2019-07-19, 05:20
  #649
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
ursäkta bor utomlands och har inte fattat vad dessa Dem. damer har sagt eller gjort som retat Donald så mycket
Han är en gammal rasistisk gubbe som inte värderar kvinnor högre än deras förmåga att vara medgörliga madrasser: Varför skulle de behöva ha gjort något för att behöva utstå den här osakliga smutskastningskampanjen?
https://edition.cnn.com/2019/07/15/politics/trump-falsely-accuses-omar-al-qaeda-fact-check/index.html
Citat:
Fact check: Trump falsely accuses Ilhan Omar of praising al Qaeda
https://www.thedailybeast.com/trump-sics-rally-crowd-on-reps-ilhan-omar-alexandria-ocasio-cortez-and-the-squad-tell-them-to-leave
Citat:
‘Tell Them to Leave’: Trump Sics Rally Crowd on ‘The Squad’
At an arena rally in Greenville, North Carolina, on Wednesday evening, President Donald Trump quadrupled down on his recent racist attacks on four female Democratic lawmakers.
I synnerhet som hans lärjungar fortsätter svälja precis vilken dynga som helst som Donald skiter ut på tallriken åt dem:
https://www.youtube.com/watch?v=fOVmbD9cGXA
Citat:
Trump Lies About Racist Rally Chant: A Closer Look


Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Går ganska bra för orange man trots allt.
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_jul18
"Går ganska bra"??? En majoritet av befolkningen tycker han är en idiot eller direkt osmaklig!
Jag förstår inte riktigt hur ni sekterister klarar av att intala er själva de här motsägelserna? Är situationen så desperat?
Citera
2019-07-19, 05:24
  #650
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
ursäkta bor utomlands och har inte fattat vad dessa Dem. damer har sagt eller gjort som retat Donald så mycket

Det finns alldeles för mycket att ta upp om AOC , Ilmar Omar och de andra två i the squad , som jag kallar socialist squad. Dom är helt utflippade något i stil med F! I Sverige .
Men de har inte retat Trump , Trump använder dom som nyttiga idioter att tvinga demokraternas parti att samlas runt deras extrema politik och placera t.ex Omar i rampljuset trots att hon har endast 9% stöd bland demokraterna.
Det pågår ett internt krig inom demokraterna Nancy Pelocy , Chuck Schumer och de mer moderata vill distansera sig från The Squad , då The Squad öppet attackerat dom , då var Trump så finurlig att han twittrade ut ett påhopp på The Squad som tvingade de moderata demokraterna att komma till the squads undsättning och få hela partiet att se extrema ut.
Nu pratar alla om The Squad , massmedia som alternativ media , Ilmar Omar trender på twitter och det är precis vad Trump vill , ta en av de minst omtyckta politiker och gör henne till en stjärna för partiet.

Geni drag i klassisk 4D , kanske hans bästa Tweet hittills och en påminnelse om hur roligt vi kommer ha under 2020 när Trump säkrar sina 4 more years .
__________________
Senast redigerad av Mr B 2019-07-19 kl. 05:35.
Citera
2019-07-19, 05:29
  #651
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Han är en gammal rasistisk gubbe som inte värderar kvinnor högre än deras förmåga att vara medgörliga madrasser: Varför skulle de behöva ha gjort något för att behöva utstå den här osakliga smutskastningskampanjen?
https://edition.cnn.com/2019/07/15/politics/trump-falsely-accuses-omar-al-qaeda-fact-check/index.html

https://www.thedailybeast.com/trump-sics-rally-crowd-on-reps-ilhan-omar-alexandria-ocasio-cortez-and-the-squad-tell-them-to-leave

I synnerhet som hans lärjungar fortsätter svälja precis vilken dynga som helst som Donald skiter ut på tallriken åt dem:
https://www.youtube.com/watch?v=fOVmbD9cGXA




"Går ganska bra"??? En majoritet av befolkningen tycker han är en idiot eller direkt osmaklig!
Jag förstår inte riktigt hur ni sekterister klarar av att intala er själva de här motsägelserna? Är situationen så desperat?

