Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-19, 08:28
  #277
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
Det djävla aset, Thomas Mytsson, fick gå för hatet mot invandrarna
och invandringen nu till slut har tagit fart - och jag önskar det går mot
konfrontation så att de måste lämna europa. Det är väl bara en natur-
lig följ av vad dem ÄR i allt för stor utsträckning.
Det finns således inga pengar på att tjäna på att suga invandrarekuk
och fitta längre.
Ägarna/judarna? till expressen ser att där finns nu inte mycket att
tjäna längre. Så har det varit ganska länge - "de" har ju sålt sin
själ till muhammed för att tjäna pengar trots att det är deras döds-
fiende. Sådan verkar deras natur vara ?

Det är min uppfattning.

För det första är judar ingen ras. Israelisk forskning visar att genomsnittsjuden har 2% "abrahitiskt blod" i sig eller vad fan det nu är som räknas. - Genomsnittseuropeen har 3% neanderthal i sig. En genomsnittseurope är alltså mer neanderthal än en jude är jude. Judendomen är en förening/sekt/religion. Absolut ingen "ras". Judar är alltså inte ens en underart. Judendomen har dock ett probem. Det är bara en viss slags människor som konverterar till Judendomen. Ex typer som Anders Borg. Egocentriska karrärister. Motbjudande individer. Dessa skaffar barn med varndra och en egen subkultur. Amerikanska "judar" är så utblandade idag och så amerikaniserade i mångfalden att Israeliska judar talar om "en andra förintelse". Bonniers är enligt mig en maktgalen maffiafamilj som vill styra och ställa med sin egen agenda och de drar oförskämt "judekortet" i varannat andetag MOT de etniska svenskarna som de absolut inte identifierar sig med och brunmålar konstant för att få igenom deras personliga agenda, rättfärdiga sitt eget svineri och tjäna pengar för att få ännu mera makt som de aldrig kan få nog av. Jag kan tänka mig att Carl-Johan Bonnier är uppväxt i en familj där man var livrädda för Hitler och att han fått livslånga psykiska men av det. Idag utnyttjas hans rädsla av typ EXPO och alla anställda hos Bonniers vet att företagsklimatet är att ju mer du kan "bevisa" att Hitler ande finns bland det svenska folket ju mer blir du belönad inom organisationen. Ex den mediokre Hitler-nörden David Baas som rekryterades från Expo får STORA journalistpriset av Familjen Bonniers för att han maniskt förföljer SD och klistrar brunt på dem. Bonniers borde på allvar gå på psykoanalys och få terapi för sin sjukliga Hitler-skräck och alla sina grandiosa fördomar om det svenska folket. Bonniers kan själva välja att bli svenskar bland planetens vänligaste folkslag eller kanske fundera på att flytta till USA/Israel. - Det är faktiskt ganska outhärdligt i nuläget för alla inblandade. Ingen mår faktiskt bra i nuläget.

Det är min uppfattning. Rätta mig gärna om jag har fel.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-07-19 kl. 08:37.
Citera
2019-07-19, 08:45
  #278
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Jag är absolut inget fan av Jan Guillou, att hans böcker blivit populära är obegripligt, och hans politiska åsikter är minst sagt beklämmande. Däremot så måste jag medge att han är en skicklig om än oetisk journalist och jag tror inte han hade lanserat denna konspirationsteori om han inte anade något lurt. Det får även mig att bli lite misstänksam.

Mattson har nog som redaktör lyckats så bra ekonomiskt som man kan förvänta sig med tanke på att gammelmedia blivit omsprunget av den tekniska utvecklingen.

Är Bonnier verkligen så orealistiska i sina förväntningar att de trodde han skulle kunna vända en trend som ingen annan lyckats vända? Förväntar de sig verkligen en Fredrik den Store när de borde vara jävligt nöjda med en Walter Model? Följdfrågan blir naturligtvis vad han gjort för tabbe?

Jan Guillou har rätt i denna fråga. - Bonnier svarar bara inför Gud. De styr sin verksamhet av Guds nåde. Jag har sagt det förut och säger det igen. Av Guds nåde. - Ingen vågar ställa en kritisk fråga till en Bonnier. Journalisterna är tränade till det. De är rädda. Tom våra politiker fruktar den familjen. Många avgöranden i riksdagen handlar faktiskt om att tillfredställa folkets demokratiska vilja och Bonniers agenda samtidigt. - Bonniers brukar oftast vinna. Se på KD tex som vill minska invandringen men de trycker alltid på "DN-knappen" i sista sekund och amnestier och anhöriga vältrar fram så de slipper DNs vrede. Folk, tjänstemän och makthavare är tränade till att inte ifrågasätta det privatkapitalistiska DN-kultur. - Psykologi.

