2019-07-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbutgone
Om jag får dra till med en vild gissning så tror jag att det återigen handlar om samma människa som har droppats som en av de eventuella GMen.

https://www.facebook.com/Tob*as.lund*n421 - Detta är facebooken som länkats tidigare för en av GM (*=i)

https://www.facebook.com/sa*.bot.37 - Detta är hans andra profil.
(*=i)

Även hans instagram finns länkad på den senare profilen - https://www.instagram.com/sa*bot421/
(*=i)

Vilket sällsynt drägg. Uppenbarligen utsläppt bara för en månad sedan.

Citat:
saibot421. Jag har apetit, slösar ingen tid..Nu tillbaka on the streets💯🤫

Sen så skryter polarna hur dom går omkring höga på stan.
Citera
2019-07-18, 09:15
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt uppgift i tråden så kan TR inte vara svensk. Ser tydligen ut som att hennes föräldrar är från Balkan, och personer med utländskt namn har gillat hennes bilder på Facebook.

2/3 GM verkar ha minst en förälder från Balkan. Jag får jugge-vibbar av både TL och TR.

Jag kan inte se den andra snubbens facebook så jag vet inte hur han ser ut.
Senast redigerad av Louise.potatisgris 2019-07-18 kl. 09:20.
Citera
2019-07-18, 09:20
Medlem
fernebos avatar
Eftersom det knivvåldet och dess eventuella ökning var uppe till diskussion:

Citat:
267 döda. Det är resultatet av knivvåldet mellan 2011 och 2017 – vilket är betydligt fler än dödsskjutningarna, enligt SVT:s kartläggning.
Och knivmorden fortsätter, natten till onsdag dödades en 18-årig man i Göteborg i samband med ett rån.

Citat:
En minskning av knivdödligheten skedde under tidigt 1990-tal i kombination med att alkoholkonsumtionen gick ner.

– Efter det har man sett både ökningar och minskningar, säger Jonas Öberg, utredare på Brå som kartlägger det dödliga våldet i Sverige.

Men han ser en viss förändring nu när det gäller antalet knivdöda.

– De senaste fyra-fem åren har det skett en ökning. Det går däremot inte att dra några slutsatser, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kartlaggning-dodliga-knivvaldet-skordar-fler-offer-an-skjutningarna
Citera
2019-07-18, 09:22
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt uppgift i tråden så kan TR (tjejen) inte vara svensk. Oklart ursprung dock, men tydligen ser det ut som att hennes föräldrar är från Balkan. Dessutom har personer med utländskt namn gillat hennes bilder på Facebook.
Varsågod!

Ditt löjliga vänsterfrågande lyckades inte denna gången heller!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kartlaggning-dodliga-knivvaldet-skordar-fler-offer-an-skjutningarna

I artikeln finns en graf som visar ökningarna av skrivandet.

Tada!
Citera
2019-07-18, 09:23
Medlem
PTSD-av-AFs avatar
Jag kom hit för att försöka få reda på mer om de inblandade personerna. Blev förvånad över okunskapen om Backaplan däremot, eller Hjalmar Brantings-platsen som den också heter. Det är en av de handfull knutpunkter i Göteborgs kollektivtrafik som slussar passagerare vidare åt alla håll. Det är också bara över bron till den mest centrala delen av Göteborg. Dessutom ett handelscentrum med många fyndpriser och vart jag själv föredrar att införskaffa varor för att spara ett par hundringar per gång. Det är fel att måla upp denna plats som livsfarlig. Kan tillägga att förr kanske det var riskabelt att gå omkring med en tjock guldkedja på sig på nattetid. Idag är det högst alarmerande att bära en sådan även dagtid. Detta för alla narkomaner som kommit från bland annat Marocko och Afghanistan. Det tillhör allmänbildning att inte bära Guldsmycken idag.

Är det någon som vet mer om de inblandade personerna?
Citera
2019-07-18, 09:38
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTSD-av-AF
Jag kom hit för att försöka få reda på mer om de inblandade personerna. Blev förvånad över okunskapen om Backaplan däremot, eller Hjalmar Brantings-platsen som den också heter. Det är en av de handfull knutpunkter i Göteborgs kollektivtrafik som slussar passagerare vidare åt alla håll. Det är också bara över bron till den mest centrala delen av Göteborg. Dessutom ett handelscentrum med många fyndpriser och vart jag själv föredrar att införskaffa varor för att spara ett par hundringar per gång. Det är fel att måla upp denna plats som livsfarlig. Kan tillägga att förr kanske det var riskabelt att gå omkring med en tjock guldkedja på sig på nattetid. Idag är det högst alarmerande att bära en sådan även dagtid. Detta för alla narkomaner som kommit från bland annat Marocko och Afghanistan. Det tillhör allmänbildning att inte bära Guldsmycken idag.

Den som heter VL bor nog i det här radhuset. Här är han skriven tillsammans med ett medelålders par (46 och 41 år gamla) som inte har samma efternamn som den häktade. Kan det handla om ett familjehem?
https://www.hitta.se/magnus+karlemon/göteborg/person/dl5nHJJJJ7
Senast redigerad av Ken Dryden 2019-07-18 kl. 09:42.
Citera
2019-07-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTSD-av-AF

Bra fråga. Om han nu befann sig på platsen just för att det är en kollektivtrafikhub så hade han i såfall missat sista förbindelsen hem till Torslanda. Med över en halvtimme. Och med över tre timmar till nästa. Jag har ingen aning om vad det är för plats. Men är det ett ställe man vill hänga på mellan 02-05? Eller finns det roligare ställen inom gångavstånd? Eller är det som i de flesta andra städer att det inte finns ett skit att göra nånstans mellan 02-05?
Citera
2019-07-18, 09:42
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Den som heter VL bor nog i det här radhuset. Här är han skriven tillsammans med ett medelålders par (46 och 41 år gamla) som inte har samma efternamn som den häktade. Kan det handla om ett familjehem?

