2019-07-19, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Den homosexuelle åklagaren med konstiga kläder och damsmycken heter Fredrik Karlsson.

Han vill göra sig ett namn på detta misstänker jag.

Daniel Suneson ska ej förväxlas med den socialdemokratiske samhällsdebattören Daniel Suhonen, som förvisso också är homosexuell och har konstiga kläder, men som alltid undviker damsmycken för att inte i onödan stöta sig med LO-kollektivet.
Jaha, ok. Det var en bra sammanfattning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
You wish, och förövrigt är du fullständigt imbecill och har inte en aning om vad du pratar om.

Sen heter det väl slavar och inte slaver, kommer inte de från Balkan, men jag antar att din efterblivna rasistiska retorik lägger alla äpplen i samma skeppa...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Jag har för mig att häktningsförhandlingarna är satt till klockan 13-14 (A$ap Rocky), samt de övriga två misstänkta klockan 14-15 respektive 15-16. Det lutar väl åt att samtliga personer blir omhäktade. Daniel Suneson tog väl över när bögen Fredrik Karlsson gick på semester?
Det stämmer för de sa att det var till klockan 16:00 det skulle hålla på.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Brottsrubriceringen för Rocky har skärpts till grov misshandel.

Har du någon källa på det? Har inte sett det någonstans.
Citera
2019-07-19, 13:42
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Brottsrubriceringen för Rocky har skärpts till grov misshandel.

Du har dom sett en annat video än den vi andra sett.

Jag trodde Marianne Ny var den i särklass sämsta åklagare som vi haft i sverige men
denna Fredrik Karlsson tar ändå priset.
Citera
2019-07-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Har du någon källa på det? Har inte sett det någonstans.

Ja

"På fredagseftermiddagen skärptes även brottsrubriceringen till grov misshandel."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MRmA70/asap-rocky-i-ratten
Citera
2019-07-19, 13:44
Medlem
Jan-As avatar
Är det någon här som förstår varför en musikkändis slåss eller ens petar på folk när han har livvakter som borde varit emellan från första stund?
Citera
2019-07-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du menar alltså att de som avgör misstankegraden antingen inte har sett filmen, inte kan identifiera Rocky i filmen, eller inte följer lagen. Rocky är ju nämligen bara misstänkt för misshandel.

Vilket av alternativen skulle ett juridiskt orakel som du säga är det mest troliga?

Brottsrubriceringen är nu SKÄRPT till GROV MISSHANDEL

Vad var det jag sa, ditt jävla pucko.
Citera
2019-07-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ja

"På fredagseftermiddagen skärptes även brottsrubriceringen till grov misshandel."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MRmA70/asap-rocky-i-ratten

Har det kommit nya indicier eller lider Sveriges åklagarkår av borderline?...
Citera
2019-07-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Det finns en hel uppsjö av dokumentärer om amerikanska häkten å fängelser. Ett flertal av Louis Theroux tex. Där kan ofta se hur illa folk far i dessa (alltså verkligen illa om man har otur/är "svag"). Känns väldigt mycket hykleri av amerikaner att böla över Sveriges agerande.

Är du helt jävla slut i huvudet eller? Vad är det för efterblivet jävla resonemang. Och Louis Theroux dokumentärerna jag antar att du syftar på handlar mestadels om fängelser. När man får se häktade människor har de också gjort sig skyldiga till allvarligare brott. Klart som fan han har allt rätt att klaga, för i USA hade han ALDRIG blivit inlåst för den här händelsen. Allting handlar om att vi i Sverige har ett utav de sämsta skydden för individer, nödvärnsrätt etc.

Jag har varit i kontakt med två olika åklagare, en som jag pratat med direkt och en via en bekant. Båda två sa samma sak oberoende utav varandra. Daniel Sunesson måste sitta på en extremt stark bevisning i form utav både filmer och vittnesmål som alla talar emot ASAP Rocky. Annars kommer det här bli ett av de pinsammaste rättsfallen i Svensk historia, med tanke på den mediala uppmärksamheten.

Och nu väljer alltså åklagaren att försöka förlänga häktningen, och dessutom vill han åtala för grov misshandel. Hela världen skrattar åt Sverige, och jag kunde inte ens i min vildaste fantasi förstå att afghanerna stod så här mycket över vanliga svenskar.
Citera
2019-07-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Har det kommit nya indicier eller lider Sveriges åklagarkår av borderline?...

Två olika åklagare. Det har inget med borderline, det handlar om bevisinsamling.
Dumhuvud. Klart som fan att brottsrubricering kan ändras EFTER 2 veckors utredning..

Hur efterblivna är folk här egentligen.
Citera
2019-07-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Två olika åklagare. Det har inget med borderline, det handlar om bevisinsamling.
Dumhuvud. Klart som fan att brottsrubricering kan ändras EFTER 2 veckors utredning..

Hur efterblivna är folk här egentligen.

Det är du som får ta på dig dumstruten, det har vart fyra olika åklagare inblandade och det är tredje brottsrubriceringen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in