Bonniers har en förkärlek av att granska svenskar in i bara navelen och i skinnet. "Vem tjänar mest i din kommun" "vem skriver på Flashback", åsiktsregister mm och misskrediteringar och helt medvetna missuppfattningar är en helt naturlig del inom koncernverksamheten och ingen kommer undan. Företag, politiker, konkurrenter, de egna anställda osv. Detta under sken av att "jaga nazister" - Bonniers formar helt öppet och ogenerat det svenska samhället. "Det bara är så" liksom. Svenska folket vet inget annat. Tycker du fel så är du en "nazist" - Precis som i Nordkorea. - Svenska skolflickor är vana att kallas Hora i skolkorridorerna av dysfunktionella, inavlade och slödder från trejde världen. - De vet inget annat. Det är helt naturligt.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-07-19 kl. 09:02.
Citera
2019-07-19, 08:54
  #279
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bonnier svarar bara inför Gud. De styr sin verksamhet av Guds nåde. Jag har sagt det förut och säger det igen. Av Guds nåde. - Ingen vågar ställa en kritisk fråga till en Bonnnier. De är tränade till det. De är rädda. Tom våra politiker fruktar den familjen. Många avgöranden i riksdagen handlar faktiskt om att tillfredställa folkets demokratiska vilja och Bonniers agenda. - Bonniers brukar oftast vinna. Se på KD tex som vill minska invnadringen men de trycker alltid på "DN-knappen" i sista sekund och amnestier och anhöriga vältrar fram så de slipper DNs vrede.

Bonniers har en förkärlek av att granska svenskar in i bara navelen och i skinnet. "Vem tjänar mest i din kommun" "vem skriver på Flashback" och misskrediteringar och medvetnsa missuppfattningar är en naturlig del inom koncernverksamheten och ingen kommer undan. Företag, politiker, konkurrenter osv. Bonniers formar helt öppet och ogenerat det svenska samhället. "Det bara är så" liksom. Svenska folket vet inget annat. Precis som i Nordkorea.
Förr eller senare borde det komma en vindkantring då allt färre bryr sig om gammelmedia även i vårt konformistiska land. I USA manifesterade det sig som Donald Trump, en mediepersonlighet som direktkommunicerade med väljarna via sociala medier samtidigt som han hånade gammelmedia. Men vi är inte på långa vägar där än, främst kanske pga att statsmedia gör gemensam sak med Bonnier. Vad kan vara så allvarligt att Matsson får gå?
Citera
2019-07-19, 09:08
  #280
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Förr eller senare borde det komma en vindkantring då allt färre bryr sig om gammelmedia även i vårt konformistiska land. I USA manifesterade det sig som Donald Trump, en mediepersonlighet som direktkommunicerade med väljarna via sociala medier samtidigt som han hånade gammelmedia. Men vi är inte på långa vägar där än, främst kanske pga att statsmedia gör gemensam sak med Bonnier. Vad kan vara så allvarligt att Matsson får gå?

En teori.
Robotjounalistiken är på inmarch. Vi kommer att få se massiva avskedanden i framtiden. En robotjounalistik/AI som nu idag programmeras och formas av folk från det Neomarxistiska EXPO-nätverket, Gamla AFA-veteraner och från Researchgruppen. - Studera Aschbergs och EXPOs firmor www.siren.se och www.actapublica.se (se på de anställda, och verksamheten) Mattsson kanske inte har stake och kunskapen för detta planerade. Det kommer att hända stora grejor. Mattsson står i vägen.
Citera
2019-07-19, 09:30
  #281
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vad kan vara så allvarligt att Matsson får gå?
Ja. Med två timmars varsel. Jag tycker kanske han t.o.m. såg lite tagen ut i videon. Gav även intervju om tidningen efter det han avgått!

Ägarna verkar vilja bli av med honom omedelbart. Hade inte det "normala" då varit att hans befogenheter lämnats till andra och han fått möjlighet att formulera något blaj att han "avgår första augusti för nytt jobb inom Bonnier. För att inte så mycket spekulationer skulle väckas har vi hållit det hemligt." eller hur man nu formulerar sig.

Det hade sett något mindre misstänkt ut, eller i alla fall snyggare. Men nu vet alla att han åker ut med huvudet före. Varför vill man visa upp att han kastas ut? Storföretag brukar väl sköta dessa saker "snyggt". De verkliga orsakerna kommer ofta fram ändå, i alla fall i andra brancher ("the blue wall of silence" verkar ganska stark inom journalistskrået. Och Bonnier vågar ingen fråga, som sagt.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-07-19 kl. 09:37.
Citera
2019-07-19, 09:34
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
En teori.
Robotjounalistiken är på inmarch. Vi kommer att få se massiva avskedanden i framtiden. En robotjounalistik/AI som nu idag programmeras och formas av folk från det Neomarxistiska EXPO-nätverket, Gamla AFA-veteraner och från Researchgruppen. - Studera Aschbergs och EXPOs firmor www.siren.se och www.actapublica.se (se på de anställda, och verksamheten) Mattsson kanske inte har stake och kunskapen för detta planerade. Det kommer att hända stora grejor. Mattsson står i vägen.

