Citat:
Ursprungligen postat av
MILFMAN
Ja det finns sådana också. Vet du hur många hopp de hade gjort och vad de hade för utrustning? För om du för det så kan du ju skingra röken genom att redogöra för hur det ligger till istället för att vara en viktigpetter. Min poäng är att JAG tror att det är mer sannolikt att ngn form av skärmhaveri orsakade detta. Jag har inga belägg för det men planen sköts ofta minutiöst och jag bedömer att teorin om att vingen föll av eller liknande är mindre sannolik. Incidenten inträffade strax efter att klartecken för hoppning givits. Givet att planet var i rätt läge innebär det att dörren öppnas och att 8 personer börjar ställa sig i ett mkt trångt utrymme. Jag har gjort 4 hopp för ganska länge sedan (kalott plus Sentinel-utlöst (krutdriven) reservskärm) så jag vet mkt lite om ny teknik men jag vet vilket bök det är i planet inför ett hopp om det är fullt. Vet även hur det är att landa i hög hastighet och att knappt kunna styra skärmen, lite annorlunda idag.
Fast man brukar göra upp i förväg uthoppsordning och sedan sätter sig alla så att exiten ska gå smidigt. För minsta oordning så att säga. Man brukar inte springa runt som yra höns i planet.
Innan man närmar sig dörren bör man kontrollerat sin utrustning en sista gång, handtag och så att ingenting fladdrar och sitter löst, det är ren rutin för alla som hoppar.
Har en vådautlösning skett så är det någonting som gått väldigt, väldigt fel.