Jag skulle personligen tippa på att det är mamman som gift om sig och ändrat efternamn. Familjehem vid 21 års ålder känns tveksamt.
Citera
2019-07-18, 09:43
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag skulle personligen tippa på att det är mamman som gift om sig och ändrat efternamn. Familjehem vid 21 års ålder känns tveksamt.

Låter rimligt.
Citera
2019-07-18, 09:43
Medlem
PTSD-av-AFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
https://www.hitta.se/magnus+karlemon/göteborg/person/dl5nHJJJJ7

Tackar!
Citera
2019-07-18, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Motiv? Handlingar? Det är väl inte så svårt att lista ut. Om x antal månader kommer det dyka upp en FUP i denna tråden som kommer lyda ungefär i stora drag så här:

Tre påtända horungar har luffat runt i stan troligtvis påverkade av det mesta men garanterat flöddrade efter ett par dagars extra hårt pundande på tjack etc. eftersom det är sommar och relativt varmt ute. Ev. har dom blivit "strandade" vid Hjalmar då kollektivtrafiken slutar gå vid ungefär den där tiden och fått insikten att det måste behövas lite mer klöver på fickan för att kunna fortsätta punda även dagen efter.

Man har antagligen stått runt pressbyrån och väntat ut lämpliga offer som utstrålat tillräcklig svaghet för att man vågat sig på dem. Det verkar ha skett vid donken som ligger alldeles bredvid som dessutom är sjukt dåligt belyst vilket den här typen dras till. Man väljer ut två stycken som verkar lämpliga och sen har väl någon skitsak som någon av dessa uppfattat som provocerande lett till att en person blivit mördad.Troligtvis har BO samt hans kamrat bara haft för avsikt att passera området, ev. lite packade vilket gjort att det kunnat bli lite mer tjafs.

Släng dessutom in att en pundarbrud är inblandad också. Generellt brukar inte dessa vara lika riktigt lika väck men en pundarbrud med lite hett tempererament brukar vara duktiga på att trissa upp stämningen vilket ofta kan urarta, lite som att hälla bensin på en brasa.

Eftersom dom här individerna med högsta sannolikhet är helt hjärndöda även i nyktert tillstånd har dom väl fått någon pundarpanik och rört sig på ett korkat sätt från platsen och gjort diverse misstag som dom själva antagligen inte ens kommer ihåg.

Lite beroende på hur förhärdade dem är kommer vi se en rättegång där dem antingen sitter tysta eller kanske hånflinar, ev. kanske man medger vissa omständigheter på sina advokaters inrådan. Någon större ånger. Det dom skulle må bäst av nu är ett rejält kok stryk inne på häktet samtidigt som dom tänder av vilket troligtvis hade attitydkorrigerat dessa med 180 grader men sånt kan man bara drömma om.

Men egentligen är det inte så intressant. Föräldrar, ev. syskon, släkt och vänner har förlorat vad som verkar vara en välartad ung man på ett helt meningslöst sätt. Det är det som spelar någon roll, och allt tack vare några sketna små dräggpundare som aldrig kommer tillföra samhället något utöver en stor belastning. Troligtvis sitter inte dessa på något våldskapital och kommer bittert få svälja rättsprocessen som kommer dela ut straff som står långt under i paritet med deras egna livslånga lidande. Det är där fokus borde ligga.

Haga är förövrigt inte så fint som vissa vill påskina. Numera är det svindyrt med bostadsrätter där men under 90-talet kunde du köpa en fyra där för ett par hundra tusen. Det är dessutom ett gammalt knegarområde och lägenheter kan som bekant ärvas i generationsled. Linné ligger lite över snittet totalt jämfört med övriga staden om man som ser på parametrarna som vanligtvis förknippas med utanförskap. Att man idag köper en lägenhet där för en större summa är för mig en gåta sett till hur nära det ligger Järntorget med allt snusk som rör sig där nattetid men det är såklart mer OT.

Avslutningsvis så är det en stor skam att en sådan här sak kan hända. Svensson lite olika men säg 60-70% i total skatt? Med detta kommer en överenskommelse om att staten skall se till att skydda medborgaren från diverse slödder och se till att denne mer eller mindre garanteras en dräglig tillvaro.

Så är inte längre fallet utan man håller totalt på att tappa greppet.

Det är inte bara bostadsrätter runt Linne och Haga, finns en många hyresrätter med både privata och kommunala hyresvärdar.
Citera
2019-07-18, 09:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Bra fråga. Om han nu befann sig på platsen just för att det är en kollektivtrafikhub så hade han i såfall missat sista förbindelsen hem till Torslanda. Med över en halvtimme. Och med över tre timmar till nästa. Jag har ingen aning om vad det är för plats. Men är det ett ställe man vill hänga på mellan 02-05? Eller finns det roligare ställen inom gångavstånd? Eller är det som i de flesta andra städer att det inte finns ett skit att göra nånstans mellan 02-05?

Nej, det är dött där ute. Dom kanske inte var medvetna om att dom missat sista bussen eller så bodde kompisen någonstans i närheten - kan också vara så att dom själva var på väg in till stan igen för att fördriva tiden efter dom insåg att sista bussen gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in