2019-07-15, 01:44
Medlem
Jag tycker att issy borde en lärdom om dessa två på hur man svara på frågor som dom säkert ock så får flera gånger i sina kommenterarer men dom är inte dryga och griniga för det utan dom svarar med vänligthet inte vad fan tror du som issy kompis gör i liven.

https://youtu.be/shVr-xLrfeQ
Citera
2019-07-15, 02:23
Medlem
Jag hoppas ni engagerar er lika mycket i era studier å jobb som ni gör i denna tråd. Strax uppe i 100 sidor. Läs en bok å gör något vettigare istället
Citera
2019-07-15, 02:35
Bannlyst
Morsan beter sig helt manisk i senaste videon.
Citera
2019-07-15, 07:37
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlih
Jag hoppas ni engagerar er lika mycket i era studier å jobb som ni gör i denna tråd. Strax uppe i 100 sidor. Läs en bok å gör något vettigare istället

Som att ha ett heltidsjobb? Ta hand om djur, vara ute i skog och mark, städa, handla och umgås med familjen?
Läser böcker gör jag, håller på med två samtidigt som jag alternerar mellan, funkar bra när man vill ha annan avkoppling än podcast. Studier är jag för övrigt klar med, fick min examen förra våren.

Dessutom finner jag det här forumet intressant, men det ger väl med sig så småningom.

Roligt att du tittar in, välkommen åter när du har något faktiskt att komma med.
Citera
2019-07-15, 08:13
Medlem
Citat:

Registrerade du dig enbart för att skriva det? Grattis till 1a inlägg.
Citera
2019-07-15, 09:00
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:

du är speciell, du förtjänar en guldmedalj
Citera
2019-07-15, 09:02
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Som att ha ett heltidsjobb? Ta hand om djur, vara ute i skog och mark, städa, handla och umgås med familjen?
Läser böcker gör jag, håller på med två samtidigt som jag alternerar mellan, funkar bra när man vill ha annan avkoppling än podcast. Studier är jag för övrigt klar med, fick min examen förra våren.

Dessutom finner jag det här forumet intressant, men det ger väl med sig så småningom.

Roligt att du tittar in, välkommen åter när du har något faktiskt att komma med.

Jewelsnissy tittare är alla tonåringar, de skulle inte veta vad ett jobb var, de lever fortfarande alla tillsammans med mamma och pappa
Citera
2019-07-15, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Du blandar ihop äpplen och päron här. Vårdnad är en sak, juridiskt föräldraskap en annan.

Vårdnad = Den som tar hand om barnet och fattar beslut rörande detta.

Juridisk förälder = T.ex. att man skrivit på faderskap.

Dessa två kan, men behöver inte, höra samman.

Om man har ensam vårdnad fattar man, såvitt jag vet, själv beslut rörande barnets efternamn.

Vet ett par personer där barnet inte har adopterats, utan "redan funnits", och när någon person gift sig med biologiska modern har barnen fått "giftepartnerns" efternamn i samband med det. Så det behöver med andra ord inte vara något "fuffens" mamman pysslat med, utan vissa såna saker regleras av namnlagarna i Sverige.

Jag vet exakt hur sånt här fungerar så jag själv har varit i vårdnadstvist. Och det spelar ingen roll om man har ensam vårdnad när det gäller namnbyte, man måste ÄNDÅ ha underskrift från andra vårdnadshavaren, det har med rättigheter etc att göra, inte med vårdnad att göra.

Som jag förstod så har hon och Sam varit gifta och var gifta när Issy föddes? Därför hade dom gemensam vårdnad från start och då borde hon ha fått hans efternamn. Om hon hade det så måste hon fråga om hon får byta efternamn. Om Issy inte hade det och hade hennes efternamn så behöver man inte tillfråga.
Senast redigerad av Azusephre 2019-07-15 kl. 09:12.
Citera
2019-07-15, 09:15
Medlem
vigilante99s avatar
regarding issy's name change, from what i understand....joint custody is awarded automatically, for whatever reason this didn't happen, when my application for visitation went through the courts in 2010/11 this was discovered, however the name change took place before hand, therefore it was technically done without my permission

I certainly wouldn't have agreed to my daughter having her step fathers last name, especially considering i was paying FK child support (this is probably where her idea comes that i wanted to get out of paternity)
Citera
2019-07-15, 11:50
Medlem
Japonicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jaa, det kan hon mycket väl ha, jag har inte så stor koll på det. Tänker att hon har levt några fler år, så hon kanske har lärt sig bättre. Men, med tanke på hur hon sköter sitt dygn, så har jag inte svårt att föreställa mig att tandborstningen skulle vara ett problem.

Hon sa det i en live att hon hade svårt med tandborstningen och att det hörde till diagnosen. Som med allt annat då...
Citera
2019-07-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
du är speciell, du förtjänar en guldmedalj

Tack, det är det faktiskt inte många som gör!

Varsågod å spekulera, men ser inga gråskalor i detta forum. Kallar Issy å framförallt Jewels för ett å andra saker som knappast gör vardagen lättare för dem båda.
En god ton å diskussion som förutsätter att man inkluderar båda parters tänkande. Inte bara en. Kommer - vara - anonym, är den enda som visar andra nyanser än svart å vitt.
Citera
2019-07-15, 12:22
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Tack, det är det faktiskt inte många som gör!

Varsågod å spekulera, men ser inga gråskalor i detta forum. Kallar Issy å framförallt Jewels för ett å andra saker som knappast gör vardagen lättare för dem båda.
En god ton å diskussion som förutsätter att man inkluderar båda parters tänkande. Inte bara en. Kommer - vara - anonym, är den enda som visar andra nyanser än svart å vitt.

Läs igenom tråden en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in