2019-07-06, 15:05
Medlem
[quote=Bickan|60017204]Ursäkta om vi gör ett litet inhopp på tråden.
Vi gjorde ett inlägg på sidan 885 # 10 620, 2016-05-18:

BW. Låt oss stoppa där en stund.
Han känns som den av dom som presenterats på tråden som tänkbar GM, som man behöver ” tvätta ” av ordentligt. Orsakerna till det är flera enligt oss. För att beskriva varför vi anser detta måste vi upprepa uppgifter som redan finns på tråden. Hoppas de som varit med länge på tråden kan ha överseende med detta.
Det har redan beskrivit hur BW själv placerar sig i direkt anslutning till entrén på Statt - vilket bekräftas av vittnen - ca 02.00 ge eller ta några minuter. Där träffar han HA som är på väg ut från Statt och pratar någon minut med henne. Han uppger att HA är glad. HA talar om att hon tänkt att gå hem. Han får en kram av HA. Sedan går HA i väg, allt enligt BW. Men han lämnar också en annan uppgift, att HA enligt honom inte är berusad. Hur hamnar nu BW på Statt runt 02.00 och vad gör han där? Enligt flera av ” källorna ” har han tillbringat tidigare delen av natten på en fest i Radbyn i Mariestad ( närmare bestämt en födelsedags-fest ). Där han*dels*blivit blivit avvisad av en kvinna*dels*varit rejält berusad. Vid 01.30-01.45 lämnar han festen körandes en vit Opel tillsammans med en person vid namn SP ( Sh*ane P*umpfre* ). Färden gick till Statt. Åtminstone för BW. Varken BW eller SP återvänder till festen senare på natten. Innan vi går vidare vill vi upprepa ett par frågor som kanske bättre nu kan förstås varför vi anser att de är så avgörande viktiga.

1. När anländer BW till festen i Radbyn och hur?
2. När anländer BW till Stadt och hur ?
3. Vad gör BW efter det att han skilts från HA vid Statt?
4. Var finns BW när UA ringer honom på morgonen och talar om att HA saknas?
5. Vad gör BW mellan kl.02.00 till kl.08.00 på söndagen?

Tidigare ställda frågor.

2. UA lämnar inflyttningsfesten hos PJ i Töreboda. UA lämnar festen efter HA. Vid vilken tid lämnar hon festen? Med vem eller vilka lämnar hon festen? Hur tar hon sig till hemmet? Går färden direkt till hemmet ? När anländer UA till hemmet? Med vem eller vilka anländer hon till hemmet?
( Reflektion: Ett vittne uppger att hon sett en mindre vit bil köra på ” cykelvägen ” ca. 00.00-00.30. Att bilen kommer från det håll som det senare skall framkomma att en ” efterfest ” pågått ute på Ekudden. Att UA måste varit hemma senast 01.30 då hon uppger att HA ringer från Statt. )

3. Är UA ensam i hemmet under natten?

4. När UA tar kontakt med BW på morgonen var befinner han sig då ?

5. När UA på morgonen upptäcker att HA inte kommit hem så kontaktar hon BW och några nära vänner. Några av dessa vänner kommer till henne i hemmet för att hjälpa till och stödja henne i ringandet och forskandet efter var HA kan vara någonstans. Vilka personer är det som har tillgång till hemmet under söndagen fram tills det att HA:s och UA:s föräldrar kommer hem?

Nå vidare bland uppgifterna.
BW är / var sedan tidigare nära vän till både HA och UA.
BW är den som med säkert är en bland de absolut sista som ser HA.
BW var en av de första som enligt egen uppgift UA ringer på morgonen.
BW var en av de första personer som finns i UA:s och HA:s hem under söndagen.
BW var en av de personer som ” letar ” i området runt hemmet redan under tidig söndag.
BW har ” anknytning ” till sjukhuset i M-stad.
BW var med och grundade Helena-stiftelsen.
BW är / var vän / kände flera av de personer som kan vara inblandade i HA:s försvinnande.
BW har sin dåvarande bostad efter den väg som HA rimligtvis bör tagit hem.

Sedan finns det ett flertal inlägg på tråden sedan tidigare av karaktärsvittnes typ. ( Alkoholvanor, amfetamin och hårdhänt behandling av kvinnor m.m. ) Dessa kan vi inte ha någon uppfattning om.

Men som sagt det skulle vara bra om ” någon ” kunde svara på de frågorna vi med en dåres envishet ställer.

