2019-07-17, 17:32
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vad anser du om medium och spådamer?

Som jag har klargjort flera gånger nu! Jag har ingen lust att fortsätta diskutera detta! Vill du/ ni fortsätta att göra det så får ni hitta någon som är villig att ställa upp på det.

Inklusive alla era fula metoder!
Citera
2019-07-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Varför vill du tvunget fortsätta diskutera?!
Ni har bara fyra metoder:

1. Upprepning av samma argument (Big Bang)

2. Personangrepp

3. Semantik Klaga på språket när inget annat biter.

4. Att attackera i grupp. Som atetisttrollen har gjort åtskilliga gånger i den här tråden och fortfarande gör!
Jag får en massa meddelanden fortare än jag hinner svara på dom!

Varför skulle jag finna det angenämt att fortsätta diskutera under dessa omständigheter tycker du?

Det du kallar " sticka huvudet i sanden" kallar jag för att veta när det är dags att sluta! Till skillnad från dig!

Som bara MÅSTE ha sista ordet och du MÅSTE fortsätta diskutera! Så att fragdan rinner på dig!
1. Big Bang är svaret på en fråga. Testa att fråga något annat får du se. (men du har sagt att du inte vill)
2. Jag bryr mig inte om din person
3. Språk kan vara viktigt. Synd bara att logik inte ”biter” på dig, då det skulle hjälpa din argumentation.
4. Vilken grupp? Jag tillhör ingen grupp här. Vi sitter inte och PM:ar varandra och snackar taktik.
Min erfarenhet är att okunskap, dålig logik och dåliga argument ofta drar till sig många svar.
Citera
2019-07-17, 17:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
1. Upprepning av samma argument (Big Bang)
Big bang är inget argument.
Big bang beskriver universums expansion.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2019-07-17 kl. 17:50.
Citera
2019-07-17, 18:00
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
1. Big Bang är svaret på en fråga. Testa att fråga något annat får du se. (men du har sagt att du inte vill)
2. Jag bryr mig inte om din person
3. Språk kan vara viktigt. Synd bara att logik inte ”biter” på dig, då det skulle hjälpa din argumentation.
4. Vilken grupp? Jag tillhör ingen grupp här. Vi sitter inte och PM:ar varandra och snackar taktik.
Min erfarenhet är att okunskap, dålig logik och dåliga argument ofta drar till sig många svar.

1. Jag har aldrig " frågat " något om Big Bang! Det är du/ni som hela tiden diskuterar i en cirkel utan att märka det själva!

2. Bra! Jag bryr mig inte ett dugg om din person heller!
Men här säger du emot dig själv! Du hävdar att du inte ägnar dig åt personangrepp, ändå gör du det några rader längre ner!

3. Ja språk är viktigt men att bråka om semantik är bara korkat! Den s.k " logiken" du förespråkar är det nog bara du och dina meningsfränder som begriper så på och anser är logisk! Dålig logik och dåliga svar är det du som har stått för!

4. Du tillhör väl en grupp! Gruppen ateister! Eller är du så förvirrad så du har glömt bort vad du själv skriver om?

5. Jag har klargjort att jag vill inte fortsätta diskutera!
Varför fortsätter du att posta inlägg till mig? Vad lider du av?
Citera
2019-07-17, 18:06
Medlem
Citat:
1. Jag har aldrig " frågat " något om Big Bang! Det är du/ni som hela tiden diskuterar i en cirkel utan att märka det själva!

Men här säger du emot dig själv! Du hävdar att du inte ägnar dig åt personangrepp, ändå gör du det några rader längre ner!

3. Ja språk är viktigt men att bråka om semantik är bara korkat! Den s.k " logiken" du förespråkar är det nog bara du och dina meningsfränder som begriper så på och anser är logisk! Dålig logik och dåliga svar är det du som har stått för!

4. Du tillhör väl en grupp! Gruppen ateister! Eller är du så förvirrad så du har glömt bort vad du själv skriver om?

Än en gång, varför måste du sätta en etikett, är alla ateister som inte har en tro?
Citera
2019-07-17, 18:09
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Än en gång, varför måste du sätta en etikett, är alla ateister som inte har en tro?

Jag tänker inte fortsätta att diskutera det!

