2019-07-17, 13:24
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Ändå kan straffet bli strax över 6 år.

Sjukt.

Hur kan det vara så? Hur kan folk bara tycka att det är okej, varör görs inget? Tänk om någon rånmördar ditt barn och du sitter i rätten med den personen. Sedan efter några år så stöter du på samma person när du är ute och går på stan eller i kön när du är ute och handlar.
Citera
2019-07-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Förortskillar/gängfolk brukar inte springa runt med brudar och begå brott.

Jag har tre alternativ:

1. Marockanska gatubarn, tillsammans med svensk tjej.

2. White trash svenskar/pundare.

3. Romer från sydliga breddgrader.

Polisen har sagt att de gripna är dömda för mindre allvarliga brott tidigare. Det gör att alt 1 är mindre sannolikt.
Jag satsar mina pengar på blattar från förorten och tjejen svensk.
Citera
2019-07-17, 13:26
Bannlyst
Så sjukt onödigt!

Hoppas de alla åker in på livstid. Skulle det varit i Iran eller Saudi Arabien skulle man hängt alla tre.

På SVT står det att det är en 18-årig man.

Någon som vet vem den avlidne är? Och vilka gärningsmännen är?
Citera
2019-07-17, 13:29
Medlem
kalkryggars avatar
Här i denna artikeln tyder det på att det var ett pundar-mord som begicks.

Citat:
Båda de två misstänkta männen är dömda vid ett antal tillfällen i Göteborgs tingsrätt, mest för mindre narkotikabrott ...

Citat:
De sociala myndigheterna har fattat beslut om omhändertagande mot den ene av de unga männen och tidigare även mot den unga kvinnan.

Citat:
Enligt den begäran om offentlig försvarare som kommit in till tingsrätten är två av de misstänkta alltjämt mycket drogpåverkade.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ung-man-knivskuren-till-d%C3%B6ds-tre-personer-gripna-1.16336069

Det är det där jävla *blazandet* som pundarna tycker är så coolt som förmodligen ligger bakom att en persons liv avslutades inatt.

Kan det bli så att mördarna får ett mildare straff eftersom dom var pundade vid mordet?

Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Om tjejen är 17 så kommer hon överlämnas till sociala myndigheter

Hon kommer i princip gå fri då är vad du säger?
Citera
2019-07-17, 13:30
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ung-man-knivskuren-till-d%C3%B6ds-tre-personer-gripna-1.16336069

Det är det där jävla *blazandet* som pundarna tycker är så coolt som förmodligen ligger bakom att en persons liv avslutades inatt.

Kan det bli så att mördarna får ett mildare straff eftersom dom var pundade vid mordet?

Blir nog ungdomsanstalt några år
Citera
2019-07-17, 13:31
Medlem
Torsuss avatar
Det som slår mig är att gärningsmännen kan ha härjat i flera år och kan mycket väl vara kända av polisen sedan länge men aldrig fått några större straff.
Nu hade de "oturen" att ett brottsoffer dog och att de greps.

Nu lär ju straffet bli lite hårdare...

Sedan tror jag att rånbytet var underordnat; det primära var att förnedra
Citera
2019-07-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Haha, du verkar aldrig rökt på. Isf skulle du veta att man INTE blir spec våldsam av att puffa lite. Säkerligen annat inblandat här. Säkerligen snabba fula skor..
Citera
2019-07-17, 13:35
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men i detta fall är det maximala straffet 14 år. Sedan givetvis minus en tredjedel. Så 9 år och några mån kan det som längst bli i fängelse.
Om det klassas som mord vill säga.

Den chansen är noll! Låg chans att det ens går som dråp. Grov misshandel och vållande till annans död lär det bli. Gärningsmannen kommer att vara ute och begå nya brott om några år. Så sjukt är Sverige!
Citera
2019-07-17, 13:38
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det som slår mig är att gärningsmännen kan ha härjat i flera år och kan mycket väl vara kända av polisen sedan länge men aldrig fått några större straff.
Nu hade de "oturen" att ett brottsoffer dog och att de greps.

Nu lär ju straffet bli lite hårdare...

Sedan tror jag att rånbytet var underordnat; det primära var att förnedra

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/en-skadad-vid-personr%C3%A5n-1.13008012

https://www.expressen.se/gt/sju-tonaringar-anhallna-for-ranvag/
Citera
2019-07-17, 13:42
Medlem
Nordafrikanska gatubarn, hazarer eller WT-tjackisar tippar jag på.

Och nej, GM är INTE medelklasstoners vilken jävla supertomte som nu trodde det var blazare...
Citera
2019-07-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurre-spratt
Ja, de blev friade för att en inkompetent åklagare inte kunde bevisa att barnet mördats. Tyvärr så pekade jag på fel fall då detta var det som jag avsåg: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0aR8A/dodade-sin-bebis--far-skadestand-for-lidande

Som sagt.
En dum åklagare som inte gjort sitt jobb.
Som jag skrivit, förutsatt att åklagaren gör sitt jobb, och andra gärningsmän utesluts, ska inte ovanstående ske.
Det går att åtala. I det du länkar säger åklagaren att det inte gick. Man behöver bara göra på rätt sätt.
Citera
2019-07-17, 13:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Den chansen är noll! Låg chans att det ens går som dråp. Grov misshandel och vållande till annans död lär det bli. Gärningsmannen kommer att vara ute och begå nya brott om några år. Så sjukt är Sverige!

Tycker du överdriver. Både rånmordet 2009 och 2010 (båda i Göteborg) rubricerades som just mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in