2019-07-18, 08:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
Åklagarens utgångspunkt verkar vara att de tre tillsammans och i samförstånd utfört brottet.

Tror försvararna har en annan utgångspunkt...
Citera
2019-07-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Predatore
Förjävligt detta, det skulle kunna hända vem som helst när som helst. Skulle kunna varit jag. Det är inte alla som bara lämnar över sitt skit på kommando. Är den avlidne en vanlig svensk grabb eller?

Ja, vanlig svensk grabb. Helt oskyldig, bara fel plats vid fel tillfälle. Han ville inte ge ifrån sig allt och då tog de livet av honom.
Citera
2019-07-18, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Undrar hur de kommer agera nu. Erkänna allt, skylla på varandra, hålla käft, ”inte minnas något”.

Min, inte alltför vågade, gissning:
Tjejen hävdar att hon inte var med på det. Hon hann knappt fatta vad som hände innan det var över. Killarna skyller på varandra.
Det är möjligt att tjejen inte deltog i själva dödandet, men jag sätter en peng på att hon stod bredvid och peppade på. Polisen kommer bevisa vem som höll i kniven, och han kommer dömas till fängelse. Den andra killen döms för medhjälp till mord alt. grov misshandel till ett kortare fängelsestraff. Tjejen döms till en kortare ungdomsvård, eller i värsta fall bara några timmars ungdomstjänst.
Citera
2019-07-18, 08:50
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Alla tre MGM är svenskar, möjligen att de är blandade och har invandrarpappor. Finns många hybrider som har mammans svenska namn. Uppvuxna i mångkulturen bland babbar. Kolla vilka deras kompisar är och vilka som gillar deras bilder. Det går snabbt att bli "babbe". Kommer man från orten så vet man detta. Adidabrallor, "walla, fuck aina", knark, höghus, fattiga och dumma föräldrar, invandrare eller invandrarumgänge = ORTENBABBE.
Helt sjukt om det är så, för ingen ser ju svensk ut. Tobias ser ju helt efterbliven ut. Skriver som om han vore det också.
Citera
2019-07-18, 08:55
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Helt sjukt om det är så, för ingen ser ju svensk ut. Tobias ser ju helt efterbliven ut. Skriver som om han vore det också.

Så en whigger förklarar varför han var ute i ghettot kl. 2 på natten snubben trodde han va cool...
Citera
2019-07-18, 08:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Tjejen hävdar att hon inte var med på det. Hon hann knappt fatta vad som hände innan det var över. Killarna skyller på varandra.
Det är möjligt att tjejen inte deltog i själva dödandet, men jag sätter en peng på att hon stod bredvid och peppade på. Polisen kommer bevisa vem som höll i kniven, och han kommer dömas till fängelse. Den andra killen döms för medhjälp till mord alt. grov misshandel till ett kortare fängelsestraff. Tjejen döms till en kortare ungdomsvård, eller i värsta fall bara några timmars ungdomstjänst.

Vad menar du med kortare fängelsestraff?
Citera
2019-07-18, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hur vanligt är detta tragiska, händer 1 gång på 5 år kanske.

Enligt BRÅs fakta/statistik mördades ca 100 år 2002, liknande siffror för 2018. Idioter/mördare verkar ha funnits i vårt land länge, länge och finns tyvärr i alla länder/kulturer

Begåvningsreserven som skyller detta på samhället, politiker, invandrare o s v är pinsamma.
Rätt elakt att normalisera mord som du gör. Man undrar var empatin tagit vägen.
Familjer och nära vänner sörjer medans du resonerar att det inte är så vanligt.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Tjejen lär komma sjukt lindrigt undan, trots att jag kan sätta pengar på att en stor del till att det slutade i mord var för att hon var där och hetsade på. Dessa rån slutar ju sällan i mord även om offret är osamarbetsvilligt.

Vi får väl se hur kul dessa människor kommer tycka det är att spela "gangsta" när man har begått ett sådant meningslöst och fegt brott.
Citera
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Varken TL eller tjejen kan väl vara etniska svenskar?
Citera
2019-07-18, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tjejen lär komma sjukt lindrigt undan, trots att jag kan sätta pengar på att en stor del till att det slutade i mord var för att hon var där och hetsade på. Dessa rån slutar ju sällan i mord även om offret är osamarbetsvilligt.

Vi får väl se hur kul dessa människor kommer tycka det är att spela "gangsta" när man har begått ett sådant meningslöst och fegt brott.

Hon kan ha hetsat killarna, men hon behöver inte ha gjort det. Däremot tror jag att killarna kände sig "tvungna" att tuppa sig och tuffa upp sig inför tjejen.

Och då slutade det så tragiskt som det gjorde.
Citera
2019-07-18, 09:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Varken TL eller tjejen kan väl vara etniska svenskar?

Enligt uppgift i tråden så kan TR (tjejen) inte vara svensk. Oklart ursprung dock, men tydligen ser det ut som att hennes föräldrar är från Balkan. Dessutom har personer med utländskt namn gillat hennes bilder på Facebook.
Senast redigerad av Troian 2019-07-18 kl. 09:12.
Citera
2019-07-18, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Jävla pundare Viktor och Tindra horan är. Usch på dom båda och den där tredje idioten. Mitt hjärta gör så ont för stackars Tobias Håkansson som blev bragd om livet av 3 äckliga pundare idioter som ser ut som rövhål i ansiktet.

Langarna och de som smugglar knark är kraftigt medskyldiga till detta mord. Inget sådant smuts bryr sig om så klart. Sossarna har halverat straffen för grova narkotika brott genom vägledande dom i HD. Nu ges ut mycket lägre straff. Är det rätt väg att gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in