2019-07-17, 12:26
Medlem
Det är infantilt att tro på skrifternas gudar.
Läser man bibeln och koranen är det både omöjliga saker men framförallt ondskefulla, påhittade monster till gudar.

Det är helt okej att inte ha svar på allt.
Vi människor varken ska eller kan svara på alla existensiella frågor.
Det är bara att acceptera.
Sedan kan man bära olika förhoppningar men tror man på det som står i bibeln resp koranen är man faktiskt att betrakta som svagsint.

Det är fullständigt okej att omfamna och acceptera okunskap gällande livets, universums och dödens omöjliga men intressanta frågor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Så du återgår till att prata om Big Bang nu ja! När personangrepp inte fungerar då återgår du till trötta cirkelargument!
Vet du vad ett cirkelargument är? Och jag nämnde inte ens BB, så sluta ljug.
Varför vill du inte svara på frågan?
Citera
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag gav tydliga exempel på hur din logik var fel igår. Du kunde aldrig besvara detta, utan påpekade bara att det var OT. Vilket det inte var. Att använda någons logik emot dem själv är en väldigt bra metod. Men bara om man vill lära sig någonting.

Enligt din bedömning så var det så ja! Men inte enligt min. Vilket storhetsvansinne du måste lida av om du tror att du sitter inne med någon allsmäktig sanning! Det gör du inte.
Citera
2019-07-17, 12:28
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Vet du vad ett cirkelargument är? Och jag nämnde inte ens BB, så sluta ljug.
Varför vill du inte svara på frågan?

Varför ska jag lyssna på dig? Varför ska jag svara på dina frågor? Detta är inget förhör! Jag svarar inte inför dig eller någon annan här i tråden!
Citera
2019-07-17, 12:29
Medlem
Citat:
Enligt din bedömning så var det så ja! Men inte enligt min. Vilket storhetsvansinne du måste lida av om du tror att du sitter inne med någon allsmäktig sanning! Det gör du inte.
Där håller jag med. Jag sitter absolut inte inne på någon allsmäktig sanning.
Och jag visade med logik hur din metod felade och kunde leda till vilken tro som helst.
Citera
2019-07-17, 12:30
Medlem
Citat:
Varför ska jag lyssna på dig? Varför ska jag svara på dina frågor? Detta är inget förhör! Jag svarar inte inför dig eller någon annan här i tråden!
Ok, då vet jag. Vi hörs.
Citera
2019-07-17, 12:31
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ja, en av mina brister. Jag ger inte upp, även när jag borde.
Jag blir som ett barn och vill att andra ska förstå. Det kan också bottna i att om min logik var uppåt väggarna så skulle jag vilja att någon påpekar detta för mig. Även om det kan vara genant till en början.

Att du fortsätter att stånga pannan blodig mot väggen lär inte leda någonvart! Att du tycker att min logik är uppåt väggarna är din åsikt! Jag tycker din logik är under isen! Det är min åsikt.

Du sitter som sagt inte inne med någon sanning.
Citera
2019-07-17, 12:34
Medlem
UncelDolans avatar
Citat:
Förstår inte varför du lägger dig i överhuvudtaget? Du har ingenting att tillföra debatten utom idioti.

Citat:
Varför ska jag lyssna på dig? Varför ska jag svara på dina frågor? Jag svarar inte inför dig eller någon annan här i tråden!

Citat:
Ja, en av mina brister. Jag ger inte upp, även när jag borde.
Jag blir som ett barn och vill att andra ska förstå. Det kan också bottna i att om min logik var uppåt väggarna så skulle jag vilja att någon påpekar detta för mig. Även om det kan vara genant till en början.

En fin brist i så fall.
Citera
2019-07-17, 12:36
Medlem
Citat:
Har inte sagt att jag har något alternativ. Det är lite grann det tro handlar om vet du!
Nå nu är de flesta fysiker och astronomer överens om big bang och jag godtar deras vy.
Skulle de ha fel så godtar de det och fortsätter att forska, en religiös ändrar sig aldrig.
Citera
2019-07-17, 12:40
Medlem
Citat:
Skitsnack! Det enda ni kan älta om är Big Bang och den håller inte! Finns inga tillräckliga trovärdiga bevis för det! Big Bang är verkligen er tutte!

Var har JAG ältat om Big Bang?? När du inte förstår vad jag menar börjar du påstå saker som inte stämmer????
Citera
2019-07-17, 13:47
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Var har JAG ältat om Big Bang?? När du inte förstår vad jag menar börjar du påstå saker som inte stämmer????

Inte bara du utan även dina meningsfränder i tråden har bara det argument!
Citera
2019-07-17, 13:49
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Nå nu är de flesta fysiker och astronomer överens om big bang och jag godtar deras vy.
Skulle de ha fel så godtar de det och fortsätter att forska, en religiös ändrar sig aldrig.

Kul för dig att du godtar det! Sen är det knappast " de flesta forskare och fysiker " som är överens om det!

Finns många som inte köper det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in