Vi har i gjort några mindre förändringar i vårat inlägg ovan. Detta mest för att korta ner det något. Vi har även lagt till några frågor och uppgifter.

Vi skulle även vilja svara på Ugglans fråga om vem det nu var som HA skulle varit glad att träffa på Stadt.
Personens initialer är R.E. Personen kände i vartfall 1992 flera av de på tråden aktuella kandidaterna som GM / med GM, inklusive BW. ( Fler uppgifter finns ).

När det gäller frågan från Badboy rider och Ugglan om alibin för den ” kritiska tiden ” för en del personer – så har vi – snarast uppgifter på att dessa personer inte har alibin. I de fall som man har lyckats prestera något som möjligen skulle kunna ses som alibin har dessa möts med mycket stor skepsis av utredarna. En av anledningarna är om man lägger respektive berättelse från dessa personer sida vid sida så går dom inte ihop, alternativt motsäger varandra.

I GP den 27 oktober 2016 berättar UA om natten när HA försvann.
Vi citerar en kort del av hela artikeln ordagrant.
Citat:
Hon bad Helena väcka henne när hon kom hem. - Vi brukade göra så. Sedan satt vi uppe och drack the och pratade om allt som hade hänt. Ulrika blev inte väckt. Och när hon vaknade nästa morgon var Helenas rum tomt. Många tankar snurrade i huvudet på Ulrika. Kunde Helena ringt hem utan att hon vaknat ? Hade hon följt med en kompis hem ?
Eller den där killen hon haft ihop det lite med – var hon där ? - Att det skulle ha hänt henne något...Jag tror inte jag fick fram det i mitt huvud.
Slut citat. ( Våran fetning ).

Finner inga svar än....Vems bil körde BW och hur såg den ut...osv aktuella frågor även idag.
Citera
2019-07-06, 15:54
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Ni som varit med ett tag, greensky m.fl., borde väl ha koll på att toyota-historien knappast dykt upp nu?! Var ju uppe så sent som i våras i tråden, och själv hörde jag om det för närmare 10 år sedan.

Många skrönor florerar sen lång tid tillbaka och när när nu denna aktualiserades och togs upp diskuterade jag sanningshalten i den, inget annat.

Så. Frågan är nu vad folk anställda på bilfirman-92 säger om den idag och om man (vi) kan avfärda det direkt som en skröna eller inte.
Citera
2019-07-06, 16:45
Medlem
Det verkar väldigt märkligt om en vän till familjen har nära tillgång till en bil med blod i samma veva som detta sker med Helena UTAN att någon lägger vikt vid detta. Tycker inte ni det?
Det borde ju nämnts när systrarna ex ryter ifrån. De vill ju veta vad som hänt deras syster eller. Så jävla synd om denna familjen.
Bru@nnhagenbröderna, har de kontakter inom polisen eller ännu högre upp?
Läste detta på Ga@@briella As facebook sida.... Det märks att detta är en trasig kvinna men ingen som skulle skydda någon även om det vore en vän som man misstänker.
Gabr@@iella skrev så bra:
Min lillasyster Helena på mormor och morfars gård 1975 efter att hon ha legat på Sahlgrenska och fått en hjärntumör bortopererad. Hon klarade den prövningen, men 17 somrar senare skulle ett fegt kräk släcka hennes liv och beröva världen en solstråle.
Tyvärr åberopar den som misstänkts för mordet minneslucka för tidpunkten då hon försvann och 27 år senare lever alltså den som misstänks mördat min syster fortfarande som en fri man i samhället, medan min syster aldrig fick chansen att leva sitt.
Svårt att hantera att det inte går att kräva att han svarar på vad han gjort. Och om och om igen ber jag, med en dåres envishet, att den som har någon information som inte framkommit om kvällen hör av sig till polisen. Mamma och pappa får aldrig tillbaka sitt barn, men låt dem åtminstone få veta vad som hänt henne. Har ni minsta lilla informatik i fallet hör av er till polisen.
(Med inlägget var en bild på en liten He@lena)
Citera
2019-07-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
T Brunnha'gen grav alkoholist idag. Sedan länge för den delen.

Var TB på Stadt?
Citera
2019-07-06, 18:07
Medlem
2big4yous avatar
Kanske har framkommit tråden tidigare men hur var det med Reconden?
Var Reconden som sägs ha fixat till Corollan kopplad till Motortrend eller var det en helt separat firma?
Citera
2019-07-06, 20:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hur vet du registreringsnumret? Jag har för mig att ett liknande registreringsnummer har nämts i tråden (?), men hur vet du numret? Är det rätt nummer eller driver du med oss? Det här är ju som sju rätt på Eurojackopt!!! Känns som att du och Judaland har mer att berätta.

