2019-07-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Din analys.. jag tror snarare att det finns användare som inte tror på Pilot. Jag är en av dem. Väldigt svårt att få in en full KM med bil 02:15-02:20 vid ekuddenvägen om han dessutom ska ha hunnit ringa och prata med sin sambo på torget efter stängning. Men det är möjligt att det finns detaljer som pekar på annat som bara polisen vet men bara vetskapen om att kling å klang använt spåkula gör att man tappar tron

Nu är du lite,snabb i din slutsats. Telefonsamtalet till sin Sambo - nämndes inte av Pilot /KM från början - han har själv satt sig i en situation där han "inte" nämnt allt i förhören utan det kommit fram mer efter tid. Han nämner ju själv detta - det kan vara så att han var full och oskyldig - men isåfall skyddar han någon annan.
Citera
2019-07-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsunamin
Nu kommer jag med en teori som säkert alla vill slå hål på, men det är min teori.

KM och HA har en fling som sambon inte vet om.
Sambon mörkar byter bort sin helg.
Hon ska visst vara väldigt svartsjuk, och misstänkt detta länge. Hon har span på stan i sin systers bil som är vit.
Hon ser paret lämna statt tillsammans. Det kokar över för henne. Följer efter i bilen i höjd med genvägen på ekuddenvägen tar hon sats och försöker klippa paret, missar KM men tar HA. Panik uppstår HA släppas in i bilen. KM svimmar av chock. Hon åker till fängelset där hennes svåger jobbar, tillika namnet Propparn droppa härom dagen. Dom kör hem KM och gör sig av med HA, gödselbrunn i Hassle där hon har hästen.
Sedan bestämmer dom sig för hur historien gått till. Systern ringer in och är brovittnet.
Det håller tom 2001 då det uppdagas att KM inte hållt sig till samma historia. Dom går i sär, hon har ledsnat för dom gör inget tillsammans, inleder ett förhållande med den hon har barn med nu. KM får huset till en billig penning för att hålla tyst.
Vid 2017 har hon baktalat KM så det ser ut att han är boven.

På ett ungefär så har det gått till.

Tsunami.

Din historia har jag mycket svårt o tro på, är det något som du bara tror eller vet du att det är så här? Varför har du väntat i så många år o berättat det här isåfall? Vet du vart Helena är så berätta det för polisen. Jag tycker din historia låter helt befängd.
Citera
2019-07-13, 22:04
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Din historia har jag mycket svårt o tro på, är det något som du bara tror eller vet du att det är så här? Varför har du väntat i så många år o berättat det här isåfall? Vet du vart Helena är så berätta det för polisen. Jag tycker din historia låter helt befängd.
Hen skriver ju att det är en teori, en teori är en teori och inte nödvändigtvis det som skedde i realiteten.
Citera
2019-07-14, 01:13
Medlem
Citat:
Nu kommer jag med en teori som säkert alla vill slå hål på, men det är min teori.

Hon ska visst vara väldigt svartsjuk, och misstänkt detta länge. Hon har span på stan i sin systers bil som är vit.
Hon ser paret lämna statt tillsammans. Det kokar över för henne. Följer efter i bilen i höjd med genvägen på ekuddenvägen tar hon sats och försöker klippa paret, missar KM men tar HA. Panik uppstår HA släppas in i bilen. KM svimmar av chock. Hon åker till fängelset där hennes svåger jobbar, tillika namnet Propparn droppa härom dagen. Dom kör hem KM och gör sig av med HA, gödselbrunn i Hassle där hon har hästen.
Sedan bestämmer dom sig för hur historien gått till. Systern ringer in och är brovittnet.
Det håller tom 2001 då det uppdagas att KM inte hållt sig till samma historia. Dom går i sär, hon har ledsnat för dom gör inget tillsammans, inleder ett förhållande med den hon har barn med nu. KM får huset till en billig penning för att hålla tyst.

Tsunami.