Vilken del av detta är det ni ateisttroll inte förstår?!
Citera
2019-07-17, 18:10
Medlem
Citat:

1.Kolla dina inlägg kring 13.00-tiden igår. Du tar upp Big Bang och universums uppkomst väldigt ofta.

2. Nej, att påpeka att dina argument är ologisk är inte ett personangrepp.

4. Nej, vi är ingen grupp. ( på det sätt du beskrivit )

5. Men varför diskuterar du då, om du inte vill?
Citera
2019-07-17, 18:14
Medlem
Citat:
Jag tänker inte fortsätta att diskutera det!

Vilken del av detta är det ni ateisttroll inte förstår?!

Vad är problemet, en enkel fråga, varför måste allting ha en etikett på sig?
Förstår att osäkra troende måste ha vägvisning, samt för att kunna definiera andra så måste det finnas en benämning?
Citera
2019-07-17, 18:18
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
1.Kolla dina inlägg kring 13.00-tiden igår. Du tar upp Big Bang och universums uppkomst väldigt ofta.

2. Nej, att påpeka att dina argument är ologisk är inte ett personangrepp.

4. Nej, vi är ingen grupp. ( på det sätt du beskrivit )

5. Men varför diskuterar du då, om du inte vill?

1. Ja men sen efter att jag nämnde det en gång så har ni tagit upp Big Bang 100 gånger! Vilka är det då som har tjatat mest om det?

2. Jo det är personangrepp när du skriver saker som,: " Dålig logik m.m" Dessutom är det bara din subjektiva åsikt och helt irrelevant.

3. Du har ingen punkt tre! Men det har jag! Jo ni utgör gruppen ateister/troll!

4. Jag svarar bara! Varför fortsätter du skriva? Diskussionen är över! Så varför envisas du med att fortsätta skriva?
Citera
2019-07-17, 18:20
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vad är problemet, en enkel fråga, varför måste allting ha en etikett på sig?
Förstår att osäkra troende måste ha vägvisning, samt för att kunna definiera andra så måste det finnas en benämning?

Förstår att osäkra ateister inte kan sluta att posta inlägg!

Det är reptilhjärnan hos er!
Citera
2019-07-17, 18:22
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Ateister är deduktiva och har inte kontakt med sitt högre medvetande. De befinner sig på den vänstra delen av hjärnhalvan och inte på Jesus sida - den högra. Intuition är Guds röst, har med intelligens att göra samt förmågan att kunna frångå sitt egos tidigare erfarenheter. Deduktiva människor som är indoktrinerade i en stor fet lögn, ja, jag vet inte hur ni ska komma ur Satans lögn. Ni är ju styrda av rädsla och lägger er tillit till auktoriteter som makten filtrerat fram till världsbefolkningen.
Citat:
Förstår att osäkra ateister inte kan sluta att posta inlägg!

Det är reptilhjärnan hos er!
Du är ett nytt ansikte på Forumet, det brukar bli ett elddop för sådana. Se det som en ”nollning” när studenter börjar på Universitetet.
Senast redigerad av Yttrandefriheten 2019-07-17 kl. 18:26.
Citera
2019-07-17, 18:25
Medlem
Citat:
1. Ja men sen efter att jag nämnde det en gång så har ni tagit upp Big Bang 100 gånger! Vilka är det då som har tjatat mest om det?

2. Jo det är personangrepp när du skriver saker som,: " Dålig logik m.m" Dessutom är det bara din subjektiva åsikt och helt irrelevant.

3. Du har ingen punkt tre! Men det har jag! Jo ni utgör gruppen ateister/troll!

4. Jag svarar bara! Varför fortsätter du skriva? Diskussionen är över! Så varför envisas du med att fortsätta skriva?
1. Fortfarande du. Jag har bett dig tagit upp de andra problemen du påstår att du har. Men du ”vill” inte.
2. Japp, dålig logik. Jag visade igår hur det kan gå om man anser att allt som inte är ”bevisat till 100 procent” är likvärdiga teorier, ideer och åsikter. Det kan leda till vilken tro som helst, förutom inom matematik.
3. Ja, på sätt och viss. Men vi agerar inte som grupp, som du påstod.
4. Det är därför jag är på detta forum. Du verkar mer ha tvångstankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in