2019-07-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
De båda killarna ser definitivt ut som resande slödder. "Vita" negrar, den här "gangster rappen" har många oskyldiga människors liv på sitt samvete.
Så nu när vita begår brott är de vita negrer ?ni är ju ändå för sanslösa!
Citera
2019-07-18, 17:32
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Tre skräpmänniskor uppfostrade av ännu smutsigare människor tog livet av en grabb och har för alltid förstört två föräldrar och syskons liv.

Ni som hävdar att alla människor är lika värda, gå och lägg er. De råttorna och deras familjer är noll värda och borde samtliga avrättas omedelbart.

"Tre"? Uppenbart att tjejen "bara" varit i fel sällskap. Säger inte att Tindra är oskyldig, men det är väl uppenbart att det är killarna som initierat våld och knivskärning? Hon var troligtvis med på stölden av mobilen, men inte våldet..

Hon verkar dock inte vara Guds bästa barn, Tindra kan säkert ljuga, stjäla och och välkomna ohälsosamt mycket kuk i sina kroppsöppningar, men dödligt våldsam lär hon inte vara, det är grabbarna(albino-negrerna) som är ansvariga för mordet..
Senast redigerad av Belavia 2019-07-18 kl. 17:39.
Citera
2019-07-18, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
"Tre"? Uppenbart att tjejen "bara" varit i fel sällskap. Säger inte att Tindra är oskyldig, men det är väl uppenbart att det är killarna som initierat våld och knivskärning? Hon var troligtvis med på stölden av mobilen, men inte våldet..

Hon verkar dock inte vara Guds bästa barn, Tindra kan säkert ljuga, stjäla och och välkomna ohälsosamt mycket kuk i sina kroppsöppningar, men dödligt våldsam lär hon inte vara, det är grabbarna(albino-negrerna) som är ansvariga för mordet..

I USA hade hon dömts ungefär lika som killarna, som sig bör. Hon vet vad killarna är kapabla till och hänger med på rån. Hon bör hängas i närmsta lyktstolpe.
Citera
2019-07-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jen1n1
Du jag kan säga att jag var väll som hon Tindra i min ungdom, hängde ute med dom "coola" gjorde massa bus, dricka och ta droger. Kan säga dig såhär att min mamma rent ut sagt drog mig från centrum med våld om det krävdes. Och gav mig verkligen "livets hårda skola" när jag kom hem. Är det den utvägen som krävs för att inte låta sina barn hamna i den situationen, så tycker jag det är rätt. Jag lärde mig som sagt den hårda vägen och det är jag glad för idag då jag inte lyckats bli inblandad i något mord iallafall. Mitt destruktiva beteende hjälpte min mamma mig ur och så ska ens föräldrar göra. Så jo familj har en otroligt stor roll i vad ens ungar gör ute 2 på natten, har man inte koll på vad ens barn gör då händer sånt här

Så är det helt rätt. Som det står skrivet "Vänj den unge vid den väg han ska vandra,
så viker han inte av från den när han blir gammal." (Ords 22:6).

Varför läser jag ens allt som skrivs här? Så mycket förakt emot invandrare.
Citera
2019-07-18, 17:52
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Så nu när vita begår brott är de vita negrer ?ni är ju ändå för sanslösa!

Varken T*bias eller Vi*tor ser ut som etniska svenskar.

Det stod väl till och med på VLs Instagram eller nåt att han var från Spanien.

De har förmodligen utländska pappor.
Citera
2019-07-18, 18:05
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
+1 för fantasin iaf.

Ska vi dra det så långt att det personliga ansvaret i inte gäller längre? Det var regeringen som mördade 18-åringen såklart.

Det är mycket tragiskt, men sånt händer. Jag hoppas att denna trio döms så hårt som möjligt med dom lagar vi har.
Jag tycker med att det kanske kommer kunna framstå som futtigt.

Fantasi? Har du någonsin hängt kring den här typen av drägg? Eftersom dom är fullständigt obegåvade finns inget utrymme för självreflektioner. Det finns inget elaborerat vid den här typen av brott, det handlar bara om små flöddrade horungar enbart kommer vara en belastning livet ut.

Som tur är lyckas en del av den här sorten dö av överdoser relativt tidigt även om det är en klen tröst för dem drabbade. Det är upp till staten att hålla den här typen av skitmänniskor borta från produktiva nettogivare, så ser samhällskontraktet ut men är fullständigt satt ur spel.

Vi får återkomma om några månader och se om mitt utlägg var en fantasi.

Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Det är inte bara bostadsrätter runt Linne och Haga, finns en många hyresrätter med både privata och kommunala hyresvärdar.

