen koll så försök inte att framstå som att du har det. Möter jag sånna som dig på gatan spottar jag på dig där du ligger.
Citera
2019-07-19, 13:57
Bannlyst
När sker häktningsförhandlingarna mot afghanen?
Vet dom ens var han finns?
Citera
2019-07-19, 13:57
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Folk, jag pratar om er, jag pratar om vad som händer i vårat land.

Herregud.

Det har inte någonting med saken att göra.
Anledningen till att han är misstänkt för misshandel är för att han med största sannolikhet misshandlade en afghan.
Man kan inte ha speciella regler där det är tillåtet att misshandla afghaner bara för att den gruppen beter sig dåligt i Sverige.
Citera
2019-07-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Exakt vad jag förutspådde, staten måste löpa hela linan ut och nu riskerar ASAP 5-6 år i finkan på riktigt, nu är det en realitet.

Har staten bestämt sig för att sätta dit någon så gör dom det. Nu lär den politiska i blandningen ta fart med ökad intensitet.

Helt år helvete!

/Provokatör

Haha såhär har det varit i Sverige i minst 40 år - fram med pop-corn bara...njut av underhållningen
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Att folk är så engagerade i det här fallet, speciellt i USA, är ju att synen på rätt till självförsvar är annorlunda där. ASAP Rocky har den moraliska rätten på sin sida, även om afghanen råkade få en hel del pisk. Folk anser helt enkelt att Sveriges rättssystem är åt helvete fel i det här fallet, och jag kan inte göra annat än att hålla med. Vår frihet bygger i grunden på att ingen har rätt att tysta oss eller hota oss. Då måste rätten till självförsvar väga mycket tyngre än eventuellt övervåld mot den person som angriper dig. Att folk på regeringsnivå är lika engagerade i det här ser jag som positivt. Då kanske vi kan få till stånd en ändring i systemet.
Jag tycker det var moraliskt fel. Det är fegt och ohederligt att slåss flera mot en. Och det är lika fegt och ohederligt att slå och sparka någon som ligger.

Vad som hade varit moraliskt acceptabelt självförsvar hade varit att slå tillbaks när livvakten blir slagen och kanske, beroende på vad som föregått händelsen, Rockys uppvisning i "kast med liten afghan" senare i händelseförloppet. Inte efterföljande misshandel.
Citera
Medlem
Citat:

Åklagarsidan har väl alltid hävdat "grov misshandel"? Är väl inte åklagaren som sänkte till "misshandel"?
Citera
2019-07-19, 13:59
Avslutad
Citat:
Är du HELT JÄVLA PANTAD. Det finns hur många dokumentärer som helt om USA där folk sitter fängslade i 1-3 år för pissbrott (ringa narkotikabrott ex) utan ha haft rättegång bara för att de inte har råd att betala bail och deras advokat skiter i de. Du vet inte mycket du.
Det centrala i hans inlägg var att våra individuella rättigheter i Sverige är väldigt minimala i jämförelse med andra länder. Ringa narkotikabrott är ett allvarligare brott i USA än nödvärnsrätt. Det är det som är poängen. I Sverige så har du till exempel inte samma rättigheter att försvara ditt hem mot inbrott som du har i USA. En annan sak är att du har rätt att försvara dig i USA om du blir provocerad. I Sverige så ska du tåla att bli provocerad, du får inte använda våld förrän någon först utövar våld mot dig.

I övrigt så hade jag ju gärna sett att ni håller en god ton mot varandra. Man behöver inte uttrycka sig som en mongoloid för att få fram sin poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in