Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Motsägelserna kring HD är många. Varför? Ger hon olika svar till dem hon har kring sig? Har folk gissat men skrivit tvärsäkert att "hon var sjukskriven"/till USA/ bodde i sin brors ( som inte finns) lägenhet/ sökte ESTA under bilfärden till Arlanda? (Kan man ringa UD och få reda på sånt verkligen?) Ljuger några medvetet och varför då?
Ja, det är verkligen intressant.
Detta med "broderns lgh", var inte det en eventuell missuppfattning, missförstånd eller liknande från EGT? Att någon hade sagt till h*n att hon hade fått den via brodern, och det kanske inte var just HDs broder som åsyftades, utan någon annans bror?
Jag tänker att det kanske inte är så viktigt att hänga upp sig på. Att detta kanske inte är något som har varit någon särskild mening med att "plantera" felaktig info, utan enbart något missförstånd.
Kanske är det så också att (spekulation) HD har länge varit "ett par HTD", inte så mycket egen person, med egen agenda i sitt liv?
Det finns par som skiljer sig och fortsätter att umgås som vänner. Kanske beror det på att de varit som vänner i äktenskapet, och att själva förhållandet som par har de växt ur, men kvar består vänskapen. I sådana förhållanden är man förmodligen två självständiga individer som är mogna nog att klara av att samspela på nästa planhalva. Det kan också kännas viktigt för barnen.
Men i detta äktenskap, förhåller det sig kanske något på annat sätt? En god vän bistår dig när du är sjuk, ställer upp för dig när nöden kallar. En god vän är inte otrogen och gör inte inviter till sina barns föräldrar. En god vän är inte otrogen i åratal.
Så, min spekulation blir att HDs motsägelsefulla bild vi får av henne kan bero på att hon i själva verket inte alls är så god vän med sin make som det kan se ut som. Hon är mer som en satellit till honom. Ett försök till att frigöra sig, verkar svårt. På pappret skild, men i verkligheten inte.
De flesta människor berättar nog olika saker om sig själv till andra. Nu menar jag inte att de flesta ljuger, utan att man har vissa saker mer för sig själv inför vissa.
Det förklarar inte varför vi fått så många versioner om resan, om ledigheten från jobbet osv.
Kan det vara så att mycket av det vi fått en version av, är inte HDs version, utan SDs version. Den bild han vill ge? Och hon kanske inte berättar för så många , utan bara ett fåtal, sin version?
Jag tänker (och tror) att SD är en kontroll människa. Han har ränder som är svåra att tvätta ur. HD har levt många år med SD. Hom kan ha levt i en verklighet som är till mångt och mycket styrd av SD. Kanske utan att hon ens märker det så mycket. Hennes version blir som en blek kopia av hennes själv?
Detta behöver inte alls betyda att hon är som ett mähä. Hon kan vara mycket duktig på sitt jobb, vara stark i andra situationer.
Allt är förstås bara spekulation på lösa (motsägelsefulla) grunder.
Jag funderar mycket på varför hon nästintill fortsätter att leva ett liv med denne man som svikit henne så i grunden. Så gör inte en god vän när man behöver vännen som mest.