2019-07-15, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En “ intelligent” person enligt egen utsago, som lyssnar på ett psykiskt stört barns floskelrapande. Flickan slutade nyss slutade nionde klass och påstås kunna se CO2 med blotta ögat.

En bättre beskrivning på Dunning-Kruger effekten lär vi aldrig få.
Håller med om D-K effekten.
Dessutom springer Gretas mamma omkring naken!
2019-07-15, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Vindkraft har numer liknande siffror som kärnkraft.
https://group.vattenfall.com/se/nyheter-och-press/nyheter-pressmeddelanden/nyheter/2019/nya-vindkraftverk-ger-lagre-klimatavtryck
Jämför med kolkraft som ligger på ca 1000g co2/kWh
Vattenfall har givetvis inte räknat på effektreserven som krävs. Så ljuger man med siffror.

Tror du att Greta ens har en susning om skillnaden?
2019-07-15, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Vattenfall har givetvis inte räknat på effektreserven som krävs. Så ljuger man med siffror.

Tror du att Greta ens har en susning om skillnaden?
Du vet inte vad du pratar om. Vår vattenkraft är perfekt balanskraft och används så redan idag gentemot kärnkraft.
Men ok ta de traditionella siffrorna så ligger solceller med ca 30g co2/kWh, vindkraft på ca 20g co2/kWh och kärnkraft
Ca 7g co2/kWh allt är mycket lågt jämfört med olja och kol ca 800-1000g co2/kWh
Senast redigerad av Brada2 2019-07-15 kl. 07:54.
2019-07-15, 08:05
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Håller med om D-K effekten.
Dessutom springer Gretas mamma omkring naken!

Bildbevis!
2019-07-15, 08:08
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det kommer från FN:

Inte från Greta. Hon bara återger vad andra sagt.

Poängen är inte vad som är riktigt eller inte. För mig i alla fall. Det är Greta som fenomen som är falsk.
2019-07-15, 08:28
Medlem
Greta Thunberg menar att hennes motståndare bevisar att hon har helt rätt, eftersom de inte kan komma på något annat än att angripa henne som person.

Ingen som angriper hennes person menar att människan påverkat klimatet. Och ingen som menar att människan påverkat klimatet angriper hennes person.
2019-07-15, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Poängen är inte vad som är riktigt eller inte. För mig i alla fall. Det är Greta som fenomen som är falsk.
Så du är egentligen inte emot Gretas projekt, att mobilisera folk för att informera om klimatforskningen?
2019-07-15, 08:32
Medlem
Citat:
Bildbevis!
Du har nog inte förstått min ytterst djupa ironi i de två rader jag skrev.

Du bör läsa på
2019-07-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Greta Thunberg menar att hennes motståndare bevisar att hon har helt rätt, eftersom de inte kan komma på något annat än att angripa henne som person.

Ingen som angriper hennes person menar att människan påverkat klimatet. Och ingen som menar att människan påverkat klimatet angriper hennes person.

Ok, alla som anser att klimathysteriker är naiva stackare, blir per automatik ett personligt påhopp mot Greta som ingen personligen känner?

Får du någonsin ens små nyanser av att din fanatism kan tolkas som obehaglig för din omgivning?
Senast redigerad av Gary-loomis 2019-07-15 kl. 08:47.
2019-07-15, 08:44
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Du har nog inte förstått min ytterst djupa ironi i de två rader jag skrev.

Du bör läsa på

Du förstod inte min. Men du behöver inte läsa på.
2019-07-15, 08:47
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs

Så när någon säger att hon bär fula kläder, så kommer jorden att få under i en klimatkatastrof. Ingen liten vikt hon fäster på sin egen person.
2019-07-15, 08:53
Medlem
Citat:
Så när någon säger att hon bär fula kläder, så kommer jorden att få under i en klimatkatastrof. Ingen liten vikt hon fäster på sin egen person.
Haha hoppas du var ironisk nu också!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in