2019-07-16, 16:08
Medlem
ingen som kan nåt om platserna från Jönssonligan filmerna, Besökarna, Hassel, Mannen På Taket, Mannen Från Mallorca, I Lagens Namn, Skånska Mord, Trenter, Strul, Joker, Drömkåken, Repmånad, G- Som I Gemenskap, Månguden. hade varit roligt att få reda på var dessa är inspelade. hade varit bra med nån bild
Citera
2019-07-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy-seagal
ingen som kan nåt om platserna från Jönssonligan filmerna, Besökarna, Hassel, Mannen På Taket, Mannen Från Mallorca, I Lagens Namn, Skånska Mord, Trenter, Strul, Joker, Drömkåken, Repmånad, G- Som I Gemenskap, Månguden. hade varit roligt att få reda på var dessa är inspelade. hade varit bra med nån bild
Repmånad är inspelad på gamla S1 i Uppsala. De håller faktiskt på att spela in en serie på
min gata nu när jag skriver detta.
Citera
2019-07-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Repmånad är inspelad på gamla S1 i Uppsala. De håller faktiskt på att spela in en serie på
min gata nu när jag skriver detta.

tackar för svar. vet att Repmånad är inspelad där i Uppsala. men dem här Skogsscenerna, Bron, Golfbanan, Tågstationen, och platsen där dem festar och äter och butiken dem köper sprit. är det i Uppsala med? låter roligt med det andra vet du vad det är för serie dem ska spela in. ingen kändis du sett. är det nåt som kommer sändas på SVT eller TV4 sen
Citera
2019-07-16, 16:32
Medlem
Citat:
tackar för svar. vet att Repmånad är inspelad där i Uppsala. men dem här Skogsscenerna, Bron, Golfbanan, Tågstationen, och platsen där dem festar och äter och butiken dem köper sprit. är det i Uppsala med? låter roligt med det andra vet du vad det är för serie dem ska spela in. ingen kändis du sett. är det nåt som kommer sändas på SVT eller TV4 sen
Tågstationen är Uppsala central, där de fikar är marketenteriet på S1, jag vet detta pga jag låg
på S1 ett par är senare. Resten vet jag dock inte men jag antar att det är i Uppland någonstans.
Du kan kolla här https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...azy-eOUunYQXMt

Jag tror serien heter den tunna blå linjen som tydligen skall skildra Malmöpolisen, de använde
närbutiken på hörnan för att spela in nåt butiksrån igår.
Citera
2019-07-16, 18:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Är det någon som vet vart Hoffa hade sitt radhus i Tusenbröder?
Citera
2019-07-16, 21:00
Medlem
WTCKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är det någon som vet vart Hoffa hade sitt radhus i Tusenbröder?

Mastvägen 1 Lidingö
Citera
2019-07-16, 21:02
Medlem
WTCKs avatar
Citat:

Något mer specifik scen på vilka platser i respektive film?
Citera
2019-07-16, 21:17
Medlem
Citat:

Bron är i Eriksund.

Lasse bor i Bålsta. Och Eriksund ligger i ”närheten”. Framförallt är det en bro med lite trafik för att lättare kunna göra en inspelning.

Kolla gatuvyn och då framförallt de många vita staketen i bakgrunden. Hästhagar.
https://goo.gl/maps/HLWqL9E8TcHJK2pe9

Kolla sen filmsnutten så ser man samma vita staket i bakgrunden.
https://twitter.com/forvarnaren/stat...821686784?s=21
Senast redigerad av GrodanStropp 2019-07-16 kl. 21:29.
Citera
2019-07-22, 11:53
Medlem
Rakiis avatar
Kungen av Atlantis som jag såg igår är delvis inspelad i Invernessområdet i anslutning till Danderyds sjukhus och däromkring i krokarna, sedan i några andra platser i Stockholm som jag inte kände igen. Men som f.d. Danderydsbo så tyckte jag att det var kul att se platser som man vistats på mycket under mitt liv.
Citera
2019-07-27, 01:08
Medlem
flaess avatar
Badjävlar - Lars Molins genombrottsfilm - är inspelad i nordöstra Uppland i bland annat Öregrund, Östhammar, Hargs Bruk och på Söderön:

http://media.basetool.se/file/9721/I...ngsplatser.pdf
Citera
2019-07-30, 00:25
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Badjävlar - Lars Molins genombrottsfilm - är inspelad i nordöstra Uppland i bland annat Öregrund, Östhammar, Hargs Bruk och på Söderön:

http://media.basetool.se/file/9721/I...ngsplatser.pdf
Hoppsan, en tankevurpa smög sig visst in när jag skrev det här inlägget. Tvärnö skall det vara istället för Söderön.
Citera
2019-07-30, 16:26
Midsommar 2019 var den inte inspelad i Serbien eller liknande Ungern kanske? Kommer inte ihåg men något östeuroperiskt har jag för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in