Citat:
Like etter at forsvinningen ble kjent i januar, uttalte Holden noe sånt som at familien valgte å ikke betale etter råd fra politiet.
Et manipulerende utsagn. Det antyder at familien (TH) forsøkte å involvere politiet mest mulig, og å skyve mest mulig ansvar over på politiet.
Familien (TH) kunne og burde ha nektet å uttale seg om de hadde betalt noe til kidnapperne eller ikke. Enda et eksempel på at for mye informasjon har blitt delt. Sannsynligvis for å øke troverdigheten til kidnappingshistorien, men jeg mener det har hatt motsatt effekt. Dekkhistorien ville hatt en smule mer troverdighet, om Holden hadde tiet om manglende pengebetaling.
Familien, politiet og pressen, alle skal manipuleres til å tro at det finnes kidnappere. Utrivelig.
Et manipulerende utsagn. Det antyder at familien (TH) forsøkte å involvere politiet mest mulig, og å skyve mest mulig ansvar over på politiet.
Familien (TH) kunne og burde ha nektet å uttale seg om de hadde betalt noe til kidnapperne eller ikke. Enda et eksempel på at for mye informasjon har blitt delt. Sannsynligvis for å øke troverdigheten til kidnappingshistorien, men jeg mener det har hatt motsatt effekt. Dekkhistorien ville hatt en smule mer troverdighet, om Holden hadde tiet om manglende pengebetaling.
Familien, politiet og pressen, alle skal manipuleres til å tro at det finnes kidnappere. Utrivelig.
Jeg reagerte også på det. Men husker at jeg tenkte det var viktig for familien å nå ut med at de hadde fått råd om dette, følelsesmessig. Vi må huske på at de er flere. Hvis det viser seg å være tragedien politiet hinter til, så tror jeg barn, barnebarn og mange rundt vil oppleve det som et stort sjokk. Det må være nærmest umulig å ta inn. Jeg tenker mye på familiene rundt sånt. Spesielt fedre og mødre, hvis deres barn begår grusomme handlinger. Det har vært og er lite støtteapparat rundt dem i ettertid av tragediene.
Men over til saken; i lys av det vi vet nå, så leser jeg artikler og ser pressekonferansene med litt andre øyne og ører. Og distansen mellom Holden og politiet er tydelig. Hvem kommer først på banen tror du?