2019-07-16, 19:07
Medlem
Avengerssons avatar
Det här kan bara hända i Sverige. OM man åker i en attraktion på Liseberg, håller upp båda händerna, får man en dubbel-hitlerhälsning då???
En annan sak som jag tycker är märkligt, HUR kan beteendet betyda att man är säker på att det görs en HITLERHÄLSNING, ska man inte automatiskt för över fingret mot läppen/under näsan med andra handen då bara för att visa mustaschen?

Det här landet går verkligen till överdrift med allting. Hur fan blev det så här?
Man kan ju för fan snart inte göra någonting utan att bli misstänkt för vad fan som helst, skrämmande!
Citera
2019-07-16, 19:08
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är det inte att dom håller i sig med en hand och inte vågar stäcka ut båda armar? Underhållande fenomen i vilket fall och en sjuk överreaktion. Fan, det rycker i armen nu och jag som hade glömt bort att det var staffbart med vissa rörelser. Dom får lägga ner HMF nu innan samhället går överstyr med lagar och kränkta människor överallt.

Det var länge straffbart i Sydafrika att hålla armen rak i vinkel snett uppåt och näven knuten! Finns det någon lista över hela världens förbjudna kroppsgester så man inte gör bort sig?
Citera
2019-07-16, 19:17
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
You Can't Make This Shit Up.

Exakt min reaktion också.

Om man vill vifta med händerna i en bergochdalbana men är så harig att man måste hålla i sig med ena handen så blir det väl med automatik något liknande en hitlerhälsning. Jag måste ändå erkänna att detta land bjuder på ständigt ny underhållning. Tyvärr vet jag inte tillräckligt mycket om historia för att kunna säga om detta tillstånd som Sverige befinner sig i är så unikt som det verkar eller om det är ett vanligt fenomen bland samhällen som passerat sitt bäst-före-datum.
Citera
2019-07-16, 19:18
Medlem
Myhr1s avatar
Klart har man en särskild grupp såsom demokrati- och hatbrottsgruppen som letar efter något särskilt så kommer man också hitta det. Letar man fel så upptäcker man dom annars spricker ju hela ens verksamhet.

Men det här är bara trams precis som Ok-tecknet.
Citera
2019-07-16, 19:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Exakt min reaktion också.

Om man vill vifta med händerna i en bergochdalbana men är så harig att man måste hålla i sig med ena handen så blir det väl med automatik något liknande en hitlerhälsning. Jag måste ändå erkänna att detta land bjuder på ständigt ny underhållning. Tyvärr vet jag inte tillräckligt mycket om historia för att kunna säga om detta tillstånd som Sverige befinner sig i är så unikt som det verkar eller om det är ett vanligt fenomen bland samhällen som passerat sitt bäst-före-datum.
Just detta viftandet har självklart förekommit i alla tider. Men det är först nu, när den skitnödiga PK-ängsligheten har slagit ut i full blom, som detta plötsligt blir ett "fruktansvärt" problem.
Samtidigt som polisen lägger våldtäktsutredningar på hög. Man tror knappt det är sant.
Någon måste ställas till ansvar för vansinnet.
Citera
2019-07-16, 19:30
Medlem
happilappis avatar
Barn är inte straffmyndiga, så varför kommer polisen?
Citera
2019-07-16, 19:31
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Mycket ska man höra innan öronen trillar av!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-heilar-ungdomar-i-akattraktionen-pa-liseberg

Sedan april i år har Liseberg noterat cirka 40 tillfällen då heilande personer fotograferats i deras attraktioner. I åtta fall hittills har det lett till polisanmälan.

– Att man gör Hitlerhälsningar i åkattraktioner är fruktansvärt. Det är hets mot folkgrupp, säger Andrea Hammar, förundersökningsledare för demokrati- och hatbrottsgruppen i polisområde Väst.

Nu fattar även barnen att nåt är fel i samhället, de hånar det pissnödiga godhetsfolket som får panik

Nu kör polisen på ärenden där barn heilar istället för knarkhandel, knivskärningar och äldrerån! Hallejula

Detta går inte. Ständig polisbevakning är det enda rätta vid varje åkattraktion där poliser informerar med lappar om vad som händer om armarna sträcks upp på ett felaktigt sätt.
Citera
2019-07-16, 19:33
Medlem
Vilket sinnessjukt storm i ett vattenglas. Snacka om i-landsproblem! Här ska tillkallas värdefulla polisresurser för tramsbrott, eller inte ens brott, utan minderåriga som skojar. Polisen kanske har massa resurser iaf, men styrs av inkompetens kanske?
Nåt liknande hände på sweden rock för 15 år sedan, varav några äldre killar så åt dom att kamma sig, och vips var problemet löst.
Ett uppförstorat victimless crime av värsta sort.
Citera
2019-07-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är det inte att dom håller i sig med en hand och inte vågar stäcka ut båda armar? Underhållande fenomen i vilket fall och en sjuk överreaktion. Fan, det rycker i armen nu och jag som hade glömt bort att det var staffbart med vissa rörelser. Dom får lägga ner HMF nu innan samhället går överstyr med lagar och kränkta människor överallt.
Så här har svenska barn gjort i alla tider 1970 gjorde jag no hands i trä banan
Citera
2019-07-16, 19:38
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Barn är inte straffmyndiga, så varför kommer polisen?
Precis men det är bäst att demokratihrupoen åker och pratar om det över en sockervadd så att vi inte får en våg av hitlerjugend till nästa val.. vänsterarm är okej.
Citera
2019-07-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashCordon
Löjligt. Heil Absurdistan!

Håller med det blir ju bara värre och värre.
Nyligen dömdes en 45 årig kvinna för att hon kritiserade talibaner. Gudrun sa ju att svenska män är talibaner gäller inte det?
Citera
2019-07-16, 19:43
Medlem
Skulle gissa på att det handlar om personer som heilat flera gånger i samma eller flera olika attraktioner och att dom märkt det. Kan knappast bara handla om att en person har råkat lyfta ena armen en gång.

Edit: Att heila, vadå hets mot folkgrupp? Vilken folkgrupp???? Har någon blivit dömd för att kallat Amerikaner nånting?? Typ att ALLA Amerikaner är feta grisar. Skulle jag kunna dömas för det?
Senast redigerad av Ollebolle1g 2019-07-16 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in