Japp. Det jag menade är att Haga inte är så "fancy" som vissa tidigare här verkar tro även om det ligger centralt. En bra tumregel när det kommer till Göteborg är att du skall undvika områden där spårvagnar när det kommer till boende.
Citera
2019-07-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Att GM är tvättäkta whiggers är väl så uppenbart att det knappt behöver diskuteras.
Precis !dags att sluta diskutera vilket land gms farfars farfar ev kommer ifrån och gå On topic alltså diskutera brottet .
Citera
2019-07-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Den där invandrar-gangster-rappen som någon hade på sin facebook tycker jag är jätteläskigt. Det kan väl bara vara unga kriminella som influeras av såna videos?

Det var väntat de lyssnar på "gangster rap". För personer som detta, svagbegåvade knarkare så är det en livsfarlig kombination. Jag vill hävda med 100% säkerhet att deras val av musik har bidragit till att de blev mördare.

"Gangster rapen" glorifierar kriminalitet och våld och är mycket farlig.
Citera
2019-07-18, 18:13
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jen1n1
Du jag kan säga att jag var väll som hon Tindra i min ungdom, hängde ute med dom "coola" gjorde massa bus, dricka och ta droger. Kan säga dig såhär att min mamma rent ut sagt drog mig från centrum med våld om det krävdes. Och gav mig verkligen "livets hårda skola" när jag kom hem. Är det den utvägen som krävs för att inte låta sina barn hamna i den situationen, så tycker jag det är rätt. Jag lärde mig som sagt den hårda vägen och det är jag glad för idag då jag inte lyckats bli inblandad i något mord iallafall. Mitt destruktiva beteende hjälpte min mamma mig ur och så ska ens föräldrar göra. Så jo familj har en otroligt stor roll i vad ens ungar gör ute 2 på natten, har man inte koll på vad ens barn gör då händer sånt här

Jag håller helt med dig, om föräldrarna tog lite jävla ansvar över sina barn skulle världen se bättre ut!

Oftast är respekten till den egna föräldern mycket större än andra vuxna.
Så inför straff till föräldrarna, så slutar ungarna begå brotten!
Vem vill skicka sina päron till kåken?
Citera
2019-07-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Precis !dags att sluta diskutera vilket land gms farfars farfar ev kommer ifrån och gå On topic alltså diskutera brottet .

Med den bevisning som finns så är de redan dömda. Straffet kommer inte bli vad jag och många andra hoppas på dock. Domstolen kommer hitta massa förmildrande omständigheter för att ge ett "humant" straff. Allt i sann vänsterandra, dalta med brottslingar.
Citera
2019-07-18, 18:22
Medlem
Straffet för brott mot knivlagen kan skärpas, säger justitieminister Morgan Johansson (S) under en pressträff på torsdagen. Pga av det senaste rånmordet då det var en KNIV som mördade. Nu fokuserar vi återigen på ett materiellt objekt som får skulden för brottet. Personen som mördade då? ähh.....Nu pratar vi knivar som är farliga.....

Hur många åker fast för knivlagen då?

Andelen knivbrott där en misstänkt kan knytas till brottet är mycket hög jämfört med andra brott, närmare två tredjedelar av brotten leder till en så kallad personuppklaring. Det hänger ihop med att polisen ofta griper den misstänkta personen på bar gärning. Knivbrott upptäcks ofta i samband med hotfulla situationer eller vid misshandelsfall.

Under 2000-talet har kniv använts vid i genomsnitt drygt 40 procent av samtliga fall av dödligt

Så då är inte kniven själva problemet utan förövaren......om 75% av alla som knivskär andra åker fast.

Vad betyder ens knivlagen?

att du inte får bära stilett kniv om du är under 21 år och inga knivar på skolområden eller på allmänplats om du har tänk att mörda någon men annars är det tydligen okej....

https://lagen.nu/1988:254

Varför inte fokusera på öka strafflagstiftningen för brott som begås på allmän plats?
Citera
2019-07-18, 18:22
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Det hör ju inte hit mer än som allmänt skvaller eftersom han inte var med. Systern ser ju mest ut som många bloggerskor, Färgat hår, nopprade och målade ögonbryn. Dock ser åtminstone inte jag några silicon läppar och bröst.

Skulle vi gå på hårfärg så finns det ju även riksdagsmän med hår i svart. Men det kan tas i en annan tråd

Att åtminstone två av tre gärningsmän har delvis utländskt påbrå är i högsta grad relevant. I synnerhet som det är fullt med raljerande ”antirasister” i tråden.

Än mer relevant är det att förövarna har en oproportionerligt stor andel utomeuropeiska namn bland sina FB-vänner. Alla som har hjärnan i något så när behåll, vet att det här inte är ett svenskt beteende. Stöter du ihop med raggar-Bengt och hans gäng från Ludvika på en dålig kväll, kanske du får en snyting om du har otur men de kommer inte att knivmörda dig pga din jacka eller telefon.

Det här dådet bär mångkulturens fulla prägel. Den som inte ser det är blind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in