Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Skitsnack som vanligt! Det är ni som ljuger!
Fysiker!
Och jag har ett medlemskap i Kalle-Ankas Klubb!

"ni"? Du kan säga du till mig. Vi fysiker är som regel inte särskilt formella. Men grattis till medlemskapet, det var säkert en rejäl utmaning för dig.
Lite osäker på vad Topic är egentligen... Men ingen forskare påstår att de sitter de på den slutgiltiga sanningen. Det är t o m ett krav att vetenskapliga teorier ska vara
falsifierbara. Dvs att det måste vara möjligt att göra något experiment eller annan observation som testar någon viktig förutsägelse från teorin, och som OM resultatet inte stämmer med teorin ikullkastar denna. PLUS att teorin förstås även måste ha evidens som talar för den. Inte bevisar den, för det går inte, det är ju alltid möjligt att det finns någon annan ännu bättre förklaring.
Så JA, det finns alltid utrymme för att tvivla på vetenskapliga teorier. Men just denna ständiga skepsis från ffa forskarna själva är ju också vetenskapens ENORMA framgångskoncept. Just detta att ALLTID utmana och testa tidigare teorier och resultat och ALLTID jaga efter något ännu bättre och exaktare.
Därför tror jag väldigt mycket på vetenskap.
Vilket btw har precis NOLL med religion eller ateism att göra. Finns ju många forskare som är religiösa.
Varför tror du som du tror? Vad har DU för metod för att förbättra din förståelse, som är bättre än vetenskap, med dess kreativitet och systematik och experiment och observationer och ständiga utvärderingar?
Vad har du som är bättre?