Att M*kael Br*nnhagen har förnekat kännedom om bilen är 100 procent säkert!

Jag har många gånger undrat om "droppandet" av KM ... Är detta verkligen rätt man? Eller är rätt man någon som nämnts på senare tid i tråden? Eller är (var) de båda kompisar på den tiden? KM kan vara "rätt man" - eller en direkt "syndabock".

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ang. det jag fetmarkerat.

Hur vet du att MB har förnekat kännedom om bilen?

Hur kan du avgöra att detta påstående är 100% sant?

Till vem (förväntar mig inget/inga namn här) har han förnekat kännedom om bilen?

Min fetning i ditt svar: Jag har sett svaret med egna ögon i elektronisk form. Den som frågade gick först via Carol*ne Nyveli*s på Toyota i Mariestad. Resten är odiskutabelt. Räcker detta som bevis?
Citera
2019-07-06, 20:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning i ditt svar: Jag har sett svaret med egna ögon i elektronisk form. Den som frågade gick först via Carol*ne Nyveli*s på Toyota i Mariestad. Resten är odiskutabelt. Räcker detta som bevis?

Vet du vad Thomas B säger/sagt om bilen?

Vet du om bröderna/någon av dem hörts ang. detta av polis?
Citera
2019-07-06, 20:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Är det någon som har tid och vill ta kostnaden att göra en beställning från nämnda register? Första testet blir ju att kontrollera om den nämnda Toyotan var i Toyota Mariestads ägo 1992. Andra testet blir att kontrollera om Kvasta-Sara talar sanning. Dock: Kvasta-Sara kan av en ren händelse ha kännedom om det aktuella registreringsnumret "som en grannes bil" eller motsvarande MEN högst medvetet lägga ett villospår. Därför måste vi gå till botten med PLX 309. Jag kan/hinner inte göra det på ett tag.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-06 kl. 20:46.
Citera
2019-07-06, 20:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vet du vad Thomas B säger/sagt om bilen?

Vet du om bröderna/någon av dem hörts ang. detta av polis?

Jag har redan varit tydlig: Thomas B har svarat att han inte känner till något om historien om bilen! Sanning eller lögn? Vet ej.

För övrigt: Ingen mer för mig känd information.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-06 kl. 20:47.
Citera
2019-07-06, 21:17
Medlem
Xeitums avatar
Verkar inte vara någon som kan/vill kommentera påståendet att det skulle varit en person som bröt på finska som ska ha lämnat igen bilen. Om det nu är sant (tveksamt) finns det några vettiga teorier om vem det kan ha varit. Några personer med finskklingande namn har ju förekommit i tråden. T.ex Håkan Jylhä*, Mauno Kovela*, Tommy Pirttilampi*, Risto K.

Kommer ihåg att nicket Braxilax hade en story om en person som bröt på finska som ska ha bott på lockerudsvägen, ungefär mittemot sjukhuset vid tiden för försvinnandet och skall flyttat därifrån strax efter. Var ytterligare påstådda fakta om namnet Helena inristat på en bil och hundar som reagerat vid några brunnar i området dagarna efter.
Citera
2019-07-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hösten 2017 fick jag ett PM av en användare, vilken ville applicera Br*nnhagens namn i mitt funderande. Jag skrev då tillbaka att det inte kändes intressant för min del i det läget.

Responsen blev då att jag hotades med stryk o att jag skulle ange tid o plats för att ses. Jag avböjde. 😄
Jag har ytterligare en gång, i syrliga ordalag, blivit uppmanad att våga komma till ett möte. Denna gång antog jag detta o åkte till mötet. Ingen dök upp.
Vem det gällde då?.... KM

Om ett samband finns kan man ju bara spekulera i.

Fanns väl fler som blivit hotade i samband med framställning av M.B
Citera
2019-07-06, 22:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Fanns väl fler som blivit hotade i samband med framställning av M.B

Klart är att stämningen i tråden blir mer "irriterad" när TB kommer på tal. För övrigt har jag i PM fått mottaga några lättare hot, bland andra av PR. Jag är tämligen säker på att det finns personer som inte riktigt gillar vissa infallsvinklar/diskussionsämnen.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-06 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in