2019-07-17, 10:56
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Han trodde väl inte att han skulle bli slaktad.

Han kanske till och med gjorde motstånd och det är dumt om man inte är Mike Tyson
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Syltryggade svenskar identifieras lätt på kroppshållning och gångstil, piece of cake!

Låt dig aldrig inledas till någon diskussion, första slaget och du har vunnit halvt!

Lita på instinkten!

Så vann han som dog då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Väldigt dumt gjort av offret att inte lämna ifrån sig sina saker så tänk på det i fortsättningen att det är inte värt att hamna på bårhuset för materiella saker och lite pengar.

Fast vad är det du säger? Att hans blod skulle spillas pga hans ägodelar för att han motsätter sig att lämna över dem? Och att han blir mördad är sitt egna fel? Det är ingen annans fel än 3 inkompetenta missavlade personer som tar sig an rätten att kallblodigt leka gud mörda honom för det. Må denna stackaren vila i frid 🙏🏽
Citera
2019-07-17, 10:57
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Väldigt dumt gjort av offret att inte lämna ifrån sig sina saker så tänk på det i fortsättningen att det är inte värt att hamna på bårhuset för materiella saker och lite pengar.

Ja just. Klart att det är offrets fel att han är död.
Citera
2019-07-17, 10:57
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:

Jaha så man ska acceptera att bli rånad och i värsta fall mördad? Är det den modellen vårt land ska ha?
Citera
2019-07-17, 10:58
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Läste jag rätt att sociala myndigheter tagit hand om dom? Va fan skall dom inte sitta i häkte? Vad är det frågan om?

Högst oklart. Med tanke på sammanhanget så tänker jag att GP menar att både den ena mannen och kvinnan blivit omhändertagna tidigare, eftersom det står i samband med att deras tidigare brottslighet beskrivs.

Citat:
Dömda tidigare
De tre rånarna, samtliga i 20-årsåldern, är i nuläget alla misstänka för mord.

Båda de två misstänkta männen är dömda vid ett antal tillfällen i Göteborgs tingsrätt, mest för mindre narkotikabrott men även för tillgreppsbrott och hot mot tjänsteman.

De senaste domarna är nyligen avkunnade.

De sociala myndigheterna har fattat beslut om omhändertagande mot den ene av de unga männen och tidigare även mot den unga kvinnan.
Citera
2019-07-17, 10:59
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Så vann han som dog då?
Gjorde han som jag sa?
Citera
2019-07-17, 10:59
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja just. Klart att det är offrets fel att han är död.

Fan är du dum eller har jag sagt att det är offrets fel? Sade bara att det är dumt att inte lämna ifrån sig sina saker vid ett rån om man vill slippa risken att hamna på bårhuset. Men men alla får väl agera som dom vill men dumt är det i mina ögon.
Citera
2019-07-17, 11:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Om GM:

Låter som tjackisar. Omhändertagandena som de sociala myndigheterna fattat beslut om, kan det vara LVM tro?

Källa

Unga idag knarkar tramadol och röker på. Gärna benzo oxå. Oavsett hoppas jag på lvm å sen fängelse sen utvisning om MGM är migranter.
Citera
2019-07-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegalizeSweeden
Tycker väl inte riktigt Backaplan är så centralt som det låter, med tanke på att det ligger på Hisingen, men pack finns det allt där
Det spelar ingen roll vad du "tycker"

Centrala Kil är centrala kil lika mycket som Nordstan är Centrum för Göteborg och Backaplan är Centrum för Hisingen. En ganska odiskutabel ickefråga särskilt i det här sammanhanget då det viktiga bara är att alla ska förstå viket område det handlar om. utan att peka ut exakt den kvadratmeter det hände på(För att underlätta utredning) eller kanske media inte visste det än.
Citera
2019-07-17, 11:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Gjorde han som jag sa?

Vet inte men du tycker väl att man ska slå första slaget och då var hälften vunnit och eftersom gm högg offret så kanske offret gjort motstånd och då högg gm offret.
Citera
2019-07-17, 11:05
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Inte längre, nu för tiden döms alla för att ha agerat i samförstånd efter Lindomefallet. Vad som lär hävdas i rätten var att de bara ville råna och ej ha ihjäl killen och därmed dömas för grovt vållande till annans död, och grovt rån. Oavsett +8 år för samtliga om de döms.

Citat:
Nja dom har mordvapnet plus att dom som greps hade stöldgodset på sig så vi kan nog vara säkra på att polisen har rätt personer och med dagens lagstiftning spelar det ingen roll vem som höll i kniven den lagen ändrades efter Lindome-fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Fel.
Finns känt rättsfall om just det för väldigt många år sen.
Nu för tiden används helt annan praxis och så länge åklagare åtalar enligt korrekta premisser blir de sannolikt alla dömda om det inte går att bevisa vem.

Har du ett enda exempel på ditt påstående?

Ni har fel. Här är ett exempel för bara något år sedan. Vill minnas att jag har sett liknande fall där alla har släppts fria.
https://omni.se/14-aringar-frias-for-mord-gar-inte-bevisa/a/XMgkr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in