2019-07-17, 09:00
Medlem
Inte för att jag tar någon tills försvar och är inte fan av artisten heller men jag tycker rätt ska vara rätt och här var det blattarna som gav sig först på honom.

Har ni sett svenska tjejer på kommentarsfältet och på gilla-maringarna på instagram som krigar för att försvara afghan blatten? Med tanke på att dessa afghaner har gått och tafsat på andra tjejer i röven.

Säg vad ni vill men det jag ser hur svenska tjejer försvarar afghanerna på instagram eller youtube får mig helt klart och tycka att svenska tjejer förtjänar att bli våldtagna eller tafsade på. Så snälla sluta tyck synd om svenska tjejer, ni som säger åhh blattarna våldtar eller tafsar på tjejer.
Citera
2019-07-17, 09:47
Medlem
jay.simpsons avatar
Förhoppningsvis leder detta till att utländska journalister riktiga journalister granskar svenskt rättsväsende. Svenska journalister går hand i hand med makten.
Citera
2019-07-17, 09:48
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Inte för att jag tar någon tills försvar och är inte fan av artisten heller men jag tycker rätt ska vara rätt och här var det blattarna som gav sig först på honom.

Har ni sett svenska tjejer på kommentarsfältet och på gilla-maringarna på instagram som krigar för att försvara afghan blatten? Med tanke på att dessa afghaner har gått och tafsat på andra tjejer i röven.

Säg vad ni vill men det jag ser hur svenska tjejer försvarar afghanerna på instagram eller youtube får mig helt klart och tycka att svenska tjejer förtjänar att bli våldtagna eller tafsade på. Så snälla sluta tyck synd om svenska tjejer, ni som säger åhh blattarna våldtar eller tafsar på tjejer.

Två fel gör inte ett rätt. Medborgargarden kan och ska inte ta över rättsväsendets ansvar.

Om du begår ett brott får jag sparka dig i ansiktet då?
Citera
2019-07-17, 09:50
Medlem
ursprungligens avatar
https://www.dn.se/kultur-noje/asap-rocky-anlitar-pr-byra-mycket-ovanligt-i-svenska-brottmal/

Citat:
ASAP Rockys amerikanska management har anlitat en svensk pr-firma, Assefa Communication. Byrån har inte själv haft kontakt med den häktade artisten, uppger byråns grundare Lili Assefa.

Vad består pr-arbetet av rent konkret?

– Det handlar mycket om att besvara frågor från medier och att förklara för ASAP Rockys team i USA vad som händer här i Sverige. Min roll är att vara förklarande och hjälpa till med de medieförfrågningar som kommer. Jag fungerar som en rådgivare för hans team, säger Lili Assefa.

Så ert mål är inte att försöka påverka rättsprocessen?

– Nej, absolut inte.

Vad vill ni då påverka? Handlar det mer om mediebilden av ASAP Rocky?

– Journalister ringer hela tiden och vill ha information och vi försöker dela med oss av fakta.

Har ni varit i kontakt med någon av de artister som har uttalat sitt stöd för ASAP Rocky?

– Nej. Det här är en världsstjärna som har ett jättestort team i USA. Min roll är att ta emot alla förfrågningar och att förklara för teamet i USA vad som händer här i Sverige, säger Lili Assefa.

Enligt Fredrik Wersäll, riksmarskalk och tidigare hovrättspresident, är det mycket ovanligt att en pr-firma kopplas in i ett brottmål.

– Jag har inte varit med om den situationen i ett svenskt fall någon gång förut. Jag har aldrig hört talas om det. Jag tror att svenska pr-firmor har så pass goda kunskaper om det konstitutionella systemet att de förstår att en domstol inte påverkas av pr, säger Fredrik Wersäll.

Det Lili Assefa säger i den här intervjun är djupt oroande:

1. Ingen på Assefa Communication har haft någon kontakt med ASAP Rocky.
2. De vill inte påverka.
3. De vill bara svara på frågor och "dela med sig av fakta."

Vad är det för typ av "fakta" de delar med sig av om de inte ens har talat med den kriminelle herr Mayers?

Har Lili Assefa dragit alla "fakta" de sprider direkt ur röven? Har de ens några källor? Är allt som Assefa Communications chefsideolog Per Schlingmann har hittat på för att skada sverigebilden den enda källan de har till de grovt överdrivna och hårt vinklade "fakta" de sprider?

Assefa Communication har nog lite mer frågor att svara på än vad den lama lismande journalisten på DN vågade fråga om.

Dock blir Lili Assefa för all framtid förknippad med smutskastningen av Sverige och hennes samröre med en kriminell före detta fängelsekund och crackförsäljare som antagligen bara ser henne som vilken hora i raden som helst han kan köpa för pengar.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-07-17 kl. 10:25.
Citera
2019-07-17, 09:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Två fel gör inte ett rätt. Medborgargarden kan och ska inte ta över rättsväsendets ansvar.