Sedär, spännande! Hur många år(decennier? ) har du känt på dig att den teorin låter rimlig? låter onekligen intressant på flera punkter. Eller krånglar du till det med fängelset?? var i Hassle fanns hästarna känns ju som en jätte intressant plats isf...
Citera
2019-07-14, 08:17
Medlem
Citat:

Tsunami.

Detta känns som ett desperat försök att hålla kvar fokus på KM.
Propparn´s namndroppande kom väldigt lägligt för just denna teorin.
Har lagt märke till att det den senaste tiden jobbats väldigt aktivt för att hålla kvar fokus på KM, när fler och fler verkar öppna sig för att KM inte har något med försvinnandet att göra.
Även att man försöker få det till att det dyker upp "försvarare" av KM "helt plötsligt".

Noterar att Ugglan lyser med sin frånvaro
Citera
2019-07-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Och en sak till. Varför i herrans namn lättar inte KM sitt hjärta nu i så fall? Han verkar ju behöva det och har allt att vinna, väl?

Ja men varför skulle han lätta sitt hjärta om han tidigare sagt att han har minnesluckor? Ska ha ljuga om att han inte hade minnesluckor menar du? Han har väl berättat de få saker han minns under kvällen....
Misstaget han gjorde var ju att ändra sin berättelse flera gånger under alla förhör. Dessutom att han limmade på HA. Förstår att han känns som en stark kandidat för många. Men jag tror inte KM är någon GM och tvivlar även på att han vet något.

Däremot så undrar jag hur det är med brovittnet. Någon säger att det ringdes in anonymt. Någon säger att det var BWs mamma. Är det någon som kan ge lite info om det? Är brovittnet påhittat? Om så är fallet så finns det kanske ingen "pilot".
Citera
2019-07-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Ja men varför skulle han lätta sitt hjärta om han tidigare sagt att han har minnesluckor? Ska ha ljuga om att han inte hade minnesluckor menar du? Han har väl berättat de få saker han minns under kvällen....
Misstaget han gjorde var ju att ändra sin berättelse flera gånger under alla förhör. Dessutom att han limmade på HA. Förstår att han känns som en stark kandidat för många. Men jag tror inte KM är någon GM och tvivlar även på att han vet något.

Däremot så undrar jag hur det är med brovittnet. Någon säger att det ringdes in anonymt. Någon säger att det var BWs mamma. Är det någon som kan ge lite info om det? Är brovittnet påhittat? Om så är fallet så finns det kanske ingen "pilot".

Det stämmer. Inringt anonymt precis som andra ca 400 tips i fallet...
Jag tror till 99,99 % på att brovittnet är "placerat". Jobbar idogt med att få det bekräftat.
Ingen ide' att ännu lätta på varför jag tror det...(så skäll ut mig nu utav h*lvete) Men jag jobbar som "sa*an för att kunna bevisa detta !!
För varje vecka som går så blir jag mer och mer övertygad om att detta är en bluff
som gynnar, i alla fall, EN misstänkt person ; BW....
Citera
2019-07-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Det stämmer. Inringt anonymt precis som andra ca 400 tips i fallet...
Jag tror till 99,99 % på att brovittnet är "placerat". Jobbar idogt med att få det bekräftat.
Ingen ide' att ännu lätta på varför jag tror det...(så skäll ut mig nu utav h*lvete) Men jag jobbar som "sa*an för att kunna bevisa detta !!
För varje vecka som går så blir jag mer och mer övertygad om att detta är en bluff
som gynnar, i alla fall, EN misstänkt person ; BW....

Jobba på du är helt klart på rätt spår. Intressant vore hur dessa misstänkta "snärjt" KM isåfall. Detta var nog en av de sämre beslut att som KM gjort när han gick All-in denna utekväll. Någon som kan kommentera hans alkholintag på förfest o på Stadt?
Citera
2019-07-14, 21:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Tsunami.

Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Detta känns som ett desperat försök att hålla kvar fokus på KM.
Propparn´s namndroppande kom väldigt lägligt för just denna teorin.
Har lagt märke till att det den senaste tiden jobbats väldigt aktivt för att hålla kvar fokus på KM, när fler och fler verkar öppna sig för att KM inte har något med försvinnandet att göra.
---
Även att man försöker få det till att det dyker upp "försvarare" av KM "helt plötsligt".

