Ok, långt inlägg med tre citat, men försök att orka läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
rednecksvedala
Hej på er!!Jag fick ett tips om att det spekuleras vilt om Den tragiska händelsen med Helenas Försvinnande. Det spekuleras även om olika ev gärningsmän.. Jag tror att det ska vara jag som är Pk. Känner igen mycket som skrivs här. Men att jag skulle kunna vara en ev gärningsman kommer jag krossa här och nu. Jag ska berätta min kväll.. Jag var på förfest med min sambo och en del vänner . Jag åkte ner till statt och festade med alla.. Ganska ointressant vad som hände innan, Mewn på statt festade vi som alla andra. Vet att min dåvarande sambo talade med helena , dom kände varandra sen skolan om jag mins rätt!!, Jag hälsade bara. Kände inte Helena. Visste dock vem hon var!!När statt stängde så tog min sambo taxi hem och jag gick in till statts parken med ca 7 vänner. Vi satt vid fontänen och söp och spelade gittar långt in på natten. säkert till 4.. Det finns en Reporter som är känd i mariestad. han skrev om oss i parken som ev vittnen. la ut en bild på mig och två vänner. Det kom ju ETT gäng utlänningar till oss och frågade var man kunde efterfesta. vi föreslog ekudden. detta var stora nyheter ett tag. så alltså var jag bland vänner.. Polisen skjutsade hem mig ca 4:30 tiden . jag var för full och hade pissat på mig själv. så det är nog jag som har det starkaste skyddet. Alltså uteslut mig från denna tragiska händelse. jag har aldrig varit eller jobbat som vakt heller för den delen. däremot har jag inte varit på lagens rätta sida. men det är en annan sak det!!JAG har alldrig förgripit mig på kvinnor heller. Hade inte svårt att skaffa kvinnor poå den tiden. Men här ska ni få något av mig.... Efter Helena försvann så var vi ett gäng som gick skallgång. men det var 1 person som aldrig följde med.. Vakten pu.. Han såg vi inte skymten av på månader. han var som uppslukad. Backar lite nu.. När jag kom hem så la jag mig ner i sängen och däckade direkt.. Vid 6 tiden dunkar det på dörren som fan!! Jag undrar vad fan som står på.. Öppnar dörren . Där står en kille PU. han är jäkligt noga med sitt yttre .men han ser ut som ett bergatroll. skitig och rufsig i håret. Han kommer in och tar tag i mig. Säger.. Jag har gjort något fruktansvärt. Vadå frågar jag. han fortsätter. lova mig att du säger att jag varit med dig hela kvällen och natten. lova mig det. Min sambo ber honom att lugna ner sig . för han väcker hela huset. han är sjövild. springer omkring i våran lägenhet och säger gång på gång. vad har jag gjort.. jag försöker fråga vad han gjort. han säger att han ska berätta och att han ska lugna ner sig.. han lägger sig i soffan men kan inte ligga stilla. han är i extas. jag som inte är direkt nykter somnar om. jag fattar inget. När vi vaknar så är han borta. ser inte honom på bra länge. ca 14 dagar går när han jag och en vän går förbi hans bil. han bodde 2 hus ifrån mig. där står han i gummistövlar och storstädar sin bil. vi garvar för han såg rätt barnslig ut kommer jag ihåg. det var inte bara gummistövlarna. utan hela hans klädsel . diskhandskar mm.. vi frågar om han ska med ut och leta. och jag säger att alla som varit på stan den aktuella natten ska gå till polisen och lämna sin redogörelse vad man gjorde. Det ville inte han. Det knepiga är att jag inte tänkte lite djupare. Jag har lämnat allinfo till polisen om detta. dom vet självklart var jag var. vi var 7 i statts parken fram tills polisen skjutsade hem mig.. Så att jag PK har med sakern att göra är befängt.. jag säger inte att det är han mr x. Men det finns oklarheter . det kan jag slå fast..