Om du begår ett brott får jag sparka dig i ansiktet då?
Hoppas du hamnar i ASAPs situation och vi får se hur du agerar.

F.ö. märkligt med alla dessa hazarer som stryker omkring i city, alla verkar vara lika långa, 1,68 typ.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2019-07-17 kl. 10:09.
Citera
2019-07-17, 10:39
Moderator
-Info-s avatar
Detta börjar bli stort därborta i USA:

Citat:
Kongressledamöter i USA kräver att ASAP Rocky släpps fri

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1ny7aW/politikerna-kraver-att-asap-rocky-slapps-fri
Citat:
Flera demokratiska kongressledamöter i USA kräver att ASAP Rocky släpps fri.

https://www.expressen.se/noje/politikernas-krav-slapp-asap-rocky/
Senast redigerad av -Info- 2019-07-17 kl. 10:42.
Citera
2019-07-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Mm, när man ser klippen så är det ju afghanen som kastar sina headset först. Skulle de träffat ögat på den usla livvakten skulle det vara väldigt AJ. Men som tur lyckades han täcka sig med armarna verkar det som.

Att bli förföljd är extremt obehagligt. Jag ser absolut inget problem med att man gjorde som man gjorde och sedan stack därifrån efter vad kan det ha varit 30 minuter?

Detta helgonförklarande som du beskriver det av muslimerna i Sverige, är just anledningen till att vansinnet fortsätter. Alla dessa brott som de begår när de tjuvar i matbutikerna eller tänder på bilar för att de ska bli "hörda", gruppmisshandlar vakter, eller kastar stenar på poliser är ju just för att politikerna inte har slagit hårt från början.

Jag tycker Sverige är ett extremt sjukt land. Mycket, mycket sjukt. Till och med Sverigedemokraterna är för milda, även om de till en viss del kanske kan stå för en bit av av lösningen på alla problem Sverige har idag.

Det som behövs är röster på AfS. Men det kommer nog ta väldigt lång tid, 8-12 år minst, innan de ens får 2-3 procent kanske.

Håller med dig..
Vad fan håller Sverige på med?
Nu börjar det att synas utåt också...
Citera
2019-07-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag får göra avbön. Jag experimenterade lite när jag irriterade mig på hur dåligt och genomskinligt PR-byrån agerade.

Det du kallar "tics" var också ett experiment. Genom att skriva ut firmans namn i tråden flera gånger brukar Flashback stiga raketartat i pageranking på Google. Dock är det uppenbart att PR-byrån antingen "köper bort" Flashback eller har andra kanaler till Google då pagerankingen bara gick upp till ungefär sidan tio på träffar på Google för en sökning på "Assefa Communication".

Nu verkar PR-byrån fått bort länkarna till den här tråden helt på Google vilket är anmärkningsvärt.

Jag tycker det Assefa Communication håller på med går att ifrågasätta då det inte känns helt legit.

Det glädjer mig att media tog över stafettpinnen nu och om jag bidrog till det aldrig så lite så får ni tacka användaren här i tråden som var en förläst akademiker i 50-årsåldern att döma av hans språkbruk och vokabulär som försökte spela ASAP Fan. Det var hans allt igenom klumpig agerande som fick mig att koppla ihop det hela.

Att han var ett troll betalat av Lili Assefa är det ingen tvekan om.

Nu kan vi återgå till att häckla ASAP Rocky.

Edit: Jag tyckte själv att det SD-blivna resonerandet om hur mycket stryk afghaner förtjänar inte tillförde tråden speciellt mycket läsvärt heller. Eller alla självsäkra slutsatser lättledda människor drar av några videosnuttar som Lili Assefa har redigerat ihop för att passa hennes tillrättalagda narrativ.

Och min åsikt att vi ska vara tacksamma att svensk lag gäller i Sverige även för hitresta oavsett om de är dollarmiljonärer eller flyktingar är helt igenom genuin.

Utan Afghaner på våra gator hade detta inte skett med största sannolikhet. Att en Nazist skulle ha provocerat ASAP på samma sätt är helt otänkbart.
Gillar inte rappare alls men Sverige måste ta fram skamkudden än en gång. Den börjar bli sliten.
Citera
2019-07-17, 10:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Utan Afghaner på våra gator hade detta inte skett med största sannolikhet. Att en Nazist skulle ha provocerat ASAP på samma sätt är helt otänkbart.
Gillar inte rappare alls men Sverige måste ta fram skamkudden än en gång. Den börjar bli sliten.

Idioter finns överallt, det spelar ingen roll vart de kommer ifrån.