---
Noterar att Ugglan lyser med sin frånvaro

Första fetningen: Jag håller med dig. Det har varit mycket "lyfta fram KM" emellanåt, särskilt Propparn ligger på om honom. Jag har redan från början skrivit att jag avvaktar att ta ställning och skriver därför alltid typ "om KM skulle vara ..." och så vidare. (Märk att jag alltid fetar "om"!) Också droppandet av KM kändes lite som en samordnad aktion via PM av användarna Zeke8 och danujska. Jag håller fortfarande varningsflaggan högt i sammanhanget!

Andra fetningen: Ja, jag har uttryckt mig så. Balansgången mellan att KM lyfts fram som gärningsman och samtidigt försvaras frenetiskt är svår att knäcka koden på.

Tredje fetningen: Om du tittar ut (beror väl på var du bor) och samtidigt tittar i kalendern bör du se att vi är mitt i semesterns högtid! Häromdagen samlade jag ihop typ fem svar på en och samma gång eftersom jag inte hade lust/tid att kommentera i "realtid". Allt solklart?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-14 kl. 21:48.
Citera
2019-07-15, 06:34
Medlem
PLX309s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Är det någon som har tid och vill ta kostnaden att göra en beställning från nämnda register? Första testet blir ju att kontrollera om den nämnda Toyotan var i Toyota Mariestads ägo 1992. Andra testet blir att kontrollera om Kvasta-Sara talar sanning. Dock: Kvasta-Sara kan av en ren händelse ha kännedom om det aktuella registreringsnumret "som en grannes bil" eller motsvarande MEN högst medvetet lägga ett villospår. Därför måste vi gå till botten med PLX 309. Jag kan/hinner inte göra det på ett tag.

Uppgifter är beställda. Riksarkivet har långa kötider, så svar kommer inom cirka tre veckor, om Riksarkivet bedömer sin kötid korrekt.

Jag har precis raderat ett bamseinlägg om PLX309 där jag resonerade om vilken Toyota modell jag anser att PLX309 skall vara för att vara intressant.

Jag bollar istället den frågan till tråden. Vilken modell eller modeller skall PLX309 vara för att tråden inte skall kasta bort den som ointressant? Tid att diskutera är cirka 21 dagar... Jag har själv ingen som helst aning om vilken modell PLX309 är, så fäst inte avseende vid min profilbild.
Citera
2019-07-15, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Första fetningen: Jag håller med dig. Det har varit mycket "lyfta fram KM" emellanåt, särskilt Propparn ligger på om honom. Jag har redan från början skrivit att jag avvaktar att ta ställning och skriver därför alltid typ "om KM skulle vara ..." och så vidare. (Märk att jag alltid fetar "om"!) Också droppandet av KM kändes lite som en samordnad aktion via PM av användarna Zeke8 och danujska. Jag håller fortfarande varningsflaggan högt i sammanhanget!

Andra fetningen: Ja, jag har uttryckt mig så. Balansgången mellan att KM lyfts fram som gärningsman och samtidigt försvaras frenetiskt är svår att knäcka koden på.

Tredje fetningen: Om du tittar ut (beror väl på var du bor) och samtidigt tittar i kalendern bör du se att vi är mitt i semesterns högtid! Häromdagen samlade jag ihop typ fem svar på en och samma gång eftersom jag inte hade lust/tid att kommentera i "realtid". Allt solklart?

Jodå, allt är solklart!
Det är bara det att du ska få ha "semester" utan det får misstänkliggöras, men du blir misstänksam och "läser mellan raderna" när andra inte kommenterar i "realtid".

Intressant förresten, att just du tog åt dig så av det övriga

Noterar även att Proppen gått! (på semester?)
Citera
2019-07-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Förstår inte det konstiga här är jag rädd. Ändra en version och få ett avslut på en väldigt jobbig tillvaro (läs vara misstänkt för mord) borde kanske vara lättare än att bli tagen för att tidigare ”ljuga”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in