Vilken undersökning stödjer du dig på förutom dina fantasier? Att ni frenetiska Trumphatare lever på känslor vet vi redan. Måste svida när han ökar i approval ratings 😂

Folk skrattar åt de löjliga fyra med AOC i spetsen.

https://summit.news/2019/07/05/aoc-ridiculed-for-claiming-trump-july-4-parade-was-poorly-attended/

The Absurdity Of Ocasio-Cortez
https://www.youtube.com/watch?v=l0ClnkxwFgw
__________________
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2019-07-19 kl. 05:41.
Citera
2019-07-19, 05:38
  #652
Medlem
UndeadNinjas avatar
Trump är otroligt smart, han startade detta Twitter-debakel för att styra bort allas fokus mot vad han verkligen har haft för sig.

Trump har ändrat i asyllagen så att migranter måste söka asyl i första säkra land dom kommer till så ingen kommer att kunna söka asyl i USA då dom vandrar från sydamerika mot USA.

Alla har missat detta, detta borde vara under media och twitterfolks krigsrubriker men alla är så fokuserade på Trumps tweets att ingen har lagt märke till vad han egentligen har gjort.
Citera
2019-07-19, 06:52
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och det stör dig inte det minsta om han avsiktligt polariserar USA? Sliter itu landet så att man får en kongress som för det mesta är helt lamslagen.
Det är liberaler och socialister som med hjälp av massinvandring och identitetspolitik delar USA.
Det Trump gör är att avslöja de fyra socialistkvinnorna för var de är.
Citera
2019-07-19, 06:54
  #654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Nja. De massiva skattesänkningarna för de absolut rikaste och skattesänkningarna för bolag har nog ökat hans förmögenhet både privat och genom ägande av företag fantastiskt mycket mer än om han inte blivit vald.
Att han avstår lön vore en droppe i havet.
Samtidigt har USA en väldigt bra tilläxt för att vara en mogen ekonomi.
Arbeslösheten är rekordlåg och lönerna stiger.
De som gynnas mest är svarta och spanskamerikaner.
Alla är vinnare utom den statliga byråkratin.
Citera
2019-07-19, 07:14
  #655
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Hem? Alexandria Ocasio-Cortez, Rashida Tlaib och Ayanna Pressley är födda och uppvuxna i USA. Vart menar du att de ska åka någonstans?
Kanske var sin fru han avsåg med ”Send her back”?
Citera
2019-07-19, 08:38
  #656
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Kanske var sin fru han avsåg med ”Send her back”?
Det vore föga förvånande.
Citera
2019-07-19, 08:46
  #657
Medlem
smoerreboms avatar
Eftersom han nu har tagit avstånd ifrån det där i efterhand skulle jag gissa att han mkt väl kan komma att skoja om det istället. Alltså typ, nu ska vi vara snälla mot demokraterna, snälla stanna här så att vi kan slå er i valet. Så har han gjort många gånger för att distansera sig mot PK.
Citera
2019-07-19, 09:31
  #658
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jo, det gör han. I kort och längre perspektiv. Sedan är inte flera dollar hans största drivkraft.
Det känns väl skönt med en politiker som inte främst styrs av pengar?
Citera
2019-07-19, 09:46
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det känns väl skönt med en politiker som inte främst styrs av pengar?

Man kan fundera över hur han som i hela sitt liv haft som mål att tjäna mycket pengar, slutade med det 2015. Vad tror du var orsaken till att han blev idealistisk och vill jobba för folket? Blev han månne religiös eller vad kan det vara.
Citera
2019-07-19, 10:10
  #660
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Arbeslösheten är rekordlåg och lönerna stiger.
Som vanligt hittar sekten på hej vilt, allt för att deras helige profet inte ska kunna ifrågasättas:
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-02-14/u-s-economy-wage-stagnation-is-one-disease-with-many-causes
Citat:
Wage Stagnation Is One Disease With Many Causes
One of the most vexing and puzzling problems in the U.S. economy is wage stagnation.
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2018/08/07/for-most-us-workers-real-wages-have-barely-budged-for-decades/
Citat:
For most U.S. workers, real wages have barely budged in decades
Stilla har däremot inte inflationen stått, vilket innebär att vanliga arbetare har fått sin lön sänkt! Allt medans Donalds kompisar på Wall Street skor sig på miljarder de inte längre behöver skatta för, vilket också minskar statens inkomster.
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tax-plan-consequences/
Citat:
A Year After the Middle Class Tax Cut, the Rich Are Winning

Som synes så tycks verkligheten, till skillnad från MAGA-slogans, vara för komplex för de trogna lärjungarna att hantera? Detta konsekventa duckande och blundande för belagda fakta och verkliga förhållanden gör det minst sagt svårt att argumentera med människor som insisterar på att leva helt i sin egna värld...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in