Hade det inte varit en afghan så hade det mycket väl kunnat vara en finne eller varför inte en turist, bägge parter har gjort fel nu och det är bara dumt att försöka göra två fel till ett rätt.
Citera
2019-07-17, 11:06
Medlem
absolut-justices avatar
Svensk Skitkastning = SS.

Noterade att CNN körde en 4 år gammal nyhet igår som "världexclusive" rörande Assange-fallet, som klassas som "hitpeace", där alltid Bonnier via DN/Expressen synkar med demokraternas utskick i USA.
DN toppade liksom Expressen, idag kan man inte ens se någon artikel i ämnet, sen har Bonniers sen 10 år tillbaka kört med version A på nätet och version B på pappersutgåvorna.

Nu när ASAP är på tapeten är det samma visa igen och nu har de största politiska tungviktarna i Sverige plötsligt fått fullständig minnesförlust, se följande exempel gällande pr-byråer:

Citat:
– Jag har inte varit med om den situationen i ett svenskt fall någon gång förut. Jag har aldrig hört talas om det. Jag tror att svenska pr-firmor har så pass goda kunskaper om det konstitutionella systemet att de förstår att en domstol inte påverkas av pr, säger Fredrik Wersäll

https://www.dn.se/kultur-noje/asap-rocky-anlitar-pr-byra-mycket-ovanligt-i-svenska-brottmal/

Fakta är att Wersäll blev skogstokig år 2011 när Julian Assange anlitade PR-firman Ullman på liknande sätt, bevisen här trots att Bonnier storstädat på nätet i gamla artiklar i det ärendet:

https://www.ullmanpr.se/pr-byra/nyheter-och-press/nyheter---2011/2011---november/ullman-pr-hjalper-julian-assange.html

https://rixstep.com/1/20111117,00.shtml

Wersäll och jänkare kan kort beskrivas här:

Citat:
Apropå amerikansk påverkan: I ekots lördagsintervju den 29 april i år berättade Fredrik Wersäll, som idag är president i Svea hovrätt och som tidigare var rättschef på Justitiedepartementet:
– Jag minns ett möte på justitie där det kom en amerikansk delegation och höll något som nästan får sägas vara ett husförhör med oss där vi skulle redovisa vad vi hade gjort lagstiftningsmässigt, vilken beredskap vi hade, vilka aktioner vi hade tänkt göra för att se till att vi ringade in misstänkta terrorister och såg att de inte kunde utföra nya dåd. Det var tyckte jag en delvis skrämmande upplevelse och framför allt omtumlande. Jag hade inte föreställt mig att något sådant skulle kunna inträffa.

Källa: https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/49253-det-har-ar-vad-vi-vet-om-assange-cirkusen/

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
......
Det du kallar "tics" var också ett experiment. Genom att skriva ut firmans namn i tråden flera gånger brukar Flashback stiga raketartat i pageranking på Google. Dock är det uppenbart att PR-byrån antingen "köper bort" Flashback eller har andra kanaler till Google då pagerankingen bara gick upp till ungefär sidan tio på träffar på Google för en sökning på "Assefa Communication".

Nu verkar PR-byrån fått bort länkarna till den här tråden helt på Google vilket är anmärkningsvärt.

Nu kan vi återgå till att häckla ASAP Rocky.

Dejavu !!!

Du var alltså en av de som startade upp den falska gräsrotskampanjen mot Assange för några år sedan, du har just beskrivit turerna bakom kulisserna i hur det gick till, för er som vill veta mer så avslöjade Flashback detta fula trick och fick en egen tråd i ämnet:
(FB) Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet?(utbruten tråd/Mod)

Enda skillnaden är att man nu kan få bort länkar, T.ex Assangetråden är borttagen i google sökmotor efter div politiska turer.
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-17 kl. 11:24.
Citera
2019-07-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Mm, när man ser klippen så är det ju afghanen som kastar sina headset först. Skulle de träffat ögat på den usla livvakten skulle det vara väldigt AJ. Men som tur lyckades han täcka sig med armarna verkar det som.

.

Det du missar är klippet är klippt, ena sekunden står afghanen och pratar med dessa, sen plötsligt är afghanen och kastar sina lurar på vakten. Så det går icke att utesluta att afghanen var den som börja.
Citera
2019-07-17, 11:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Det du missar är klippet är klippt, ena sekunden står afghanen och pratar med dessa, sen plötsligt är afghanen och kastar sina lurar på vakten. Så det går icke att utesluta att afghanen var den som börja.

Klippen är klippta av PR-byrån för att passa deras syften och deras narrativ. Det är sorgligt att se hur många som inte fattar att de vilseleds av detta och tror "att de minsann sett i den klippta filmen hur det gick till!"

Blanda in lite SD-blivet resonerande och ett par afghaner i soppan så blir kortslutningen total.

Varför försöker inte folk tänka lite längre och bara aningen självständigt? Hur svårt ska det va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in