Citat:
Ursprungligen postat av
Kvasta-Sara
P.K, kommer du ihåg vad alla 7 vännerna i stadsparken hette, och var det vid 0400, eller 0430 som du åkte polisbil hem? Enligt Tsl 19920625 så gick ett av dessa vittnen(det som var kvar sist av alla i Stadsparken) ut i Kungsgatan för att om möjligt få lift av den orangea Opeln . Bilen passerade dock utan att stanna. Var det du som var "siste man på plats"? Har i och för sig svårt att se att du hoppar in i en bil full av 4 för dig okända invandrare. Vore trevligt om du kunde visa lite intresse igen på tråden, Peter! För mig låter det en smula märkligt att P.U skulle söka upp dig(med sambo) klockan 6 på morgonen efter ett brott av denna kaliber. Finns det nåt att vinna på en sådan manöver?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hardbeck
Varför nu detta frågande om MRö ...nån som kan uppdatera. Det som är väldigt intressant nu är väl M.B och T.B....sedan är PU intressant i en koppling till dessa...BW och KM likaså
Vågar vi räkna bort PK? Var han i stadsparken som han hävdar att han var? Blev han verkligen hemskjutsad av polisen, som han säger att han blev? Vad säger oss holmgången mellan PK och PU
egentligen (med start på sidan 437)? Är PK helt ren i "frågan"? Kan han ha kommit med på ett hörn åtminstone och gjort sig skyldig till brott mot griftefriden?
Jag citerar ordagrant från TSL torsdagen den 25 juni 1992:
"- Varför hade den oranga Opeln så bråttom ut från Mariestad, natten då Helena Andersson försvann? Frågan ställer sig några ungdomar, som kort tidigare innan bilen for genom centrum, talat med fyra personer.
Ungdomarna som uppehöll sig i Stadsparken, säger sig ha sett och talat med fyra personer från annan ort. Även de uppehöll sig i området. Personerna som alla var män undrade om det var fest på gång någonstans. En av ungdomarna hänvisade kvartetten till Ekudden, där ungdomar brukade träffas.
De fyra försvann och ungdomarna från Mariestad skildes. En av ungdomarna stannade dock kvar. Han fick efter cirka 20 minuter se de fyra personerna han och de andra talat med - i en orangefärgad Opel. Han gick ut i Kungsgatan, för att om möjligt få skjuts hem, men bilen körde förbi. Den orangefärgade Opeln fortsatte förbi Knallen och upp mot Stockholmsvägen i hög fart." (Slut citat.)
Senare framkom det (väl?) att personerna i bilen hade identifierats och att de kunde avföras från utredningen. Frågar er andra för säkerhets skull: Så var det väl, va?
Det som jag reagerar på i texten är att ungdomarna skildes åt efter det att de hade hänvisat Opel-gänget till Ekudden. Som PK har berättat det var de ett gäng på cirka sju personer som satt och söp, spelade gitarr och sjöng i stadsparken till långt in på natten. Det är något som inte stämmer.
I TSL står det att "Mariestads-ungdomarna" skildes åt, men att en av dem stannade kvar.
PK hävdar att de var cirka sju personer som satt och söp, spelade gitarr och sjöng i stadsparken till långt in på natten. Har TSL återgett händelsen felaktigt eller har PK talat osanning?
Minns jag rätt att PK ska ha hävdat att det var han som skulle ha försökt stoppa bilen när den kom tillbaka på Kungsgatan, kanske då runt 02:30. (Kvasta-Sara är inne på samma spår.) Nästa sak som jag reagerar på - och som är kopplad till detta - är: Känns det rimligt att PK är på Kungsgatan, helt plötsligt? För att få skjuts hem? Av invandrare? Har det låtit på PK som att han skulle ha haft bråttom hem? Han pratar ju om polisskjuts runt 04:00 (eller vad det var). Och skjuts hem med en bil som kör i helt motsatt riktning från där PK bor? Jag får dåliga vibbar av allt detta.
Ett bra tips till alla är att läsa de första typ 500 sidorna igen. Det finns en hel del intressant att hitta där.