2019-07-15, 10:00
Avstängd
Ksenia74s avatar
Dom var redo att hoppa sedan tystnade radion man undrar ju varför radion tystnade eller menar dom att radion tystnade 60s efter samtalet att dom var redo att hoppa?
Citera
2019-07-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Dom var döda redan innan planet slog i marken genom krossade skallar och annat efter att fort runt i planet som i en jättetombola

Konstaterats så eller gissar du bara?
Citera
2019-07-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadde1
Dörren sitter ganska långt bak, jag tror sannolikheten är högst för scenariot att man gått för många mot dörren samtidigt (kanske för att göra ett grupphopp) och när all vikt hamnar för långt bak och planet flyger på lågfart inför uthopp så har man stallat. Vingen har i så fall rivits av i fallet.
Mera troligt tvärtom. När stabilistorn lossnade så hamnade alla längst fram i flygplanet.
Citera
2019-07-15, 10:05
Medlem
Kan orsaken till olyckan finnas inne i flygplanet? T ex att piloten får en stroke eller annan akut sjukdom? Att någon av fallskärmshopparna får frispel och attackerar piloten? Att det blir bråk eller slagsmål därinne som leder till vänstergir och sedan katastrof? Någon form av oväntad panikreaktion som utlöser det hela?
Citera
2019-07-15, 10:05
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faanvet
Kan det ha skett en kollision med ett militärt plan i bland molnen? Militära plan som befinner sig olovligt i svenskt luftrum syns inte på flightradar24 vad jag vet. En touch som skadar höger vinge och får flygplanet i en nedåtgående spiral.

Flightradar är inte en radar utan de visar flyg som har transpondern påslagen.
På en militär radar syns såväl civila som militära flygplan.
Citera
2019-07-15, 10:06
Medlem
Citat:
Dom var redo att hoppa sedan tystnade radion man undrar ju varför radion tystnade eller menar dom att radion tystnade 60s efter samtalet att dom var redo att hoppa?
Ingen pilot talar i radion som första åtgärd. Flyg, navigera och kommunicera är det som gäller. Sen kan piloten ha fått 8 hoppare på sig och därmed varit utslagen.
Citera
2019-07-15, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Kan orsaken till olyckan finnas inne i flygplanet? T ex att piloten får en stroke eller annan akut sjukdom? Att någon av fallskärmshopparna får frispel och attackerar piloten? Att det blir bråk eller slagsmål därinne som leder till vänstergir och sedan katastrof? Någon form av oväntad panikreaktion som utlöser det hela?
I så fall borde nån ha hunnit att hoppa. Med så snabbt förlopp och troligen attitydförändring var det däremot omöjligt.
Citera
2019-07-15, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Mera troligt tvärtom. När stabilistorn lossnade så hamnade alla längst fram i flygplanet.

Stabilisatorn behöver inte ens ha lossat, varför den helt plötsligt skulle göra det av en tyngdpunktsförskjuting. Det kan vara tillräckligt att en vådautlöst skärm låst ett av trimrodren i dykläge.
Citera
2019-07-15, 10:13
Avstängd
Ksenia74s avatar
Vingen gick av det tror jag är anledningen till att planet störtade det var gammalt och utslitet helt enkelt.
Citera
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Dom var döda redan innan planet slog i marken genom krossade skallar och annat efter att fort runt i planet som i en jättetombola

Tror du? Har för mig att jag hade hjälm här jag hoppade...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
Stabilisatorn behöver inte ens ha lossat, varför den helt plötsligt skulle göra det av en tyngdpunktsförskjuting. Det kan vara tillräckligt att en vådautlöst skärm låst ett av trimrodren i dykläge.
Inte omöjligt, men troligen kan man overrida ett sånt scenario med spakkrafterna. Däremot kan man inte kompensera bortfallet av negativ lyftkraft om den lossnar helt.
Citera
2019-07-15, 10:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vingen gick av det tror jag är anledningen till att planet störtade det var gammalt och utslitet helt enkelt.

Planet var från 2012. Dvs det var inte gammalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in