Stod han ivägen så borde det ändå vara ett planerat avsked, som flera andra nämnt. En lydig efterträdare kunde slussas in efter sommaren och man hade kunnat fira av Mattsson snyggt för lång och trogen tjänst.

Här verkar de kasta ut honom utan att vara rädd för att han ska ge jobbiga intervjuer om att han känner sig kränkt. De vet att han kommer att vara tyst och spela snällt ändå - han har gjort något.
Citera
2019-07-19, 12:20
  #283
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muceliduc
Stod han ivägen så borde det ändå vara ett planerat avsked, som flera andra nämnt. En lydig efterträdare kunde slussas in efter sommaren och man hade kunnat fira av Mattsson snyggt för lång och trogen tjänst.

Här verkar de kasta ut honom utan att vara rädd för att han ska ge jobbiga intervjuer om att han känner sig kränkt. De vet att han kommer att vara tyst och spela snällt ändå - han har gjort något.

Jag tror de kan göra vad de vill och Mattsson kommer inte att säga något...

Läget har länge varit att Mattsson är ondskan personifierad och att möjligen Bonniers valt just honom för denna egenskap...

Som en ond person kan man respektera honom för det han är (ond), men skulle han gå ut med att han spelat ond, och gjort onda saker för att han trott att Bonniers gillar detta, eller på uppdrag direkt av Bonniers, så skulle han reducera sig själv till att vara den lägste av de låga, endast värd förakt av alla, och ingen respekt av någon...

Detta är nog en position som ingen vill försätta sig själv i...
Citera
2019-07-19, 13:55
  #284
Medlem
Enydrions avatar
Expressen har ju börjat skriva en del saker som stämmer med verkligheten senaste året typ...

Men samtidigt fortsatt med diverse uthängningar av oliktänkande som förut... Om de bytt agenda, blir ju den agendan inte trovärdig om de behållit Mattsson.

Så vi får väl se om samarbetet med researchgruppen fortsätter eller ej, och om förföljelser av oliktänkande fortsätter eller ej.

(Med förföljda menar jag icke pk folk, inte muslimer som Jan Guillou menar 😉 )
Citera
2019-07-19, 15:27
  #285
Medlem
Sakta sköljer bitterheten över Thomas Mattsson. Han som inte sparat på krafter att dra i härnad för Bonnier mot allsköns stämplade fascister o nazister i Svea rike. Och plötsligt sparkad. Otack är världens lön. Va fan hade han för sitt smutsiga krig för Bonnier. Att tappa fotfästet och dagliga rutiner när man står där portad från arbetsplatsen kan knäcka den starkaste. Kan stämma in i Guillous avgångsgratulationer.
Citera
2019-07-19, 15:56
  #286
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Med två timmars varsel. Jag tycker kanske han t.o.m. såg lite tagen ut i videon. Gav även intervju om tidningen efter det han avgått!

Ägarna verkar vilja bli av med honom omedelbart. Hade inte det "normala" då varit att hans befogenheter lämnats till andra och han fått möjlighet att formulera något blaj att han "avgår första augusti för nytt jobb inom Bonnier. För att inte så mycket spekulationer skulle väckas har vi hållit det hemligt." eller hur man nu formulerar sig.

Det hade sett något mindre misstänkt ut, eller i alla fall snyggare. Men nu vet alla att han åker ut med huvudet före. Varför vill man visa upp att han kastas ut? Storföretag brukar väl sköta dessa saker "snyggt". De verkliga orsakerna kommer ofta fram ändå, i alla fall i andra brancher ("the blue wall of silence" verkar ganska stark inom journalistskrået. Och Bonnier vågar ingen fråga, som sagt.)
Kanske en dum fråga, men varifrån kommer uppgiften om två timmars varsel?
Citera
2019-07-19, 16:18
  #287
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Kanske en dum fråga, men varifrån kommer uppgiften om två timmars varsel?
Nu har flashbackarna fastnat på ett ord igen, kanske inte det allra bäst valda av mig, men jag tyckte det dög för sammanhanget. Var det inte ungefär två timmar från det han annonserade sin avgång till det den trädde i kraft. Jag hoppar diskussionen om vilket ord som är mer exakt.
Citera
2019-07-19, 19:39
  #288
Medlem
Mosbulles avatar
Drack vin med en vännina idag som (hon vet med säkerhet) att han ska vara ett ogillat svin som var allmänt avskydd av de som arbetade i hans närhet.

Det tillsammans med bristen av vinst kanske tillslut ledde till sparken?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback