2019-07-16, 21:15
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Läs polisens uttalanden. Hon är totalt jävla sjuk i huvudet.
Dan Eliassons finaste Polis.
Citera
2019-07-16, 21:18
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Barn är inte straffmyndiga, så varför kommer polisen?

De åker väl hem med ungen till föräldrarna/målsmännen, som är straffansvariga för minderåriga. Sen blir det anmälan, soc.utredning, tvångsomhändertagande, ev. böter och straffpåföljd för föräldrarna.

Men Umm Hamza och Skråmobarnen lever och har hälsan nånstans i samma kommun...
Citera
2019-07-16, 21:24
Medlem
Svenska ungar har insett att ska man jävlas med överheten så ska man heila. Hade jag varit 15 år idag så hade jag och kompisarna tagit på oss integralhjälmar och kört hemorten runt och heilat hela dagarna. Jag blir inte förvånad ifall förotsungarna om fem år helt slutat elda bilar och i stället slentrianmässigt kör omkring och heilar. Vem fan bryr sig, frågar man i tråden. Voltaire sa: Vill du veta vem som verkligen bestämmer ska du ta reda på vem du aldrig får kritisera.

Varenda. Jävla. Gång.
Citera
2019-07-16, 21:25
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ungarna kanske visar hur högt deras jyckar kan hoppa. Trams av polisen.

Kom att tänka på Basil i Pang i bygget. Ze naziz, högerhand upp och Hitlermustasch med vänstern.
Eller visade hur djup snön är i Garmisch-Partenkirchen...
Citera
2019-07-16, 21:25
Medlem
Nimars avatar
Är det nån som har koll på vid vilken armvinkel man börjar bryta mot lagen? Jag vill ju helst vara en laglydig medborgare men ibland när man fäller ner solskyddet i bilen eller när man stänger ett parasol så känner man armen kommer otäckt nära dom vinklar man sett på tv.
Citera
2019-07-16, 21:27
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Exakt min reaktion också.

Om man vill vifta med händerna i en bergochdalbana men är så harig att man måste hålla i sig med ena handen så blir det väl med automatik något liknande en hitlerhälsning. Jag måste ändå erkänna att detta land bjuder på ständigt ny underhållning. Tyvärr vet jag inte tillräckligt mycket om historia för att kunna säga om detta tillstånd som Sverige befinner sig i är så unikt som det verkar eller om det är ett vanligt fenomen bland samhällen som passerat sitt bäst-före-datum.
Dom gör det för att det känns som att flyga. Dom gör inte åt sidorna för att inte bli av med armarna. Punkt
Citera
2019-07-16, 21:37
Medlem
Isnatts avatar
Tycker absolut inte att dom ska göra Hitlerhälsning!

Man ska stå upp när man gör den hälsningen.

Vi åkte alltid med arm eller armar uppe när jag var liten på nöjespark. Inte heilade vi, man bara gjorde så för att det skulle bli mer spännande.
Citera
2019-07-16, 21:43
Medlem
De är givetvis inte ute efter att jävlas eller ens provocera. Det är ett skämt och inget annat, de gör det för att sedan kunna skratta åt det på monitorn efteråt, det är allt. Det är dagens roliga grimaser. Vilket alla människor med normalt förstånd begriper, minoriteter eller ej.

Den enda folkgrupp som hetsas utav detta är bittra demokrati-föraktande vänsterpartister.
Citera
2019-07-16, 21:57
Medlem
Svinriks avatar
Inget straff är hårt nog för detta.
I brist på bättre så ska de stenas till döds på plats!
Man kan ta en avgift av de som får äran att utföra stenkastningen.
Win-win!
Citera
2019-07-16, 21:58
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Tycker absolut inte att dom ska göra Hitlerhälsning!

Man ska stå upp när man gör den hälsningen.

Vi åkte alltid med arm eller armar uppe när jag var liten på nöjespark. Inte heilade vi, man bara gjorde så för att det skulle bli mer spännande.
Hitlerjugend i sitt esse. Hoppas du lärt dig slå ihop hälarna vid vuxen ålder.
Citera
2019-07-16, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B71
SVT:

Att utföra en Hitlerhälsning är ett hatbrott och den som gör det kan dömas i domstol, förutsatt att man är straffmyndig.

Jag har väldigt svårt att tro att det står något i lagen, om att det är förbjudet att sträcka upp ena armen i luften med handen utsträckt. Det krävs troligen något mer för att det ska bedömas som en Hitlerhälsning, tex att man säger "sieg heil" eller "heil Hitler", eller att man tex står utanför en synagoga.
Men visa mig gärna dessa lagar, eller domar där någon dömts ENBART för att ha sträckt upp ena armen i luften med handen utsträckt.
Om sådana lagar eller domar finns, då är det lika med förtryck. Och det innebär då också att Hitler delvis styr alla människors kroppar från graven, och alltså har han då en enorm makt fortfarande över mänskligheten.
Citera
2019-07-16, 22:05
Medlem
megacoolmans avatar
Om det nu verkligen är så att de heilar, hur kan det bli hets mot folkgrupp?
De specificerar ju inte något hat mot en viss typ av människor. Vilken folkgrupp avses?

Nu vet vi ju att nazisterna inte gillade judar, men det fanns även andra folk som de hyste agg mot.
I Tyskland är just själva handlingen att utföra en hitlerhälsning olaglig, vilket kan ge fängelse.
Mig veterligen finns ingen sådan lag i Sverige.
Senast redigerad av megacoolman 2019-07-16 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in