Citat:
Ursprungligen postat av
51mon
Det finns en hel uppsjö av dokumentärer om amerikanska häkten å fängelser. Ett flertal av Louis Theroux tex. Där kan ofta se hur illa folk far i dessa (alltså verkligen illa om man har otur/är "svag"). Känns väldigt mycket hykleri av amerikaner att böla över Sveriges agerande.
Är du helt jävla slut i huvudet eller? Vad är det för efterblivet jävla resonemang. Och Louis Theroux dokumentärerna jag antar att du syftar på handlar mestadels om fängelser. När man får se häktade människor har de också gjort sig skyldiga till allvarligare brott. Klart som fan han har allt rätt att klaga, för i USA hade han ALDRIG blivit inlåst för den här händelsen. Allting handlar om att vi i Sverige har ett utav de sämsta skydden för individer, nödvärnsrätt etc.
Jag har varit i kontakt med två olika åklagare, en som jag pratat med direkt och en via en bekant. Båda två sa samma sak oberoende utav varandra. Daniel Sunesson måste sitta på en extremt stark bevisning i form utav både filmer och vittnesmål som alla talar emot ASAP Rocky. Annars kommer det här bli ett av de pinsammaste rättsfallen i Svensk historia, med tanke på den mediala uppmärksamheten.
Och nu väljer alltså åklagaren att försöka förlänga häktningen, och dessutom vill han åtala för grov misshandel. Hela världen skrattar åt Sverige, och jag kunde inte ens i min vildaste fantasi förstå att afghanerna stod så här mycket över vanliga svenskar.